Od Peugeot VLV po nový Peugeot e-2008: příběh elektrické revoluce
Sponzorované odkazy:
Elektrický pohon byl používán několika výrobci v počátcích automobilu, ale byl rychle opuštěn ve prospěch oleje. Peugeot jej aplikoval již v roce 1902, když bylo vyrobeno několik modelů, ale projekt zůstal stranou. Peugeot ale vždy zůstal v pohotovostním režimu.
První elektrické vozidlo značky Peugeot z roku 1941 se jmenovalo VLV (Véhicule Léger de Ville – Light City Vehicle ). Během druhé světové války totiž díky benzínovému přídělu bylo potřeba nalézt alternativní zdroje energie a Peugeot byl jediným hlavním výrobcem, který se zajímal o tento pohon. VLV byl postaven v Paříži v době od června 1941 do února 1943.
Sedmdesátky a osmdesátky
V 70. a 80. letech, kdy společnost PEUGEOT hledala nové technologie, spojila své síly s Alstom a EDF (Electricté de France) a nabídla elektrický pohon na prototypech PEUGEOT 104 (4 kupé a 3 dodávkové automobily), poté na užitkových vozech PEUGEOT J5 a J9. . V roce 1983 začal nový program zahrnující PEUGEOT 205, který vycházel ze spolupráce mezi PSA a SAFT (baterie). PEUGEOT 205 byl začátkem programu „106series“ PEUGEOT 106. Poté se pokouší o jedinečný zážitek v plném rozsahu: zpřístupnit zákazníkům vozový park elektrifikovaného PEUGEOT 106 – prostřednictvím samoobslužného systému. Tak se v prosinci 1993 zrodila kampaň ῍50 elektrických vozidel v La Rochelle῍.
Rok 1990 až 2010
Od roku 1990 do roku 2010 několik koncepčních vozů ilustrovalo trvalý zájem společnosti Peugeot o vývoj elektrického pohonu: ION (první jméno) v roce 1994, Tulip a Touareg v roce 1996, původní koncept BB1 představený ve Frankfurtu v roce 2009 a pohádkový koncept EX1 z roku 2010, který je držitelem 6 mezinárodních rekordů zrychlení dosažených v Montlhéry a Číně.
21.století
Na úsvitu 21. století čelilo auto výrazným otřesům. Přechod na energii se stal podstatnou součástí boje za zmírnění klimatických rizik. V roce 2019 uvedla značka Peugeot na trh kompletní řadu vozidel s nízkými nebo nulovými emisemi CO 2. Tento technologický tlak je založen na 3 pilířích: Serenity, Pleasure, Simplicity. Od samého začátku se stejnou ambicí: učinit mobilitu bezpečnou, čistou a přístupnou co největšímu počtu uživatelů.
SUV Peugeot e-2008
Toto první 100% elektrické SUV Peugeot poskytuje přístup do nového světa vjemů: tichý provoz, žádné vibrace a svobodu řízení v zelených zónách s omezeným přístupem. S dosahem 320 km (podle protokolu WLTP), má výkon 100 kW/136 k a 260 Nm točivého momentu (k dispozici od 0 km / h) zajišťujících prvotřídní zrychlení a zvýšení výkonu. Několik z těchto ikonických vozidel je vystaveno v Peugeot Adventure Museum v Sochauxu. Je k vidění do neděle 31. ledna 2021.
Elektrifikace pokračuje
Devět měsíců po uvedení nového vozu Peugeot e-208 je v showroomu značky nyní celá řada elektrifikovaných modelů: e-208, e-2008, 508 Hybrid a 3008 Hybrid4 pro osobní vozidla; e-Expert, E-Traveler a brzy e-Boxer pro užitková vozidla. Elektrická revoluce dobře začala a pokračuje.
Zdroj foto: Peugeot
Článek Od Peugeot VLV po nový Peugeot e-2008: příběh elektrické revoluce byl publikován 4. září 2020 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Značky aut. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Peugeot 406 14.02.2008 21.34
- Peugeot 206 26.08.2007 16.15
- Peugeot 106 30.04.2008 22.22
- Peugeot Bipper 02.03.2008 19.59
- Peugeot 306 06.01.2008 21.46
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Honda NSR 125
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Nissan Micra
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Ofuky oken a homologace
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu