Mazda RX-8

Tagy:  Mazda, Mazda RX 8

Sponzorované odkazy:

Mazda RX-8

Mazda RX-8

Mazda RX-8 v celé své kráseMazda RX-8 v celé své kráse

Design

Čtyřdvéřové kupé zní jaksi neomaleně, a v podaní Mazdy RX-8, která nemá B sloupky, a dveře, které se navíc otevírají proti sobě je však sportovní švih, i když celému autu dominuje hlavně příď. Tu opticky rozšiřují vystouplé blatníky a úzké světlomety. Na zádi dominují světla, která navíc svým tvarem přijdou jako studie, a je dobře, že se prosadila do sériové výroby.

Interiér

Na přední i zadní sedadla je pohodlný přístup, díky druhému páru dveří. Všechna místa trpí ale nedostatkem místa, na zadních sedadlech se to dá brát s rezervou, ale na předních sedadlech s výškou více jako 190 cm musíte otevřít střešní okno! Přední sedadla jsou potažena příjemným koženým čalouněním, které poskytují kombinaci pohodlnosti a tuhosti.

Mohutný středový panel, který nezasahuje do pohodlí cestujících, je dominantou celého interiéru. Výrazný kruhový motiv na středovém panelu, který je společně s palubní deskou kvalitně zpracován se nějak neodlišují od ostatních modelů Mazdy 6 nebo Mazdy 3. Řadící páka s trojúhelníkovým tvarem odkazuje na specifikčnost motoru. Krátké a poměrně přesné řazení mluví samo za sebe. Volant je pouze výškově nastavitelný a někteří řidiči si musí optimální polohu hledat delší dobu.

Sportovně laděný interiérSportovně laděný interiér

Motor

Motor je typu Wankel, tedy bez klasických válců, pístů a klikové hřídele. Objem motoru je 2×654 ccm, což umožňuje sazbu povinného ručení jako např. u Škody Felicie. Maximální výkon Mazdy RX-8 je 170 kW, které dosahuje při 8200 ot/min. Při akceleraci zazní z výfukového potrubí klasický vysoký tón, a plynový pedál na podlaze, umožňuje otáčkoměru jít až do 9200 ot/min. Šestistupňová převodovka má pomalou dolní a rychlou horní polovinu stupňů, což umožňuje Mazdě RX-8 velmi citelně zrychlovat z klidné polohy. Při 80 km/h máte závodní dojem, a to díky zvuku ve vysokých otáčkách, a navíc Mazda RX-8 poměrně subjektivně přidává na rychlosti.

Podvozek

Všechna kola jsou zavěšena na víceprvkových závěsech, což se systémovou jednotkou dává solidní vlastnosti i při agresivní jízdě. Mazda RX-8 je velice agilní, a na pokyny plynového pedálu či volantu reaguje okamžitě. Lehký motor, který je nízko uložen umožňuje projíždět zatáčky i ve vyšších rychlostech. Potěšení v přetáčivém smyku zabraňuje protiskluz, ale ten jde samozřejmě vypnout. Brzdný systém je skvěly, vhodný jak pro obyčejný provoz, nebo také pro extrémně simulované zatížení ve vysokých rychlostech. K tomu dále pomáhá také ABS+EBD a DSC. Spotřeba ve městě činí hodnotu 15.8 l, mimo město 8.9 l, a kombinovaná je 411.4 l na 100 km.

záď vozuzáď vozu

Video krásné Mazdy RX-8

Článek Mazda RX-8 byl publikován 3. prosince 2007 v 17.46 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...