Nové Audi A3 Limuzína
Sponzorované odkazy:
Audi dává k dobru svým fandům vůz se třemi E: elegantní – efektivní – evoluční. To vše bezesporu Audi A3 Limuzína druhé generace je. Mimoto je úspěšný model značky Audi nejen sofistikovaným, ale i uhlazeným elegánem.
Nový model A3 Limuzína se prezentuje sportovně elegantním vzhledem. Vnější délka vzrostla oproti předchůdci o čtyři centimetry na 4,50 metru při nezměněném rozvoru náprav. Vnější šířka 1,82 metru je o dva centimetry větší, vnější výška se zvětšila o jeden centimetr na 1,43 metru. Výsledkem je tudíž více prostoru pro hlavu (výška stropu nad sedákem je vpředu o dva centimetry větší) a větší šířka v úrovni loktů. Objem zavazadlového prostoru 425 litrů zůstal na úrovni předchůdce.
Na první i druhý pohled
Přídi dominuje velká maska chladiče Singleframe s voštinovou mřížkou, na kterou navazují výrazné světlomety lichoběžníkových tvarů, zalomené na vnějších okrajích dolů. U vrcholné verze s technologií Matrix Led jsou zde umístěna nová digitální světla pro denní svícení. Ta jsou tvořena pixelovým polem z 15 segmentů LED, které lze jednotlivě ovládat a které propůjčují různým verzím modelu A3 Limuzína specifický světelný design.
Blatníky ve stylu quattro a boční prahy výrazněji vystupují díky konkávně tvarované ploše pod širokou ramenní oblastí karoserie. Vzniká tím intenzivní hra světla a stínu. Střešní linie dynamicky směřuje od střešního sloupku B dolů a ústí do markantního spoileru na víku zavazadlového prostoru. Spoiler může být na přání z uhlíkového kompozitu, který zvýrazní celkový estetický dojem a působivý vzhled čtyřdveřového sedanu.
Aerodynamická karoserie
Vyšší záď v porovnání s předchůdcem a velký difuzor prospívají aerodynamice. Nový model A3 Limuzína s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW /150 k dosahuje díky tomu součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25, což představuje zlepšení o 0,04 v porovnání s první generací. K tomu přispívají také dva elektricky ovládané moduly se žaluziemi v otvoru pro přívod chladicího vzduchu za maskou chladiče Singleframe.
Uvnitř vozu
Přehledná a digitalizovaná přístrojová deska je zcela zaměřena na řidiče. Tento přístup je patrný již z designu interiéru a nalézá uplatnění také u zobrazovacích systémů a ovládacích prvků. Přístrojová deska s centrálním displejem MMI touch je mírně natočena k řidiči. Displej má úhlopříčku 10,1 palce a umožňuje intuitivní ovládání. Sériově zahrnuje rozpoznávání ručně psaného písma a hlasové ovládání hovorovou řečí, které může alternativně využívat také informace z cloudu. Již v základní výbavě je 10,25 palcový panel sdružených přístrojů digitální.
Audi virtual cockpit
Ve verzi Audi virtual cockpit plus má úhlopříčku 12,3 palce a nabízí tři různé režimy zobrazování, mimo jiné i ve sportovním stylu s číslicemi psanými kurzívou a mimořádně dynamickým uspořádáním. Otáčky motoru a rychlost jízdy může řidič sledovat ve sloupcovém diagramu s hranatými, červenými grafickými prvky. Koncept zobrazování může na přání doplnit průhledový displej, který promítá důležité informace na čelní okno, přímo do zorného pole řidiče.
Informační, zábavní a asistenční systémy
Vrcholný informační a zábavní systém pro nový model A3 Limuzína nese označení MMI Navigation plus a používá třetí generaci modulární platformy informačních a zábavních systémů. MIB 3 má desetkrát vyšší výpočetní výkon než v předchozím modelu a umožňuje připojení vozu k internetu prostřednictvím rychlého standardu LTE Advanced.
Prostřednictvím hotspotu WLAN si mohou k internetu připojit svůj chytrý telefon i cestující. MMI Navigation plus nabízí sériově velký počet služeb Audi connect, mimo jiné dopravní zpravodajství online, zprávy a doplňující informace, jakými jsou fotografie, otvírací doby a uživatelská hodnocení zajímavých cílů.
Rozhraní Audi smartphone interface
Propojení mezi vozem A3 Limuzína a chytrým telefonem zajistí rovněž rozhraní Audi smartphone interface, které integruje mobilní telefony s operačními systémy iOS nebo Android do systému MMI pomocí funkcí Apple Car Play nebo Android Auto. Audi phone box připojí zařízení k anténě vozidla a zajistí indukční nabíjení telefonu.
Klíč v chytrém telefonu
A3 Limuzína může být kromě toho odemknuta a spuštěna nebo uzamknuta prostřednictvím chytrého telefonu Android a digitálního klíčku Audi connect key. Individualizace umožňuje až šesti osobám uložit do paměti své uživatelské profily a svá nastavení, mimo jiné pro sedadlo, klimatizaci a multimediální systémy.
Asistenti síťově
Také asistenční systémy jsou mimořádně výkonné díky rozsáhlému síťovému propojení.
- V rámci systému Audi pre sense front spolupracuje kamera za vnitřním zpětným zrcátkem s předním radarovým senzorem s cílem zabránit nehodám, nebo alespoň snížit jejich intenzitu.
- Data těchto senzorů používá také sériově dodávaný asistent pro vyhýbací manévry.
- Adaptivní asistent řízení podporuje řidiče při řízení vozidla v příčném i podélném směru.
- Asistent pro hospodárnou jízdu mu ukazuje, kdy je smysluplné uvolnit pedál plynu. Za tím účelem vyhodnocuje mimo jiné data navigačního systému.
- V městském provozu je navíc přínosné používat upozorňování na nebezpečí při vystupování, asistenta pro sledování vozidel přijíždějících ze stran a prostorový kamerový systém, který bude do nabídky zařazen krátce po uvedení na trh.
Tři verze pohonného ústrojí
Nový model A3 Limuzína bude uveden na trh se dvěma variantami převodovky pro TFSI a jedním agregátem TDI. Všem společná je mimořádná hospodárnost.
Čtyřválec 1.5
Verze 35 TFSI, čtyřválec se zdvihovým objemem 1,5 litru a přímým vstřikováním, dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW/150 k a je k dispozici se dvěma různými převodovkami, a to nově vyvinutou šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo rychle řadící sedmistupňovou převodovkou S tronic.
Hybdridní systém
Kromě technologie přechodné deaktivace válců „Cylinder on Demand“ používá tento agregát ve spojení s dvouspojkovou převodovkou S tronic také částečně hybridní systém s napětím 48 V. Hybridní systém získává při zpomalování kinetickou energii, točivým momentem až 50 N.m podporuje motor při rozjezdu a přidání plynu v nízkých otáčkách.
2.0 TDI
Také jednotka 2.0 TDI o výkonu 110 kW/150 k spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou S tronic, jejíž nová páka voliče používá technologii „shift-by-wire“, a je tedy s převodovkou spojena pouze elektronicky.
Komfortní a dynamický podvozek
Podvozek nového modelu A3 Limuzína má sportovně vyvážené nastavení, přičemž velký podíl na tom má centrální systém řízení jízdní dynamiky, který zajišťuje optimální souhru všech komponentů významných pro příčnou dynamiku. Alternativami sériově dodávaného podvozku jsou sportovní podvozek a podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Adaptivní podvozek nabízí velký rozsah charakteristik mezi velmi komfortním odpružením a agilní ovladatelností.
Ceny a uvedení na trh
Předprodej byl zahájen v České republice zahájen v průběhu letošního jara a v létě budou vozy předány nový majitelům. Cena pro českých trh začíná od 743 900,– Kč. K mání budou dva odstíny modrého laku (Attol a Navarra), jeden bílý (Gletscher), šedý (Manhattan) a červený (Tango).
Zdroj foto: Audi
Článek Nové Audi A3 Limuzína byl publikován 13. května 2020 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Audi A3 11.12.2007 18.48
- Nové Audi Q3 17.12.2018 00.00
- Audi Q7 13.12.2007 20.19
- Audi A8 29.03.2008 08.25
- Audi A4 27.01.2008 00.11
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu