Kia Rio GT: v Ženevě i na evropských silnicích
Sponzorované odkazy:
Automobilka Kia poprvé ukázala něco málo z nového sportovně laděného modelu Rio GT-Line, který se veřejnosti poprvé představí v rámci Ženevského autosalonu 2018. A bude k mání i na evropských silnicích.
Ženevský autosalon vypukne zanedlouho, již 8. 3. 2018 – 18. 3. 2018 na něm lze obdivovat novinky a technologie týkající se automobilů. Autosalon proběhne na výstavišti Palexpo, Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex, ve švýcarské Ženevě, přičemž rok 2018 je 88. ročníkem této prestižní výstavy.
Své místo na ní bude mít a bezesporu vzbudí pozornost i sportovně pojatý model Kia Rio ve specifikaci GT-Line. Model navazuje na verze Sportage, Picanto, cee´d a na některých evropských trzích již představené Sorento GT-Line.
Jaký je Rio GT Line?
Nové Rio GT-Line se vyznačuje všestranností, agilním přeplňovaným motorem a vytříbenými jízdními kvalitami v kombinaci s novým sportovněji pojatým interiérem i zevnějškem, inspirovaným modely Kia s označením ‘GT’, jako jsou cee’d GT a Optima GT.
Design
Kia Rio GT pojímá nové stylistické prvky GT. Sportovní exteriér pětidveřového modelu Rio má tygří masku chladiče v šik kombinaci leskle černého odstínu a chromu a LED mlhová světla ve tvaru kostek ledu, připomínají modely cee’d GT a pro_cee’d GT. Vůz stojí na litých kolech o sedmnácti palcích, k dobru dostal dvojicí hliníkových koncovek výfuku, LED světla denního svícení, chromový dekor okolo oken a leskle černý střešním spoiler s dekory prahů.
Vybrat si můžete ze šesti barevných odstínů karoserie, a to černá Aurora, platinový grafit, červená Signal, čistá bílá, hedvábná stříbrná a žlutá.
Motorizace
Rio GT-Line pohání jednotka Kia 1,0 litru T-GDi (zkratka sousloví Turbocharged Gasoline Direct injection), což je přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu. Tato agilní pohonná jednotka nabídne vozu a jeho řidiči živé zrychlování v kombinaci s nízkou hmotností.
Lehký, hospodárný, kompaktní tříválec 1,0 litru T-GDi pro Rio GT-Line dosahuje nejvyššího výkonu 120 koní při 6000 ot/min a točivého momentu 172 Nm od 1500 do 4000 ot/min. Rio GT-Line vykazuje spotřebu pouhých 4,7 litru/100 km při emisích CO2 na úrovni od 107 g/km (kombinovaný cyklus, dle metodiky NEDC). Pohonná jednotka je spřažena se šestistupňovou manuální převodovkou.
Interiér
Sedadla jsou čalouněna černou umělou kůží v kombinaci s látkou, včetně prošívání v kontrastním šedém odstínu. Pro řidiče je připraven nový volant obšitý kůží, dole se zploštělým věncem. Kolem spínačů dveří a páky voliče převodovky najdete nové kovové dekory, které pak na přístrojové desce doplňují nové ozdobné prvky imitující uhlíková vlákna. Kia Rio GT-Line vnitřek je celý o moderním provedení s důrazem na ergonomii.
Technologie
Rio GT-Line se nabízí s mnoha prvky výbavy, vesměs je shodná s tím, co se nabízí stávajícím majitelům modelu Rio, a to včetně standardních hliníkových pedálů a dvojfunkčních projektorových světlometů s funkcí přisvěcování do zatáček.
Ve výbavě na přání figuruje i velký dotykový displej o úhlopříčce sedm palců, který zahrnuje i funkci navigace. Propojení se smartphony je řešeno podporou pro systémy Apple CarPlay™ a Android Auto™. V nabídce je i zadní parkovací kamera a vyhřívání volantu i sedadel.
Bezpečnost pasažérů vozu
Nové Rio je nejbezpečnějším malým vozem (segmentu B), který kdy Kia vyráběla. Podíl na tom má i karoserie z vysokopevnostní oceli AHSS a šest airbagů již ve standardu (čelní, přední boční a hlavové). Rio s pětihvězdičkovým ohodnocením v nárazových testech Euro NCAP (ve variantě vybavené volitelnými technologiemi ADAS) nabízí asistent pro zamezení čelním kolizím (FCA) s funkcí rozpoznávání chodců.
Systém FCA modelu Rio využívá radar s dlouhým dosahem, schopný rozpoznat nebezpečí střetu s jinými vozidly nebo chodci, a pomoci tak k úplnému zastavení vozidla. FCA spolupracuje se systémem varování při opuštění jízdního pruhu (LDW), který řidiče upozorní při nechtěném vyjetí z pruhu bez použití směrového světla. Od 3. čtvrtletí 2018 bude možné objednávat i systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA).
Rio GT-Line se nabízí i s novým systémem rozpoznávání únavy řidiče (DAW), který pomáhá bojovat s nepozorností a únavou při řízení. Tento systém monitoruje několik vstupů od vozidla i řidiče, a pokud zaznamená, že poklesla koncentrace za volantem, rozezní varovný tón a současně na panelu se sdruženými přístroji zobrazí upozornění.
Zavazadelník
Nové Rio má jeden z nejprostornějších interiérů ve své třídě, přičemž má i zdvojenou podlahu zavazadlového prostoru s možností úpravy výšky, aby majitel mohl uložit menší předměty pod podlahu, a zabránit tak jejich volnému pohybu nebo odcizení nenechavci. Prostorný a praktický zavazadelník nabízí objem 325 litrů.
Nové Rio GT-Line se na evropských trzích začne prodávat na konci prvního čtvrtletí 2018. V České republice bude Kia Rio GT-Line k dostání během prvního pololetí 2018. A od 3. čtvrtletí 2018 bude Rio GT-Line k dispozici i s nepřeplňovaným benzínovým čtyřválcem 1,2 litru nebo 1,4 litru MPI (s vícebodovým vstřikováním) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia.
Zdroj foto: Kia
Článek Kia Rio GT: v Ženevě i na evropských silnicích byl publikován 11. února 2018 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Kia Rio 12.09.2008 23.42
- Kia Sephia 26.12.2007 20.04
- Kia Sportage 25.06.2008 12.33
- Kia Sorento 23.04.2008 22.33
- KIA a její koncepty 08.06.2019 00.00
Top 10
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Škoda 100
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu