Škoda Slavia: nový žákovský vůz pro rok 2020

Tagy:  Škoda Slavia, Škoda Auto, nový žákovský vůz pro rok 2020

Sponzorované odkazy:

Škoda Slavia: nový žákovský vůz pro rok 2020

Sedmým žákovským vozem značky Škoda spojuje 31 žáků renomovaného Středního odborného učiliště Škoda Auto historii se současností. Otevřená Škoda Slavia připomíná svým jménem první jízdní kola, která Václav Laurin a Václav Klement po založení podniku v roce 1895 vyráběli.

název modelu Škoda Slavia odkazuje na první jízdní kola, vyráběná zakladateli podniku Václavem Laurinem a Václavem Klementemnázev modelu Škoda Slavia odkazuje na první jízdní kola, vyráběná zakladateli podniku Václavem Laurinem a Václavem Klementem

V sedmém ročníku projektu žákovského vozu Škoda využilo 26 zapojených žáků a 5 žákyň poprvé jako základ svého vysněného vozu model Škoda Scala. Kompaktní hatchback přitom proměnili v mimořádně sportovní verzi spider. Dali mu jméno Slavia a odkazují se tak v roce 125. výročí založení společnosti na první jízdní kola, vyráběná zakladateli podniku Václavem Laurinem a Václavem Klementem v Mladé Boleslavi.

Škoda SlaviaŠkoda Slavia

Pohon a převodovka

Stejně jako u sériového modelu Scala dodává i karosářské verzi spider sportovní vzhled výrazný design, který se vyznačuje nezaměnitelnými liniemi a propracovanými plochami. Dynamiku poskytuje vozu Škoda Slavia benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW/150 k, známý z modelu Scala a sedmistupňová převodovka DSG. Ze sériového vozu pochází také přední a zadní náprava, řízení, kompletní elektronika včetně kabeláže i asistenční systémy. Nedotčena zůstala i palubní deska, Virtuální Kokpit a infotainment systém.

inspirací pro Škoda Slavia studit verzi byla Škoda 1100 OHCinspirací pro Škoda Slavia studit verzi byla Škoda 1100 OHC

Otevřený spider

Aby hatchback Scala po vzoru modelu Škoda 1100 OHC proměnili v otevřený spider Slavia, museli žáci karoserii výrazně pozměnit, některé části nově zkonstruovali a mnohé stávající prvky dále upravili.

tým žáků a představitelé Škoda Akademie a SOU Škoda Auto – Alois Kauer, vedoucí Škoda Akademie, Zdeněk Stanke, vedoucí týmu Škoda Akademie a Martin Slabihoudek, ředitel Středního odborného učiliště Škoda Autotým žáků a představitelé Škoda Akademie a SOU Škoda Auto – Alois Kauer, vedoucí Škoda Akademie, Zdeněk Stanke, vedoucí týmu Škoda Akademie a Martin Slabihoudek, ředitel Středního odborného učiliště Škoda Auto

Co vše studenti řešili?

  • zesílili konstrukci podlahy
  • odstranili střechu
  • zavařili zadní dveře
  • z kompaktního hatchbacku pro pět osob tak vytvořili dvoudveřový a dvoumístný vůz

Pro optimalizaci obtékání vzduchu nad zadní částí vozu navrhli speciální kryt, který je za každým sedadlem kapkovitě vyklenutý, jak je pro vozy s karoserií spider typické. Ten pak plynule přechází do nově vyvinutého víka zavazadlového prostoru s integrovaným spoilerem.

žáci při práci na studiové verzi vozu Škoda Slaviažáci při práci na studiové verzi vozu Škoda Slavia

Velkou pozornost věnovali studenti hladkému přechodu mezi A sloupkem a dveřmi. Mimořádně sportovní vzhled dodávají vozu dvacetipalcová kola z lehké slitiny, která byla převzata z modelu Škoda Kodiaq RS. Brzdy a náboje kol pochází z vozu Octavia RS. Pod přepracovanou podlahou najdeme upravené výfukové potrubí.

Bílý Crystal Blue

Za efektní lesk vděčí studie bílému laku v odstínu Crystal Blue, který kontrastuje s černými doplňky na předním a zadním nárazníku a na prazích. Bílý hi-tech lak je složený ze tří vrstev a má namodralý perleťový efekt, podkreslený neonově modrými akcenty na liniích karoserie, na výrazné masce chladiče a logu značky Škoda na přední kapotě.

LED diody umístěné pod bočními prahy, převzatými z verze Scala Monte Carlo a za koly z lehké slitiny zajišťují individuální nastavení dynamického osvětlení okolí vozu v modré, červené a bílé barvě – tedy v barvách české trikolóry. Osvětlený nápis Škoda plní zároveň funkci brzdového a couvacího světla. Plaketa s nápisem „Drive 125 years“ na předních dveřích je připomínkou výročí založení automobilky.

interiér vozu Škoda Slaviainteriér vozu Škoda Slavia

Interiér

Sportovní akcenty v interiéru vytvářejí čtyřbodové bezpečnostní pásy a speciální závodní sedadla značky Sparco, jejichž sedáky a opěradla jsou potažené černou perforovanou kůží. Bočnice sedadel jsou potažené černou karbonovou kůží s bílými kontrastními švy. Výrazné švy vytvářejí akcenty i na dalších dílech v interiéru z černé kůže, například na středové loketní opěrce, manžetě řadicí páky, na madle páky ruční brzdy nebo na dělicí stěně za sedadly.

Tuto kombinaci nalezneme i na dolních dvou třetinách věnce volantu. Horní třetina volantu je stejně jako hlavice řadicí páky potažená bílou kůží. Pozornost upoutá kožená dělicí stěna v černé barvě za sedadly, ve které jsou zabudovány dva basové reproduktory, které drží dva vyšití lvi. Subwoofer má výkon 2 250 W, ostatní reproduktory pak 320 W.

Zdroj foto: Škoda Auto

Článek Škoda Slavia: nový žákovský vůz pro rok 2020 byl publikován 30. července 2020 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...