Nové Audi A6 allroad quattro
Sponzorované odkazy:
Čtvrtá generace modelové řady Audi A6 allroad quattro přichází na trh u příležitosti 20. výročí debutu tohoto jedinečného modelu, který si získal mnoho věrných zákazníků. Výkonné motory V6 TDI nabízejí velkou hnací sílu pro jízdu s přívěsem o hmotnosti až 2,5 tuny.
Nové Audi A6 allroad quattro má vnější délku 4,95 metru, vnější šířku 1,90 metru a vnější výšku 1,50 metru. Ve spojení s rozvorem 2,93 metru tak byly vytvořeny předpoklady pro velkorysý vnitřní prostor s mimořádně velkou šířkou v úrovni loktů vpředu a vzadu a značným prostorem pro kolena vzadu. Stejně jako A6 Avant nabízí zavazadlový prostor s objemem 565 litrů až 1680 litrů se sklopenými zadními sedadly.
Zadní sedadla jsou sériově dělená a sklopná v poměru 40:20:40. Sériově se dodává také elektrické ovládání zadního výklopného víka včetně krytu zavazadlového prostoru s automatickým ovládáním. Standardem jsou rovněž dva háčky na tašky, kolejnicový systém, pružný popruh a síť. Tažné zařízení disponuje elektrickým odjišťováním. Technickým základem pro mimořádně tichý interiér je vysoká tuhost karoserie, vyrobená z kombinace hliníku a dalších materiálů, a vytříbené aeroakustické vlastnosti.
Vyspělý podvozek pro silnice i do terénu
Karoserie modelu A6 allroad quattro je v porovnání s modelem A6 Avant až o 45 milimetrů vyšší. Světlá výška v normální poloze je 139 milimetrů, ale pro jízdu v terénu ji lze zvýšit. A6 allroad quattro je ideální také jako tažné vozidlo, k němuž lze připojit přívěs o hmotnosti až 2,5 tuny.
Adaptivní vzduchové odpružení (adaptive air suspension) s elektronicky řízenými tlumiči se dodává pro Audi A6 allroad quattro sériově. Jeho nastavení bylo přizpůsobeno požadavku na vyšší úroveň terénních vlastností modelu A6 allroad quattro. Vzduchové odpružení mění světlou výšku karoserie v závislosti na rychlosti jízdy a na aktuálně nastaveném režimu v systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.
V režimech auto a comfort je výchozí polohou normální světlá výška 139 milimetrů, která se u modelu A6 allroad quattro aktivně mění v závislosti na rychlosti jízdy, ale výběrem některého z dalších režimů o ní může rozhodovat také řidič. Po aktivaci nejvyšší úrovně do rychlosti jízdy až 35 km/h se světlá výška karoserie zvýší o 45 milimetrů.
Při překročení uvedené rychlosti se karoserie automaticky sníží. Při jízdě na dálnici dojde při 120 km/h ke snížení světlé výšky o 15 milimetrů. Při rychlosti jízdy až 80 km/h je v modelu A6 allroad quattro dostupný režim offroad, u něhož je světlá výška o 30 milimetrů vyšší, než je normální poloha. Při velmi pomalé jízdě do 35 km/h lze režimem lift zvýšit světlou výšku o dalších 15 milimetrů. Světlá výška je pak o 45 milimetrů nad normální polohou.
Kromě speciálně přizpůsobeného podvozku nabízí A6 allroad quattro ve své sériové výbavě také další komfortní funkce, jako je asistent pro sjíždění strmých svahů nebo asistent pro sledování úhlu náklonu. Díky tomu snadno překoná veškeré nástrahy i při jízdě mimo zpevněné cesty. Při jízdě v lehkém terénu si může řidič aktivovat na displeji MMI ukazatel aktuálního podélného a příčného náklonu. Řidič je upozorňován na akutní nebezpečí převrácení.
Specifický vzhled
Příď utváří široká, nízká maska chladiče Singleframe s vertikálními hliníkovými lištami. Odstínem hliníku se leskne také ozdobná lišta a spodní ochranný panel. Pro model allroad specifické podélné střešní nosiče a okenní lišty, spodní ochranný panel a ozdobné lišty na difuzoru i mezi zadními světlomety mohou být buď černé, nebo v odstínu hliníku. Ochranné lemování podběhů kol má sériově kontrastní odstín šedá Scandium. Na přání může být v barvě karoserie nebo leskle černé. Kontrastní rozšíření bočních prahů jsou opatřena nápisy allroad.
Uvnitř vozu
Interiér je k dispozici ve třech barvách – černá, perleťová béžová a hnědá okapi. Sedadla jsou sériově čalouněna kombinací černé tkaniny a koženky. Alternativně jsou k dispozici béžové nebo hnědé odstíny, ale také ušlechtilá kůže Valcona v perforované variantě. Místo sériově dodávaného ozdobného obložení s jemným lakem grafitově šedého odstínu jsou na výběr dvě varianty ušlechtilých dřev a jedno ozdobné obložení z hliníku.
Pohony
Audi nabízí nový model A6 allroad quattro na evropském trhu se třemi motory V6 TDI, které se vyznačují vysokým točivým momentem a velkou tažnou sílou pro jízdu s přívěsem. Všechny agregáty mají zdvihový objem tři litry a v porovnání s předchůdci jsou v mnoha ohledech nově koncipovány.
Motor 3.0 TDI je na výběr ve třech výkonových stupních. V prvním případě poskytuje nejvyšší výkon 170 kW/231 ka – od 1750 do 3250 otáček za minutu s maximálním točivým momentem 500 N.m, což postačuje ke sprintu z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a k dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva EU, vypočtená na základě hodnot, zjištěných podle metodiky WLTP, je u modelu A6 allroad quattro 45 TDI 5,9–5,8 litru na 100 kilometrů.
V modelu A6 allroad quattro 50 TDI poskytuje motor nejvyšší výkon 210 kW/286 k a na jeho klikový hřídel působí mezi 2250 a 3000 otáčkami za minutu točivý moment 620 N.m. Z nuly na stovku to dá vůz za 5,9 sekundy, nejvyšší rychlost činí 250 km/h, spotřeba paliva 5,9–5,8 litru na 100 kilometrů.
Vrcholným agregátem pro nový model A6 allroad quattro je 3.0 TDI s nejvyšší výkonem 257 kW/349 k a maximálním točivým momentem 700 N.m od 2500 do 3100 otáček za minutu. A6 allroad quattro 55 TDI zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a spotřebuje 6,6–6,4 litru paliva na 100 kilometrů..
Hnací sílu všech tří motorů TDI přenáší osmistupňová převodovka tiptronic. Rovněž sériově dodávaný trvalý pohon všech kol quattro je ideálně doplněn systémem selektivního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Tři motory TDI jsou sériově vybaveny částečně hybridním systémem MHEV (MHEV = Mild Hybrid Electric Vehicle) značky Audi. Díky němu je jízda ještě komfortnější.
Podvozek
Podvozek modelu A6 allroad quattro snoubí sportovní charakter s mimořádným komfortem a vyšší úrovní terénních vlastností. Kromě adaptivního vzduchového odpružení s elektronicky řízenými tlumiči nabízí další výjimečná řešení. Sériově dodávané progresivní řízení má s rostoucím úhlem otočení volantu strmější převod. Jeho konstrukce zabraňuje přenosu nepříjemných rázů do volantu, řidiči však poskytuje transparentní zpětnou vazbu od povrchu vozovky.
Elektronická podvozková platforma EFP (Elektronische Fahrwerkplattform) řídí kromě tlumičů a vzduchového odpružení také dynamické řízení všech kol a na přání dodávaný sportovní diferenciál. V systému Audi drive select si může řidiči nastavit činnost elektronicky řízených funkcí a komponentů v šesti režimech (dynamic, automatic, comfort, efficiency, allroad a lift). Audi A6 allroad quattro jezdí sériově na 18 palcových kolech s pneumatikami rozměru 225/55.
Informační systémy, konektivita a asistenti
Zcela digitální ovládací systém, tvořený velkým horním displejem, slouží k ovládání informačního a zábavního systému. Na 8,6 palcovém displeji pod ním ovládá řidič klimatizaci, komfortní funkce a zadávání textu. Hlasové ovládání hovorovou řečí zpracovává všechny povely jak na základě informací uložených v paměti vozidla, tak i na základě znalostí z cloudu.
Asistenční paket Tour zahrnuje mimo jiné asistenta pro hospodárnou jízdu, adaptivního asistenta řízení a asistenta pro stav nouze. V paketu City obdrží klienti asistenta pro průjezd křižovatkou a systém pro upozorňování na nebezpečí při vystupování. Zdrojem dat pro všechny uvedené systémy je centrální řídicí jednotka asistenčních systémů (zFAS = zentrales Fahrerassistenzsteuergerät), která nepřetržitě vypočítává obraz okolí vozidla.
Prodej nového modelu Audi A6 allroad quattro bude v České republice zahájen v půli měsíce července. Cena ještě nebyla stanovena.
Zdroj foto: Audi
Článek Nové Audi A6 allroad quattro byl publikován 8. července 2019 v 12.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Nové Audi Q3 17.12.2018 00.00
- Audi Q7 13.12.2007 20.19
- Audi A3 11.12.2007 18.48
- Audi A8 29.03.2008 08.25
- Audi TT 04.11.2007 20.30
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Auto blog - blog plný informací
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu