Škoda Vision iV
Sponzorované odkazy:
Plně elektrická studie Škoda Vision iV nabízí konkrétní pohled na elektrickou budoucnost značky Škoda. SUV s karoserií kupé je první vůz české automobilky na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen.
O zážitek z jízdy se stará sportovní a dynamický vzhled vozu. Výrazné linie studie Škoda Vision iV jsou moderní a sebevědomé. Minimalistický vzhled ukazuje, jak jednoduché ovládání budou elektrické vozy mít.
Na první i druhý pohled
Délka studie Škoda Vision iV činí 4 665 mm, šířka 1 926 mm, výška 1 613 mm a rozvor kol je 2 765 mm. Pohled zboku charakterizuje atletická karoserie, rozšířené blatníky a linie střechy ve stylu karoserie kupé. Dveře nemají kliky a otevírají se automaticky dotykem. Místo klasických vnějších zrcátek má studie kamery.
Příď studie Vision iV má typickou širokou masku chladiče Škoda s vertikálními jemnými lamelami a krystalickými, osvětlenými prvky. Horizontální světelná lišta v horní části masky chladiče spojuje šípovité přední světlomety, které jsou vybaveny moderní LED Matrix technologií. Dalším výrazným prvkem na pátých dveřích je nápis Škoda, jehož písmena svítí červeně.
Interiér Vision iV
V interiérem studie Škoda Vision iV designéři využili chybějící středový tunel k novému uspořádání přístrojové desky a středové konzole, díky čemuž vznikl velmi prostorný interiér. Nejnižší část vícevrstvého uspořádání interiéru mezi řidičem a spolujezdcem nabízí mnoho odkládacích míst. Nad ní se nachází pohyblivá a velmi dobře přístupná středová konzole, na které jsou ovládací prvky.
Na středové konzoli je také místo pro dva mobilní telefony, které lze pomocí Wi-Fi připojit k infotainmentu a ovládacímu systému a bezdrátově nabíjet. Přístrojová deska, která přejímá kontury přídě vozu, se skládá ze dvou jemně a jednoduše navržených vrstev. Centrální velká obrazovka umístěná vysoko v přístrojové desce vypadá, že se vznáší.
Spodní část přístrojové desky zdobí dekorační prvky z matně lakované břízové dýhy. Tyto prvky nahrazují klasické průduchy ventilace a navozují pocit přirozeného proudění vzduchu. Lamely vyrobené z pravého dřeva se táhnou téměř po celé šíři interiéru.
Nový design má i volant. Je vybaven dvěma paprsky a namísto obvyklého loga má nápis Škoda. Kovový rámeček na volantu kopíruje tvar přídě vozu. Velmi kvalitní tlačítka na volantu, která vypadají, jako by se vznášela, se vyznačují elegantním designem a umožňují jednoduché ovládání.
Volba jízdního režimu se ovládá na volantu. Všechny ovládací prvky jsou tak umístěny na jednom místě a řidič je má hned po ruce. Pocit vzdušnosti interiéru umocňují velmi lehká, otočná sedadla. Sedáky jsou vyrobeny z materiálu Dinamica®. Dinamica® je alternativní umělý materiál k velurové kůži.
Platforma MEB
Studie VISION iV je první elektrická studie značky Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Kompaktní, vysokonapěťová baterie je uložena na chráněném místě v podlaze mezi nápravami.
Kapalinou chlazená lithium-iontová baterie má kapacitu 83 kWh a na 80 % své kapacity ji lze nabít za 30 minut. Nabíjení je možné pomocí kabelu. Maximální dojezd dle režimu WLTP činí 500 km. Bezemisní provoz zajišťuje elektromotor na zadní nápravě o výkonu 150 kW/204 k. Maximální rychlost studie ŠKODA Vision iV činí 160 km/h. Studie dosahuje zrychlení z 0–100 km/h za 9 s. Zrychlení z 80–120 km/h zvládá za 6,4 s.
U plánované sériové výroby verze studie Vision iV je v budoucnu také v plánu varianta s pohonem všech kol a dvěma elektromotory. Systémový výkon činí 225 kW/306 k. Maximální rychlost studie Vision iV činí v této variantě 180 km/h a dosahuje zrychlení z 0–100 km/h již za 5,9 s. Maximální dojezd zůstává stejný, tedy 500 km.
Inofntainment a technologie
Inovativní technologie a mnoho asistenčních systémů zlepšují bezpečnost i pohodlí cestujících.
- Pro orientaci v prostoru a rychlé reakce na vzniklé situace je studie vybavena laserovými skenery a radarovými senzory.
- Rozsáhlé možnosti konektivity umožňují také přímou komunikaci s ostatními řidiči, vozy a infrastrukturou. Studie je tak schopna v určitých situacích jezdit autonomně nebo automaticky zaparkovat.
- Tento crossover s karoserií kupé nabízí infotainment systém poslední generace. Neustálé připojení prostřednictvím mobilní sítě 5G nabízí přístup k mnoha mobilním online službám Škoda včetně oblastí Infotainment Online a Care Connect.
- Infotainment systém může být ovládán celými větami, gesty nebo chytrými telefony cestujících, které jsou propojeny přes moderní středovou konzoli přímo s infotainment systémem studie Vision iV.
- Chytrý telefon lze použít také jako digitální klíč, který umí studii Vision iV otevřít a také nastartovat.
- O skvělý hudební přednes ve voze se stará prémiový Sound System.
O zdraví řidiče se stará studie Vision iV sama. Díky sledování pohybu očí dokáže rozpoznat pokles koncentrace řidiče. Také kontroluje srdeční tep a v případě zjištění kritických hodnot vydá varovný signál. V případě nouze automaticky zastaví vůz na krajnici.
Zdroj foto: Škoda Auto
Článek Škoda Vision iV byl publikován 1. května 2019 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Škoda Enyaq iV 27.11.2020 00.00
- Škoda Fabia 06.08.2007 11.59
- Škoda Yeti 08.10.2007 17.20
- Škoda Octavia 01.09.2007 08.00
- Škoda Felicia 13.04.2008 16.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu