Tatra 815

Tagy:  Tatra, Tatra 813

Sponzorované odkazy:

Tatra 815

Tatra 815

Tatra 815Tatra 815

Tento model se dostal na trh v roce 1983, kdy absolvoval jízdní zkoušky ve zkušebním polygonu Tatry a na ruské sibiři, kde byla vystavena těžkým terénním a klimatickým podmínkám.

Podvozek

Celou podvozkovou část tvoří Páteřový rám, který je výsledkem inženýrů vedených pod hlavním inženýrem Tatra Hanz Ledwinka. Ten jako první přišel s myšlenkou páteřového rámu. Rám byl poprvé využit v roce 1923 u osobního vozu a od této doby se stále zdokonaloval. Rám je tvořen z jednotlivých dílců: //řiditelná náprava, neřiditelná náprava a trubkové nosníky. //

Tyto moduly byly navržena tak, aby se z nich teoreticky složit jakýkoliv typ podvozku. Díky tomuto se zvýšila spolehlivost a zaměnitelnost dílů a zjednodušila se také montáž a údržba. Tatra má na výběr z těchto podvozků: 4×4, 6×6, 8×8, 10×10 a 12×12. Nápravy většinou tvoří rozvodná skříň s uzamykatelným diferenciálem a nezávise odpruženými poloosami. Dále se také doplňuje mezinápravovými diferenciály. Tento rám si zasloužil díky své jedinečnosti označení „Tatrovácká koncepce“

Tatra 815-automixTatra 815-automix

Motor

Pohonným agregátem je motor T3D, vidlicový přeplňovaný vzduchem chlazený osmiválec s přímím vstřikováním paliva a válce má uložené do „V“. Objem motoru je 16 667 cm3 a k dispozici má ze dvou provedení: 280 nebo 320 kW. Vzduchové chlazení ventilátorem je stejně důležité jako páteřový rám. Výhodou ventilátoru je, že nepotřebuje rozvod chladící vody, vodní čerpadlo a tím pádem tedy odpadají starosti o údržbu. Nevýhodou ventilátoru je však jeho hluk a potřebný výkon pro provoz.

Tatra 815-hasičský vůzTatra 815-hasičský vůz

Převodovka

Točivý moment motoru převádí hnací hřídel jednotlivých kol pomocí převodovky. Tatra má 2 převodovky. Hlavní převodovka má sedm rychlostních stupňů a jednu zpáteční rychlost, přídavná (redukční) má dva rychlostní stupně a celá soustava teď má 14 stupňů vpřed a 2 vzad.

Tatra 815Tatra 815

Článek Tatra 815 byl publikován 17. prosince 2007 v 19.30 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...