SEAT Tarraco FR PHEV: Sportovní a hospodárný
Sponzorované odkazy:
Španělská značka SEAT nemá v Česku vzhledem ke konkurenci koncernového sourozence Škody na růžích ustláno. Největší SUV značky ale dostane sportovní stupeň výbavy FR a k tomu navíc hospodárný externě nabíjecí hybridní pohon. A to už stojí za zmínku, třebaže oboje bude možné objednávat až od příštího roku.
Největší SUV španělské automobilky v hybridní verzi ujede výhradně na elektrický pohon více než padesát kilometrů. Spolupráce spalovacího motoru s elektromotorem přichází ke slovu s požadavkem vyššího výkonu. Celkový výkon vozu SEAT Tarraco PHEV je pak 245 koní, z nichž 150 koní poskytuje zážehový agregát a 116 koní elektromotor. Díky tomu je maximální rychlost 217 km/h a zrychlení z nuly na sto za 7,4 vteřiny. Důležité jsou také emise CO2, které klesly pod 50 gramů na kilometr. Sečteno a podtrženo, jde o nejvýkonnější verzi modelové řady Tarraco. Kromě toho má vůz nová zadní světla a větší displej informačního a zábavního systému.
Navíc by se mělo jednat jen o první krok v elektrifikaci značky SEAT. „Do začátku roku 2021 bude na trh uvedeno šest modelů SEAT a CUPRA s elektrickým nebo externě nabíjitelným hybridním pohonem,“ uvádí se v představení novinky. „Externě nabíjitelná verze modelu Tarraco dokonale ilustruje naše zaměření na trvale udržitelnější mobilitu, ale zároveň si zachovává dynamiku a potěšení z jízdy, typické pro všechny vozy SEAT. Tarraco bude jedním z mála modelů s externě nabíjitelným hybridním pohonem v segmentu velkých SUV a jsme přesvědčeni o tom, že má velký potenciál," řekl Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT.
Nový externě nabíjitelný hybridní pohon dělá z vozu SEAT Tarraco ve verzi PHEV ještě hospodárnější vůz, který klade mimořádný důraz na trvalou udržitelnost. Vyrábí se v samotném srdci koncernu VW, v německém Wolfsburgu. Poháněcí soustava zahrnuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 koní, elektromotor dodávající dalších 85 kW a ještě sadu lithium-iontových akumulátorů, které mají kapacitu 13 kWh. Řidič si tak může vybrat z několika jízdních režimů.
Stupeň výbavy FR pak nabízí osobitý a sportovní charakter. Vzhled vozu zlepšily širší podběhy kol, sportovní zadní spojler a devatenáctipalcová kola z lehké slitiny ve specifickém designu FR. Na přání může vůz dostat i dvacetipalcová broušená kola. Vepřed má vůz masku chladiče FR, vzadu pak nová zadní světla. Vůz je k dostání také v nové barvě, kterou je šedá Fura. Ta jen umocňuje možnost individualizace auta.
Zážitky za volantem jen umocní hliníkové pedály a nový sportovní volant s logem FR. Sportovní anatomicky tvarovaná sedadla jsou čalouněna kombinací sportovního materiálu se vzhledem neoprenu a sofistikovaným zpracováním kůže. Také ve výbavě na přání jsou nové prvky. Je to například Trailer Assist, asistent pro jízdu s přívěsem nebo nezávislé topení.
SEAT Tarraco se stupněm výbavy FR a vyspělým externě nabíjitelným hybridním pohonem je zkrátka jedním z nejsportovnějších a nejhospodárnějších modelů v segmentu velkých SUV. Výroba vozů se stupněm výbavy FR a pohonem PHEV bude zahájena v průběhu příštího roku.
Článek SEAT Tarraco FR PHEV: Sportovní a hospodárný byl publikován 30. října 2019 v 00.00 v rubrice Novinky. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Seat Leon 03.10.2007 15.50
- Seat Ibiza 03.03.2008 20.01
- Seat Cordoba 13.05.2008 22.12
- Seat Toledo 21.02.2008 19.35
- Nové SUV Seatu: Tarraco 28.10.2018 00.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Škoda 100
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Ofuky oken a homologace
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Plnění pneumatik: Dusík nebo vzduch?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu