Mazda RX-8
Sponzorované odkazy:
Mazda RX-8
Design
Čtyřdvéřové kupé zní jaksi neomaleně, a v podaní Mazdy RX-8, která nemá B sloupky, a dveře, které se navíc otevírají proti sobě je však sportovní švih, i když celému autu dominuje hlavně příď. Tu opticky rozšiřují vystouplé blatníky a úzké světlomety. Na zádi dominují světla, která navíc svým tvarem přijdou jako studie, a je dobře, že se prosadila do sériové výroby.
Interiér
Na přední i zadní sedadla je pohodlný přístup, díky druhému páru dveří. Všechna místa trpí ale nedostatkem místa, na zadních sedadlech se to dá brát s rezervou, ale na předních sedadlech s výškou více jako 190 cm musíte otevřít střešní okno! Přední sedadla jsou potažena příjemným koženým čalouněním, které poskytují kombinaci pohodlnosti a tuhosti.
Mohutný středový panel, který nezasahuje do pohodlí cestujících, je dominantou celého interiéru. Výrazný kruhový motiv na středovém panelu, který je společně s palubní deskou kvalitně zpracován se nějak neodlišují od ostatních modelů Mazdy 6 nebo Mazdy 3. Řadící páka s trojúhelníkovým tvarem odkazuje na specifikčnost motoru. Krátké a poměrně přesné řazení mluví samo za sebe. Volant je pouze výškově nastavitelný a někteří řidiči si musí optimální polohu hledat delší dobu.
Motor
Motor je typu Wankel, tedy bez klasických válců, pístů a klikové hřídele. Objem motoru je 2×654 ccm, což umožňuje sazbu povinného ručení jako např. u Škody Felicie. Maximální výkon Mazdy RX-8 je 170 kW, které dosahuje při 8200 ot/min. Při akceleraci zazní z výfukového potrubí klasický vysoký tón, a plynový pedál na podlaze, umožňuje otáčkoměru jít až do 9200 ot/min. Šestistupňová převodovka má pomalou dolní a rychlou horní polovinu stupňů, což umožňuje Mazdě RX-8 velmi citelně zrychlovat z klidné polohy. Při 80 km/h máte závodní dojem, a to díky zvuku ve vysokých otáčkách, a navíc Mazda RX-8 poměrně subjektivně přidává na rychlosti.
Podvozek
Všechna kola jsou zavěšena na víceprvkových závěsech, což se systémovou jednotkou dává solidní vlastnosti i při agresivní jízdě. Mazda RX-8 je velice agilní, a na pokyny plynového pedálu či volantu reaguje okamžitě. Lehký motor, který je nízko uložen umožňuje projíždět zatáčky i ve vyšších rychlostech. Potěšení v přetáčivém smyku zabraňuje protiskluz, ale ten jde samozřejmě vypnout. Brzdný systém je skvěly, vhodný jak pro obyčejný provoz, nebo také pro extrémně simulované zatížení ve vysokých rychlostech. K tomu dále pomáhá také ABS+EBD a DSC. Spotřeba ve městě činí hodnotu 15.8 l, mimo město 8.9 l, a kombinovaná je 411.4 l na 100 km.
Video krásné Mazdy RX-8
Článek Mazda RX-8 byl publikován 3. prosince 2007 v 17.46 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Mazda 6 30.06.2008 14.03
- Mazda 2 26.04.2008 22.01
- Mazda 323 17.03.2008 22.45
- Mazda 3 14.11.2007 21.50
- Mazda Mx-5 14.01.2008 20.10
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Škoda 100
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Ofuky oken a homologace
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu