Fodr Focus ST

Tagy:  Ford, Ford Focus combi, Ford Focus ST, Ford Focus recenze, Focus, www.ford-focus.cz, www.ford.cz

Sponzorované odkazy:

Fodr Focus ST

Ford Focus ST

Fordu focus STFordu focus ST

Motor

Základem je pětiválec o objemu 2522ccm, který disponuje výkonem 166kW při 6000ot/min. a točicý moment je 320Nm již při 1600ot/min. Maximální rychlost je 214km/h a zrychlit z 0–100km/h dokáže za 6,8s. Při volnoběhu neslyšíte zvuk výfuku, pokud jdeme do středních otáček začne výfuk trochu vrčet, pokud jsme na maximu výkuk je příjemný na poslech, slyšite ho, ale neřve. Jak tomu bývá u jiných sportovních vozů. Kvůli nízkým otáčkám je rozjed jako v pohádce, stačí pouze polechtat plynový pedál a Ford Focus ST se rozjede. Při dosažení 2300ot/min. se žačne pětiválec probouzet, a ohlásí se i turbodmychadlo, poté Fodr Focus ST vystřelí kupředu. Pokud dále přidáváme, pěti-válec stále posiluje a nad 5000ot/min. nastane překvapení. Pěti-válcové motory u tohoto Focusu jsou vynikající v nízkých a středních otáčkách. POkud máte rádi dobrou dynamiku jízdy, stačí pouze včas řadit, nemá smysl točit motor do 6000ot/min. ale při 5500ot/min. se vám motor odmění. Pokud pojedete na nákupy Focus spotřebuje na 100km kolem 10 litrů paliva. Máte-li rádi rychlou jízdu tak spotřeba je už kolem 18 litrů na 100km. A kombinovaná spotřeba je kolem 15 litrů.

Interiér

Pokud otevřeme dveře, na první pohled nás zaujmou sportovní sedáky od firmy Recaro. oční výrazné vedení vás obejme a nedovolí, abyste jste se odchýlili od svislé polohy. Veliká nevýhoda těchto sedáku je paměť, jakmile sklopíte sedadlo musíte si opět hledat optimální polohu. Na středovém panelu nalezneme postříbřené tlačítka, uprostřed palubní desky jsou přídavné analogové ukazatele plnícího tlaku turbodmychadla, teploty tlaku a oleje. Špičkový kožený volant a řadící páku s hezkou hlavicí. Na zadních sedadlech nalezneme neobvykle dost prostoru pro kolena i hlavu. Takže jednoduše otevřete dveře lehce nastoupíte i vystoupíte.

ford-interierford-interier

Design

Krásná 18-ti palcová kola, tradiční spoiler na zadním sklem, jak je u Focusů známo, sportovní zadní i přední nárazník dodává Focusu ST dravost a nakonec sportovní výfuk zakončen dvojitou koncovkou, na každé straně jeden. Na první pohled vám Focus přijde jako obyčejné auto. Ale zdání klame.

zad forda focusuzad forda focusu

Článek Fodr Focus ST byl publikován 6. listopadu 2007 v 19.00 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...