Škoda Superb Scout
Sponzorované odkazy:
Škoda Superb Scout je multifunkční lifestylové kombi pro každou příležitost. Upoutá svým neuvěřitelným prostorem, svou všestranností v kombinaci s pohonem všech kol a paketem pro špatné cesty a rovněž nabídkou výkonných motorů.
Od poloviny roku 2019 nabízí Škoda třetí generaci Superb poprvé také v robustní verzi Scout. Škoda Auto tak pokračuje v tradici a sází na offroadový vzhled s robustními lemy karoserie, standardně dodávaným pohonem všech kol a paketem pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm.
Díky největšímu objemu zavazadlového prostoru ve své třídě – 660 až 1950 litrů je možné přepravovat objemné outdoorové vybavení, jako jsou horská kola či jiné sportovní vybavení, do vzdálenějších míst. Kromě toho je Superb Scout s tažnou kapacitou 2200 kg ideální pro tažení přepravníků pro lodě či koně nebo obytných přívěsů.
Výhody pohonu všech kol i na suché vozovce
Standardně dodávaný pohon všech kol nabízí výhody nejen mimo zpevněné silnice, například na štěrku, blátě nebo na zasněžených cestách. V mnoha situacích zvyšuje pohon na přední a zadní nápravě trakci a jízdní stabilitu, a to i na suchém povrchu. Za běžného provozu jsou poháněna pouze přední kola, pokud dojde ke ztrátě jejich trakce, převede elektronicky řízená hydraulická lamelová spojka páté generace během několika milisekund automaticky část hnacího momentu i na zadní kola.
Hnací moment tak zůstane zachován a síla se bez přičinění řidiče dostane vždy tam, kde je jí zapotřebí. V případě potřeby směřuje až 90 procent hnací síly na zadní nápravu nebo až 85 procent na jediné kolo. Elektronická řídicí jednotka automaticky zasáhne už při minimálním rozdílu mezi otáčkami kol obou náprav. Zaznamenávají a zpracovávají se také informace jako otáčky motoru, poloha plynového pedálu, otáčky jednotlivých kol, úhel natočení volantu a příčné i podélné zrychlení. Při brzdění motorem, při nízkém zatížení nebo při normální jízdě v přímém směru směřuje naprostá většina hnacího momentu na přední nápravu.
Robustní prvky karoserie
Model dostal výrazný offroadový vzhled. Vedle robustního předního a zadního nárazníku jsou to i ližiny hliníkového designu a plastovými kryty podběhů, prahů a spodní části dveří. Střešní nosič a rámečky bočních oken jsou chromované, kryty vnějších zpětných zrcátek mají hliníkový design. Robustní vzhled podtrhují osmnáctipalcová hliníková kola Braga, volitelně nabízená i ve dvoubarevném provedení, nebo nová devatenáctipalcová dvoubarevná hliníková kola Manaslu.
Interiér se speciálními dekory
Interiér je v typickém stylu Scout zdobí speciální lišty v dekoru dřeva, potahy sedadel mají specifický vzor s kontrastním prošíváním a na přání je k dispozici kombinace materiálu Alcantara a kůže (na českém trhu dodávána standardně). Díky velkému prostoru a všestrannosti je vůz vhodný jak pro lifestylově a sportovně založené zákazníky, tak i pro rodiny s dětmi a je také ideální jako prostorný vůz na dlouhé jízdy pro fleetové zákazníky.
Výkonné a efektivní motory
Škoda Superb Scout je k dispozici výhradně s nejsilnějším naftovým a benzinovým motorem této modelové řady. Vznětový agregát 2,0 TDI má výkon 140 kW/190 k a maximální točivý moment 400 Nm. Zážehový motor 2,0 TSI dosahuje maximálního výkonu 200 kW/272 k a jeho maximální točivý moment činí 350 Nm.
Kromě pohonu na všechna kola jsou standardně obě varianty vybaveny sedmistupňovou převodovkou DSG a jsou také velmi úsporné díky systému Start-stop a rekuperaci brzdné energie. Díky dodatečnému režimu Off-road ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select podává vůz dobré výkony i mimo asfaltové cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek (DCC).
Oblíbené prvky výbavy
- volitelné LED-Matrix světlomety jsou velice oblíbeným výbavovým prvkem
- tento inteligentní systémumožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by došlo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu
- velice oblíbené jsou i potahy sedadel v kombinaci Alcantara® a kůže
- i závěsné zařízení, kterým disponuje 76 procent všech objednaných vozů
- mnoho zájemců také volí vznětový motor 2,0 TDI s nižší spotřebou paliva, cca 15 procent pak motor 2,0 TSI
- skoro polovinařidičů Octavia Scout jezdí na devatenáctipalcových hliníkových kolech Manaslu
- sériově montovaná stříbrná osmnáctipalcová kola Braga představují 27 procent objednaných vozů a jejich antracitová verze 25 procent
- k nejoblíbenějším barvám Škoda Superb Scout je odstín modrá Lava, za níž následuje bílá Moon a šedá Quarz, na čtvrté pozici se umístila nová metalická barva oranžová Tangerine
Zdroj foto: Škoda Auto
Článek Škoda Superb Scout byl publikován 25. března 2020 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Škoda Octavia 01.09.2007 08.00
- Škoda Roomster 03.02.2008 19.22
- Škoda Fabia 06.08.2007 11.59
- Škoda Fabia Scout – Škoda Fabia Combi s terénními prvky 27.04.2009 07.32
- Škoda Yeti 08.10.2007 17.20
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Nissan Micra
- Honda NSR 125
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Ofuky oken a homologace
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu