Nová Toyota RAV4
Sponzorované odkazy:
Toyota aktuálně odhalila zbrusu nové SUV RAV4 páté generace, vyznačující se mnoha plusy a zdokonalení v segmentu SUV. Toyota RAV4 je první vůz s podvozkovou architekturou TNGA (Toyota New Global Architecture) přinášející výrazné zlepšení jízdních vlastností, ovladatelnosti, bezpečnosti i potěšení z jízdy.
Robustní design nové Toyoty RAV4 evokuje odolnost a mimořádné schopnosti. Díky vyšší světlé výšce a viditelně rozkročenějšímu postoji zde máme vůz, který je připraven na jakékoli podmínky a terén.
Úplné přepracování exteriéru dávají vozu podobu s konceptem FT-ACz loňského roku. A tak má nová Toyota RAV4 výraznou masku se šestiúhleníkovým tvarem, je robustnější a v liniích působí až agresivně.
Nová Toyota RAV4 2019
Předností Toyoty RAV4 byla od počátku dobrá manévrovatelnost, a nejinak je tomu i v případě nejnovějšího provedení. Nový model má na délku 4 600 mm, oproti předchozí verzi kratší přední i zadní převis a šíře vozu spolu s rozvorem je větší – šířka o 10 mm, a rozvor o 30 mm.
Díky nabyté šíři nabízí vůz prostornější kabinu pro všechny pasažéry. Stejně tak je větší i zavazadelník, který díky možnosti sklopení zadních sedadel, dvojité podlaze a boční síti k uchycení nákladu, nabízí všestrannou využitelnost.
Pohonné jednotky
Pro novou Toyotu RAV4 jsou připraveny dvě různá pohonná ústrojí postavená na architektuře TNGA, v obou případech úspornější a výkonnější než u Toyoty RAV4 současné generace.
Nové hybridní elektrické ústrojí o objemu 2,5 litru přináší na jedné straně nízkou spotřebu i emise a tichý chod, na straně druhé zároveň vyšší výkon a dynamičtější odezvu. K dispozici bude i nový benzínový motor o objemu 2,0 litru v kombinaci s manuální nebo automatickou převodovkou.
Jízdní dynamika
Výrazné vylepšení se týká i jízdní dynamiky Toyoty RAV4, zejména stálého pohonu všech kol. Pro hybridní verzi vyvinula Toyota zbrusu nové elektrické pohonné ústrojí, které efektivně využívá energii hybridní soustavy vozidla s druhým elektromotorem k pohonu zadních kol.
Tím dosahuje vysokého točivého momentu, nízkých energetických ztrát a pomáhá redukovat spotřebu paliva. Přináší tak mimořádné schopnosti pohonu AWD za nejrůznějších jízdních podmínek. Zlepšení doznal i nový AWD pohon pro benzínový model o objemu 2,0 litru.
K dynamickým jízdním schopnostem RAV4 přispívá i podvozková architektura TNGA s nízkým těžištěm a optimálním rozložením hmotnosti, zde ruku v ruce s tužší karoserií a přesnějšími odezvami na pokyny od volantu.
Asistenti
Nová Toyota RAV4 má ve výbavě kvalitní pomocníky hlídající bezpečnost vozu. Především druhou generaci asistenčních systémů Toyota Safety Sense.
Ty pojímají „mocnou“ čtyřku
- automatické brzdění s detekcí chodců
- adaptivní tempomat
- aktivní udržování vozidla v jízdním pruhu
- rozpoznávání dopravních značek
Pátá generace Toyoty RA se začne na evropských trzích prodávat někdy v půli roku 2019, cenu zatím neznáme.
Zdroj foto: Toyota
Článek Nová Toyota RAV4 byl publikován 10. května 2018 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Toyota RAV4 14.07.2008 13.27
- Toyota Supra 04.01.2008 20.49
- Toyota Celica 07.02.2008 22.18
- Toyota Yaris 10.10.2007 18.21
- Toyota Auris 25.05.2008 20.20
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Auto blog - blog plný informací
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu