Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Mít v autě autorádio není nic neobvyklého. Můžete ho mít buď zabudované z výroby, nebo si můžete koupit své. Kdo zvolí druhou možnost, měl by vědět i několik důležitých informací o správném zapojení autorádia. Poradíme vám několik základních věcí, které je potřeba vědět, než se do této činnosti pustíte.
Změřte montážní otvor
Aby mohlo být autorádio součástí vašeho vozu, musí do něho samozřejmě pasovat. Pro správné zapojení je nutné znát velikost montážního otvoru. Pokud jde o prostor jenom malý, obdélníkový, jde o standard pro 1din autorádia. Pokud je montážní otvor větší, můžete si koupit 2 din autorádio. Zde však pozor na jeho rozměry, které by neměly montážní otvor přesahovat. Pokud bude menší, problém to není. V takovém případě využijete redukční rámeček, který je standardním příslušenstvím. Jsou dokonce i automobily, kde se bez něho neobejdete nikdy. Redukční rámečky jsou nabízeny nejenom v různých velikostech – s ohledem na montážní otvor a velikosti autorádia. Jsou dodávány také v různých materiálech, které mají vliv na jejich odolnost, ale i design.
Mějte jasno o konektorech
Rádio je nutné nejenom propojit s jednotlivými reproduktory ve vašem voze, ale je nutné ho také připojit přímo k autu. Není důvod se obávat jakéhokoliv spojování, nebo pájení jednotlivých kabelů. Dnes je vše řešeno pomocí konektorů. Standardem je ISO konektor, který dnes mají moderní autorádia, stejně jako novější automobily. Pokud máte vůz starší, nezoufejte. Pouze myslete na to, že bude potřeba redukce. Tu vybíráte podle typu konektoru, které jsou součástí vašeho vozidla. Na trhu dnes existuje opravdu velmi bohatá nabídka tohoto příslušenství, díky čemuž si můžeme stát i za tvrzením, že by neměl být jakýkoliv problém zapojit každé rádio na trhu na jakýkoliv typ vozu.
Zvolte správný typ antény
Současná moderní autorádia jsou unikátní v tom, že už dokážou přehrát i vlastní hudbu, stejně jako například i video. Stále ale nabízejí i možnost klasického poslechu, který souvisí s možností naladit si FM a AM radiové stanice. K tomu je nezbytná kvalitní anténa. Dnes se lze setkat hned s trojicí typů. Může být zcela bez zesilovače, může být se zabudovaným zesilovačem, stejně jako může jít i o model s externím zesilovačem síly signálu. Když montujete moderní autorádio, dá se říci, že postačí klasika. Kdo chce mít jistotu, měl by zvolit modely, které dokážou sílu signálu zesílit. Nekupujte však bezhlavě tu nejsilnější, jelikož roli v tomto směru mají i parametry rádia.
Mějte po ruce schémata
I když je na první pohled vše celkem jednoduché a díky existenci standardizovaných konektorů stačí propojit jenom několik kontaktů, je dobré mít po ruce i jednotlivá schémata toho, jak má být vše zapojeno a propojeno. Jednotlivé kabely a jednotlivé části konektoru slouží k připojení různých prvků, třeba reproduktorů, antény, uzemnění, ovládání na volantu a mnohých dalších. Podle dostupných schémat si můžete zkontrolovat, zda je vše tak, jak má být. Pokud ano, bude autorádio fungovat jak má. Pokud ne, může dojít dokonce i ke zkratu, který vyústí v to, že může být například i samotné autorádio, nebo jiné zařízení poškozeno.
Nemáte zkušenosti? Budete potřebovat profesionála
Pokud nemáte zkušenosti, nebo máte velké obavy ze správného zapojení autorádia, potom můžete využít profesionální zapojení, které může být nabídnuto i jako součást prodejních služeb. Některé typy lze zapojit velmi rychle – na počkání. Díky tomu se není důvod obávat ani vysoké ceny za tuto službu. Kromě jistoty správného fungování si můžete být jisti i klasickou zákonnou zárukou, která se vztahuje jak na zboží, tak i na provedené servisní práce jako takové.
Článek Co je potřeba pro správné zapojení autorádia? byl publikován 12. dubna 2017 v 22.45 v rubrice PR články. Autorem článku je Inzerce. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Autorádia 17.08.2007 16.32
- Autorádia s DVD a navigací zpříjemní cesty vozem 26.02.2012 00.00
- Subaru Justy 04.07.2008 16.15
- Seat Leon 03.10.2007 15.50
- Opel Mokka: Inspirován zrnkem kávy 27.03.2013 00.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Škoda 100
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Ofuky oken a homologace
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Plnění pneumatik: Dusík nebo vzduch?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu