Nefunguje turbo? Volte repas!
Jakmile přestane u auta fungovat turbo, je snad každému motoristovi jasné, že to nebude levné. Osvědčeným řešením je zvolit repas turba, který je podobně jako u jiných součástek rozumnou aleternatiovou od koupě zcela nového dílu.
Nefunkční turbodmychadlo s sebou nese snad jedinou výhodou a tou je nižší spotřeba. Většina motorů je ale bez turba velmi líných, zrychlení při jízdě do kopce nebo předjíždění v podstatě neexistuje a i když nakonec třeba motor dostane automobil na slušnou rychlost, trvá to celou věčnost. Ne, turbo v autě musí fungovat, jinak to není ani trochu ono.
4 turba nebo 2 elektrická
Turbo je nedílnou součástí zejména sportovních vozů. Například nejnovější třílitrový šestiválec pod kapotou BMW řady 7 má čtyři turbodmychadla a to je mezi vznětovými agregáty unikát. Zatímco jedno turbodmychadlo má mírnou časovou prodlevu mezi sešlápnutím plynu, druhé tuto prodlevu vyplní. Ve využití tohoto principu šli v BMW ještě dále. Motor tak má výkon neskutečných 400 koní a točivý moment 760 Nm je k dispozici již od dvou do tří tisíc otáček. Nicméně i agregátům pod kapotou nižších řad BMW, dieselové i benzinové, pomáhají turbodmychadla. Je příjemné, že případný profesionální repas turba BMW provedený odborníky nemusí znamenat díru v peněžence majitele vozu.
Třebaže je BMW 750d nejvýkonnější vznětovým šestiválcem, ještě lepší výkon nabízí osmiválec pod kapotou Audi SQ7, kde dvěma turbodmychadlům pomáhá elektrický kompresor. Když s touto novinkou automobilka loni na jaře přišla, jednalo se o první aplikaci moderní technologie v sériovém automobilu. Audi je další německou automobilkou, jejíž vozy si jen těžko lze přestavit bez turba. Vždyť i městský model A1 je opatřen „vrtulí“. Případné problémy vyřeší repas turba Audi a auto bude opět táhnout „jako za mlada“.
V krátkém průletu automobilovým turbo-světem nelze zapomenout na domácí automobilku. I pod kapotou vozů Škoda již pěknou řádku let pomáhají turbodmychadla (a to nepočítáme domácí kutily, který si turbem opatřili motory ve „stotřicítkách“) a třebaže mezi lidmi oblíbené motory HTP se obejdou bez nich, na opačném konci sortimentu jsou agregáty 2.5 TDI a 2.0 TSI, kde už je turbo více než potřeba. A stejně jako u vozů německé provenience, i levný repas turba Škoda může být kvalitní.
Pokud jste dosud trávili za volantem zbytečně moc času, protože turbo netáhlo a peněz není nazbyt, nabízí se možnost, jak tuto nemilou situaci vyřešit.
Článek Nefunguje turbo? Volte repas! byl publikován 21. září 2017 v 00.30 v rubrice PR články. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Jak zvýšit výkon auta? 04.01.2016 21.45
- Jaké autodíly jsou nejvíce žádané? Podívejte se na nejčastější závady osobních vozidel 12.08.2021 21.30
- Fiat Coupé 17.04.2008 21.47
- Volkswagen Polo 07.09.2008 22.00
- BMW M1 17.01.2008 21.20
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Škoda 100
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Ofuky oken a homologace
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu