Studie ID. Roomzz od Volkswagenu
Sponzorované odkazy:
Volkswagen představil nejnovějšího člena rodiny ID., studii ID. Roomzz1. Studie je velmi variabilním modelem pro všestranné využití, která výborně splňuje náročné požadavky jak na rodinné, tak i manažerské vozidlo.
Čistý a homogenní vnější design studie ID. Roomzz přebírá vytříbený designérský styl rodiny ID. Studie v mnoha ohledech zaujme, jelikož jeho tvar vytváří dojem, že byl vyfrézován z jednoho kusu materiálu.
Nehlučný pohyb s elektrickou lehkostí je zcela prost emisí. ID. Roomzz kombinuje budoucí systémy IQ.Drive. Díky tomu nabízí funkci zcela automatizované jízdy (úroveň 4) v režimu „ID. Pilot“. Cestujícím jsou informace zobrazovány v interaktivních světelných zónách.
Uvnitř vozu
Zcela nový koncept interiéru nabízí dosud nevídané možnosti individualizace a variability. Různé konfigurace sedadel se přizpůsobí nejen osobním požadavkům cestujících, ale také příslušnému jízdnímu režimu.
Aktivuje-li řidič režim zcela automatizované jízdy, mohou si cestující individuálně otočit svá sedadla o 25 stupňů směrem k podélné ose vozidla. V interiéru tak vznikne atmosféra luxusního salonku, v němž mohou cestující snadno navzájem komunikovat. Při zcela automatizované jízdě lze kromě toho pro každé sedadlo samostatně aktivovat režim „ID. Pilot Relax“. Každý cestující si díky tomu může individuálně uvést své sedadlo do lehátkové polohy.
ID. Roomzz nemá přístrojovou desku v podobě, která je v současnosti běžná. V manuálním režimu „ID. Drive“ má řidič pocit, že se před ním vznáší „Digital Cockpit“ včetně volantu. „Digital Cockpit“ je kompletně tvořen panelem se skleněným povrchem. Koncepčně je do panelu integrován digitalizovaný volant.
Mimořádné jsou také materiály v interiéru. Například sedadla jsou čalouněna materiálem AppleSkin™, novým produktem, vyráběným z obnovitelných surovin. Zóny ve výplních dveří s funkcí „ID. Light“ jsou navíc opatřeny speciálně zpracovaným obložením z ušlechtilého dřeva. Aktivní filtrační systém „CleanAir“ se stará o čistotu vzduchu v interiéru i při špatné kvalitě ovzduší.
Pohon a výkon
ID. Roomzz přesvědčí také dlouhým dojezdem. Akumulátory s kapacitou 82 kWh umožňují na jedno nabití dojezd až 450 km (WLTP), resp. 475 km (v čínské verzi kombinovaného cyklu EU). Akumulátory studie lze nabít na 80 procent kapacity za půl hodiny systémem rychlého nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 150 kW.
Dva elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 225 kW/306 k pohánějí přední a zadní nápravu (elektrický pohon všech kol 4MOTION). ID. Roomzz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Stejně jako u všech elektromobilů má řidič k dispozici maximální točivý moment od okamžiku rozjezdu.
Veřejnosti byl ID. Roomzz představen v konci dubna 2019 na autosalonu Auto Shanghai 2019 v Číně. Sériová verze vozu bude uvedena na trh v roce 2021 nejprve v Číně.
Zdroj foto: Volkswagen
Článek Studie ID. Roomzz od Volkswagenu byl publikován 8. května 2019 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Chytré aplikace od Škody 05.10.2015 00.00
- Nový Mustang od Fordů 25.09.2017 00.00
- TPCA: Malá auta od Kolína 11.09.2012 00.00
- VW Scirocco: Sexy sporťák od VW 15.05.2013 00.00
- Studie Škoda Vision X v Ženevě 16.03.2018 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Nissan Micra
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Ofuky oken a homologace
- Zařizujete autodílnu? Poradíme vám, jak na to levně, jednoduše a ekologicky
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu