Škoda Vision E: Na skok do budoucnosti
Sponzorované odkazy:
Škoda Auto to s elektromobily myslí vážně – první studie elektromobilu s názvem Vision E bude mít premiéru na letošním autosalonu v Šanghaji. Automobilka hovoří o plánech mít v portfoliu pět čistých elektromobilů v různých segmentech do roku 2025. Vše přitom začne v roce 2019, kdy se představí Škoda Superb s plug-in hybridním pohonem. Co se týká autonomního řízení, Vision E splňuje předpoklady pro třetí úroveň.
500 km na baterky
Ačkoliv se nedá říct, že by Škoda dosud elektromobily zcela opomíjela, účast automobilky na letošním autosalonu Auto Shanghai bude zcela ve znamení elektrifikace. Díky futuristické studii Vision E lze poprvé vidět konkrétní specifický výhled na individuální mobilitu budoucnosti. Pětidveřové kupé z kategorie SUV by mělo díky výkonným ion-lithiovým akumulátorům a optimální rekuperaci nabídnout až pět set kilometrů na čistě elektrický pohon a stejně tak třetí úroveň autonomního řízení.
Škoda Vision E ztělesňuje budoucnost elektromobility značky a s délkou 4 645 milimetrů, šířkou 1 917 milimetrů a výškou 1 550 milimetrů je k nepřehlédnutí. Díky velkému rozvoru a minimálním převisům bude mít i tento model prostorný interiér a tradičně velký zavazadlový prostor. Přestože sedačky jsou zvýšené, koncept má dynamickou siluetu a plynule klesající linií střechy karoserie kupé. Nepřekvapí, že vůz je vyvíjen na bázi koncernové platformy MEB.
Systémový výkon 225 kW nabízí dynamické zrychlení a maximální rychlost 180 km/h je přiměřená. Dva elektromotory pohání všechna čtyři kola tak, aby byla zajištěna maximální stabilita bezpečnost a dynamika.
Řidič bude pasažér
Samostatnou kapitolou je pak autonomní řízení. Podle nejnovějších odhadů bude již v roce 2030 zhruba patnáct procent všech nových automobilů jezdit plně autonomně. Škoda Vision E splňuje předpoklady pro dosažení třetí úrovně autonomního řízení. Umí se automaticky pohybovat v kolonách, na autopilota umí jezdit i na některých úsecích dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo se naopak vyhýbat, předjíždět a také si umí sám vybrat volné parkovací místo a zajet na něj, stejně tak jako z něj poté vyjede.
To vše díky senzorům různého dosahu a kamerám okolo vozu. V režimu autonomního řízení se navíc přední sedadla automaticky nastaví do komfortní polohy a zároveň se samočinně upraví poloha volantu, čímž umožní maximální možné využití prostoru a odpovídající komfort.
Chybí B-sloupek i středový tunel
Futuristický není jen vnější vzhled, ale také interiér. Díky skořepinovým sedadlům s automatickým otáčením o 20° je nastupování a vystupování velmi pohodlné, k tomu pomáhají také proti sobě otevírané dveře a absence B-sloupku. Chybí i středový tunel. „S vozem VISION E dáváme nahlédnout do budoucnosti vozů značky ŠKODA s elektrickým pohonem,“ potvrzuje předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier a dodává: „Do roku 2025 uvedeme na trh vedle plug-in-hybridů v nabídce také pět čistě elektricky poháněných automobilů v různých segmentech. Budeme tak připraveni na stav, kdy každý čtvrtý prodaný automobil bude disponovat elektropohonem.“
Článek Škoda Vision E: Na skok do budoucnosti byl publikován 14. dubna 2017 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Škoda Vision iV 01.05.2019 00.00
- Škoda Fabia 06.08.2007 11.59
- Škoda Yeti 08.10.2007 17.20
- Škoda Octavia 01.09.2007 08.00
- Škoda Felicia 13.04.2008 16.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Příběhy méně známé: Škoda typ 990 „Hajaja“
- Škoda 100
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Ofuky oken a homologace
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu