Nový Hyundai Tuscon
Sponzorované odkazy:
Světový debut si odbyl i Hyundai Tuscon na mezinárodním autosalonu NYIAS 2018 (New York International Auto Show) v New Yorku. Model patří mezi nejprodávanější vozy Hyundai v Evropě.
Facelift modelu se dle ohlasů velmi povedl a na obzoru je automobil se svěžím a přitažlivým designem, přepracovanou nabídkou variant poháněcího ústrojí, s vyspělou technikou a komfortní výbavou.
Hyundai Tucson byl kompletně navržen v Evropě a jeho výroba bude realizována v Nošovicích. Přitažlivost vnějšího designu umocňuje kaskádovitá maska chladiče, ušlechtilý design světlometů LED, společně s nově navrženým předním nárazníkem, spodním ochranným panelem a novým designem kol.
Vozidlo je vybaveno novými koncovými svítilnami, nově navrženým zadním nárazníkem a koncovkou výfukové soustavy. Nový Tucson má vysokou míru hospodárnosti, prima jízdní dynamiku a interiér oplývá výjimečnou prostorností s ergonomickým pojetím.
Cíle faceliftu
Cílem modernizace byla designová inovace, nové pohony, snížení zdvihového objemu a emisí CO2 spolu snovými technologiemi. Nový Tucson, nabízený od poloviny roku 2018, bude navíc prvním modelem Hyundai s částečně hybridním pohonem o napětí 48 V.
Motorizace
Tuscon dostal široký výběr vyspělých systémů pohonu. Bude k dispozici se dvěma vznětovými a dvěma zážehovými motory.
Nejvýkonnějším motorem v nabídce je dvoulitrový turbodiesel s výkonem 137 kW/186 k. Tento vysokovýkonný motor se dodává s pohonem všech kol a může být kombinován buď s šestistupňovou mechanickou převodovkou (6MT), nebo na přání s nově vyvinutou osmistupňovou samočinnou převodovkou (8AT).
K mání je i nově vyvinutý vznětový motor 1,6 litru, a to ve dvou výkonových verzích: základní verze poskytuje nejvyšší výkon 85 kW/115 k, zatímco výkonnější varianta nabízí 98 kW/133 k. Oba motory jsou k dispozici s šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol. Pro výkonnější verzi nabízí Hyundai sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku (7DCT) a výběr pohonu předních nebo všech kol.
Nová převodovka 7DCT z vlastního vývoje společnosti Hyundai se vyznačuje nejmodernější konstrukcí. V porovnání se samočinnou převodovkou snižuje spotřebu paliva a emise CO2 a optimalizuje jízdní dynamiku při zachování vysoké kvality řazení.
Vybrat si lze také ze dvou zážehových motorů, a to jednotku 1.6 GDI s šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol poskytuje nejvyšší výkon 97 kW/132 k. Anebo přeplňovaný čtyřválec 1.6 T-GDI, který se vyznačuje vynikajícími výkonovými parametry s nejvyšším výkonem 130 kW/177 k. Tento motor lze kombinovat s převodovkou 6MT nebo 7DCT. V obou případech jak s pohonem předních, tak i všech kol.
Všechny motory pro nový Tucson splňují novou emisní normu Euro 6c a mají nižší spotřebu paliva, mj. také díky minimalizovanému vnitřnímu tření.
Technologie a Infotainment
Nejmodernější informační a zábavní systémy nového modelu Hyundai Tucson jsou připraveny plnit náročné požadavky v oblasti konektivity. Na výběr je komfortní a praktická výbava, která zahrnuje
- prémiový audiosystém Krell
- bezkabelovou nabíječku mobilních telefonů dle standardu Qi
- 7“ informační displej, který podporuje konektivitu systémů Apple CarPlay, Android Auto a Bluetooth
- navigační systém s 8“ displejem, který nabízí zobrazování mapových podkladů v režimu 3 D a sedm let bezplatného využívání služeb LIVE Services včetně získávání aktuálních informací v reálném čase
- standardní vstup USB poskytuje další možnost pro připojení přenosných zařízení v interiéru nového modelu Tucson
- druhý vstup USB je standardně umístěn vzadu a v případě potřeby umožňuje za jízdy nabíjet přenosná zařízení
Asistenční systémy
Moderní asistenční systémy a prvky aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSense v novém modelu Tucson splňují nejvyšší evropské bezpečnostní standardy. Mezi ně patří
- asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Warning and Forward Collision-Avoidance Assist)
- asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist)
- asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning)
- asistent pro sledování omezení rychlosti ISLW (Intelligent Speed Limit Warning)
- prostorový kamerový systém SVM (Surround View Monitor) v rozsahu 360°
- asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist)
- ovládání stěračů se senzorem deště
- chytrý tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control)
- radarové senzory vpředu k udržování nastavené rychlosti, resp. bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla s automatickým zrychlováním nebo zpomalováním
Zdroj foto: Hyundai
Článek Nový Hyundai Tuscon byl publikován 1. května 2018 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Hyundai i30 18.10.2007 22.00
- Hyundai Accent 19.02.2008 21.16
- Hyundai Getz 18.04.2008 22.18
- Hyundai Matrix 24.09.2008 18.52
- Hyundai i10 – malý nástupce Hyundaie Atos 16.04.2009 08.40
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Příběhy méně známé: Škoda typ 990 „Hajaja“
- Škoda 100
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Ofuky oken a homologace
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu