Studie ID. Roomzz od Volkswagenu

Tagy:  studie, model ID. Roomzz, Volkswagen, elektrický vůz,

Sponzorované odkazy:

Studie ID. Roomzz od Volkswagenu

Volkswagen představil nejnovějšího člena rodiny ID., studii ID. Roomzz1. Studie je velmi variabilním modelem pro všestranné využití, která výborně splňuje náročné požadavky jak na rodinné, tak i manažerské vozidlo.

Čistý a homogenní vnější design studie ID. Roomzz přebírá vytříbený designérský styl rodiny ID. Studie v mnoha ohledech zaujme, jelikož jeho tvar vytváří dojem, že byl vyfrézován z jednoho kusu materiálu.

Nehlučný pohyb s elektrickou lehkostí je zcela prost emisí. ID. Roomzz kombinuje budoucí systémy IQ.Drive. Díky tomu nabízí funkci zcela automatizované jízdy (úroveň 4) v režimu „ID. Pilot“. Cestujícím jsou informace zobrazovány v interaktivních světelných zónách.

Uvnitř vozu

Zcela nový koncept interiéru nabízí dosud nevídané možnosti individualizace a variability. Různé konfigurace sedadel se přizpůsobí nejen osobním požadavkům cestujících, ale také příslušnému jízdnímu režimu.

Aktivuje-li řidič režim zcela automatizované jízdy, mohou si cestující individuálně otočit svá sedadla o 25 stupňů směrem k podélné ose vozidla. V interiéru tak vznikne atmosféra luxusního salonku, v němž mohou cestující snadno navzájem komunikovat. Při zcela automatizované jízdě lze kromě toho pro každé sedadlo samostatně aktivovat režim „ID. Pilot Relax“. Každý cestující si díky tomu může individuálně uvést své sedadlo do lehátkové polohy.

ID. Roomzz nemá přístrojovou desku v podobě, která je v současnosti běžná. V manuálním režimu „ID. Drive“ má řidič pocit, že se před ním vznáší „Digital Cockpit“ včetně volantu. „Digital Cockpit“ je kompletně tvořen panelem se skleněným povrchem. Koncepčně je do panelu integrován digitalizovaný volant.

Mimořádné jsou také materiály v interiéru. Například sedadla jsou čalouněna materiálem AppleSkin™, novým produktem, vyráběným z obnovitelných surovin. Zóny ve výplních dveří s funkcí „ID. Light“ jsou navíc opatřeny speciálně zpracovaným obložením z ušlechtilého dřeva. Aktivní filtrační systém „CleanAir“ se stará o čistotu vzduchu v interiéru i při špatné kvalitě ovzduší.

Pohon a výkon

ID. Roomzz přesvědčí také dlouhým dojezdem. Akumulátory s kapacitou 82 kWh umožňují na jedno nabití dojezd až 450 km (WLTP), resp. 475 km (v čínské verzi kombinovaného cyklu EU). Akumulátory studie lze nabít na 80 procent kapacity za půl hodiny systémem rychlého nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 150 kW.

Dva elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 225 kW/306 k pohánějí přední a zadní nápravu (elektrický pohon všech kol 4MOTION). ID. Roomzz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Stejně jako u všech elektromobilů má řidič k dispozici maximální točivý moment od okamžiku rozjezdu.

Veřejnosti byl ID. Roomzz představen v konci dubna 2019 na autosalonu Auto Shanghai 2019 v Číně. Sériová verze vozu bude uvedena na trh v roce 2021 nejprve v Číně.

Zdroj foto: Volkswagen

Článek Studie ID. Roomzz od Volkswagenu byl publikován 8. května 2019 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...