Hurá, jsou tady: vozy Škoda modelový rok 2021, co přinesou?
Sponzorované odkazy:
Mladoboleslavská Škoda Auto pro rok 2021 modelovou řady vybavila četnými modernizacemi. A zmiňujeme je již nyní proto, že vozy modelového roku 2021 si můžete objednávat již nyní. Příjemné jistě je, že ceny zůstávají stejné a nezvedají se.
Nač se můžete těšit?
Nová generace infotainmentu MIB3
Modely Karoq, Kodiaq a Superb dostávají novou generaci infotainmentu MIB3, která přináší například bezdrátový SmartLink a digitální asistentku Lauru. Rozšířené hlasové ovládání využívající i online data dokáže splnit pokyny nejrůznějších druhů. Zahájí například navigaci k určenému cíli, vyhledá oblíbenou hudbu nebo si nechá nadiktovat SMS.
To všechno Laura zvládá už v šesti jazycích – vedle angličtiny, němčiny, francouzštiny, španělštiny a italštiny ovládá také češtinu. Je schopna porozumět i dialektům. Díky standardně dodávané eSIM kartě jsou vozy Škoda vždy online, což Lauře umožňuje kombinovat data uložená v paměti infotainmentu s online daty a na základě toho rychleji a pružněji reagovat. Přechod mezi online a offline službami probíhá plynule a vy je vůbec nezaznamenáte.
Nová funkce Personalizace 2.0
Zásluhou nové funkce Personalizace 2.0 nemusíte u vozů Škoda Superb, Kodiaq, Karoq, Kamiq ani Scala nastavovat uživatelské nastavení u nově zakoupeného automobilu, nebo při přesedání mezi několika vozy. Veškeré nastavení ergonomických a komfortních parametrů se automaticky ukládá do cloudu Škoda prostřednictvím účtu Škoda Connect.
Rozšíření asistenčních systémů
U modelů Superb a Karoq dochází k rozšíření asistenčních systémů o Panoramatický kamerový systém a Asistent pro manévrování s přívěsem. Ty byly dosud výhradní součástí modelu Kodiaq. Podobně jako nová Octavia dostávají i Superb, Kodiaq a Karoq konektory USB-C, přičemž jeden z nich může být na přání umístěn do vnitřního zpětného zrcátka. U modelů Fabia, Scala, Kamiq a Karoq stojí za zmínku update softwaru bezklíčového přístupu Kessy, který bude z důvodu lepšího zabezpečení deaktivován již po 5 minutách bez pohybu. Pro vozy Scala a Kamiq bude možné objednávat také rozpoznávání dopravních značek.
Digitální příjem
Automobilka dlouhodobě podporuje digitální příjem, který již například v Norsku zcela nahradil FM vysílání. Nové formáty konzultovala s Českým rozhlasem. Od modelového roku 2021 mají nově digitální radiopříjem DAB+ všechny infotainmenty vozů Škoda. Funkce, která nastoupila jako standard v nové generaci modelu Octavia, je tak v základní výbavě všech nových vozů značky Škoda.
Interiér vozidel
V interiérech vozů Fabia, Scala, Kamiq, Karoq, Superb a Kodiaq je vizuálně nejzřetelnější změnou nový volant, který již dříve dostala Octavia. Dvouramenný volant, který má ozdobnou lištou v chromovaném provedení, může být na přání vyhřívaný. Multifunkční verze volantu má nově uspořádaná tlačítka a společně s novými otočnými ovladači v chromovaném provedení umožňuje lepší a snadnější ovládání. Celkem lze ovládat až 14 různých funkcí, včetně na přání dostupného vyhřívání volantu nebo asistenčních systémů, které jsou součástí Asistované jízdy 2.0. Tříramenný sportovní multifunkční volant se nabízí na přání (je standardem pro sportovní verze RS, Sportline, Monte Carlo).
Pod kapotou vozů
Modelový rok 2021 přináší změny i pod kapotu vozů Škoda. Pro model Fabia je nyní znovu k dispozici automatická DSG převodovka pro benzinový motor o výkonu 70 kW. Chystá rovněž modernizaci pohonných jednotek jednotlivých modelů. V průběhu letošního roku budou u modelů Scala, Kamiq, Karoq, Superb a Kodiaq postupně nahrazovat stávající motory nové agregáty s označením EVO. Některé jsou známé už z nového modelu Octavia.
Které to jsou?
- Nový zážehový motor 1,0 TSI je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek a filtrem pevných částic GPF (Gasoline Particulate Filter). Pracuje v hospodárném Millerově spalovacím cyklu, kdy se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu – kompresní poměr tak zůstává stejný, ale expanzní je zvýšen na 12,5:1. Díky tomu je maximální točivý moment k dispozici v nižších otáčkách než v běžných cyklech.
- Čtyřválcový motor 1,5 TSI je vybaven technologií aktivního řízení válců ACT (Active Cylinder Technology), která při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a snižuje tak spotřebu. Oba motory mají plochu válců upravenou metodou Atmospheric plasma spray (nanášení vrstvy materiálu za pomoci plazmatu), která zvyšuje účinnost motoru, a pracují se vstřikovacími tlaky 350 bar. Tím zajišťují nižší hydraulické ztráty a nižší spotřebu paliva.
- Nová generace agregátu 2,0 TSI EVO. Nové naftové motory EVO díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů SCR (Selective Catalytic Reduction) se dvěma katalyzátory vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx).
A to ještě není vše – čeká na vás celá paleta dalších drobných vylepšení napříč modelovými řadami, která udrží vozy Škoda v obzoru vašeho zájmu.
Zdroj foto: Škoda Auto
Článek Hurá, jsou tady: vozy Škoda modelový rok 2021, co přinesou? byl publikován 2. července 2020 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Škoda Fabia 06.08.2007 11.59
- Škoda Yeti 08.10.2007 17.20
- Škoda Octavia 01.09.2007 08.00
- Škoda Felicia 13.04.2008 16.00
- Škoda Roomster 03.02.2008 19.22
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Škoda 100
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Ofuky oken a homologace
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Plnění pneumatik: Dusík nebo vzduch?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu