Audi R8
Sponzorované odkazy:
Audi R8
Design
tento automobil disponuje řadou designérských fines. K těm nejvýraznějším patří lemovaní předních svítilen LED diodami. Tento prvek, který evokuje vozy budoucnosti, přidává velice výrazné masce technologickou vyspělost. K povšimnutí stojí také, že znak Audi je poprvé umístěn na kapotě vozu. Na bokách dominují tzv. sideblades, což jsou za dveřmi umístěné bočnice, které zvýrazňují vedení vzduchu k agregátu. Tento prvek lze časem vyměnit, takže můžete po čase dopřát svěží image. Na zádi vozu nalezneme černě mřížkované výdechy, které odvádějí teplo z motoru, dále jsou to dvě dvojice výfukového potrubí. Nad výdechy nalezneme LED diodové zadní svítilny, kde jejich tvar připomíná dva e-mailové zavináče.
Interiér
Po otevření dveří se Vám naskytne pohled na kokpit, tzv. monoposto- oblouk, který obklopuje řidiče a evokuje formulové závodní vozy. Tento oblouk opticky spojuje všechny displeje, ukazatele a ovládací prvky, které jsou šité na míru jako v závodním voze. Palubní přístroje společně s displejem rádia a navigačního systému s operačním systémem MMI jsou umístěny v interiérovém konceptu monoposto. Vysoký středový tunel s velice krátkou řadící pákou vedenou v otevřené kulise, která je zhotovena z ušlechtilé oceli. Monopostu lze měnit podle svých představ, kterými lze přizpůsobit vzhled interiéru. V základním provedení je monoposto v pravém černém klavírním laku s hlubokým leskem. Další varianta je z materiálu, který má v sobě uhlíková vlákna, která navazují atmosféru závodního vozu.
Motor
Motor o objemu 4,2 l s maximálními otáčkami 8250 ot/min. Audi R8 má k dispozici 420 koní při 7800ot/min. Točivý moment končí na hranici 430 Nm, a ta je dosahována mezi 4500 a 6000ot/min. Nejméně 90% této hodnoty je k dispozici mezi 3500 a 7500 ot/min., což umožňuje Audi R8 kdykoli zrychlovat, nebo jezdit uvolněnou jízdou bez častých změn zařazených převodových stupňů. Tyto hodnoty také odpovídají jízdním hodnotám. Z 0–100km/h dokáže zrychlit za 4,6s, a nemá nato ani vliv ruční řazení nebo sekvenční převodovka R tronic. Audi dostala pohon všech kol quattro, což umožňuje přenést tu sílu na asfalt. Takže hranice 200 km/h za 14,9 s není těžkým problémem. Díky skvěle propracované aerodynamice se zrychlovaní vozu zastaví až na nejvyšší hodnotě, kterou činí hodnota 301 km/h.
Podvozek
Zavěšení všech kol je na základní koncepci dvojitých lichoběžníkových závěsů, které jsou používány u většiny sportovních automobilů i v F1. Všechny komponenty jsou vyrobené z kované slitiny hliníku, aby byla maximálně snížena hmotnost neodpružených hmot. Brzdný systém je zhotoven z keramických brzd. Na přední nápravě se nacházejí o průměru 380 mm a na zadní potom 356 mm. Keramika použita na brzdové třmeny je vyztužena uhlíkovými vlákny. Tento brzdný kotouč je přišroubován deseti odpruženými elementy k odpruženému nerezovému středovému elementu, který zajišťuje spojení s nábojemi kola. Tyto kotouče zajišťují životnost až 300 000km. Velmi dobrou kvalitou kotoučů je vysoká odolnost vůči vysokým teplotám, docílených na závodních tratích, kde také poskytují neustálý výkon.
Článek Audi R8 byl publikován 7. prosince 2007 v 20.22 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu