Výhra zůstala (opět) doma: Autem roku je Škoda Kodiaq
Sponzorované odkazy:
Nedávno proběhlo vyhlašování ankety Auto roku. Letošní, již třiadvacátý, ročník opět znamenal vítězství pro domácí automobilku, když s přesvědčivým náskokem zvítězila favorizovaná Škoda Kodiaq.
Škoda doma kraluje
Vstup do atraktivní kategorie kompaktních SUV se tedy automobilce – zdá se – podařil. Zájmu pomáhá široká nabídka pěti motorů i čtrnáctka laků a moderní elektronická výbava včetně inovativních technologií. Již typický čistý a ostrý design nezapře Škodu, stejně jako ploché a klínovité světlomety. Vůz boduje i prostorným interiérem a největším zavazadlovým prostorem ve třídě.
Vedle mladoboleslavského vozu se mezi finálovou pětici probojovaly ještě Alfa Romeo Giulia, SEAT Ateca, Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan a Volvo V90. Za vítězem s 139 body skončil koncernový sourozenec Volkswagen s 92,5 bodu, o dalších 15 bodů méně získalo Volvo. Za medailovými pozicemi jsou se shodným počtem 63 bodů Alfa Romeo a Seat.
Co se týká ekologických vozů, zde zvítězila Kia Niro. Nejde o elektromobil, jedná se o hybridní crossover s čtyřválcem 1.6 GDI, kterému pomáhá elektromotor. Spotřeba, která byla více než důležitým parametrem, se pohybuje mezi 3,8 až 4,4 litry. Perličkou je, že se jako jeden z mála hybridů nabízí i s tažným zařízením.
Je pikantní, že se to top pětice nedostal Evropský vůz roku Peugeot 3008, který Čechy příliš neoslovil. Kromě Alfy Romeo Guilia (s těsným odstupem skončila druhá) a Volva S90/V90 byla celá finálová sestava odlišná – ocitly se tam nové generace úspěšných bestsellerů Citroën C3, Mercedes-Benz E-Klasse (s větším odstupem se umístil na třetím místě), Nissan Micra a Toyota C-HR.
Ceny nejen pro vozy
Hned dva vítěze zaznamenala kategorie Technická inovace roku. Jaguar Activity Key v modelu F-Pace nahrazuje klasický klíček, inovativní je tvarem – jedná se totiž o náramek. Je vodotěsný a lze s ním provozovat extrémní sporty. Druhým vítězem je Poloautonomní řízení Volvo Pilot Assist ve voze V90, se kterým lze jet až 130 km/h. Rozsáhlá elektronická výbava vozu mimo jiné detekuje velká zvířata a chrání proti neúmyslnému sjetí z vozovky.
Oceňovaly se i další kategorie – zásluhou projektu Škoda zaměstnanecké sbírky se společensky odpovědnou firmou roku se stala Škoda Auto a.s. Zaměstnanci v rámci této aktivity navrhují organizace a programy, které chtějí podporovat. Výši jejich příspěvku pak firma zdvojnásobí.
Výrobním závodem roku byla zvolena společnost Robert Bosch s.r.o. Cena tedy putovala také do dodavatelského segmentu domácího oboru automotive. Českobudějovická pobočka světové společnosti cenu získala za důraz kladený na podporu výzkumu a vzdělávání. Bosch se angažuje také na zdejší univerzitě.
Manažerem roku byl díky největšímu procentuálnímu nárůstu prodeje osobních automobilů na českém trhu dle statistik SDA prohlášen management firmy Jaguar Land Rover Czech Republic. Jaguar měl loni 287 nově zaregistrovaných vozů, což představuje oproti 107 automobilům o rok dříve nárůst o 268,22 %. Kateřina Jouglíčková (KIA) se za poskytování informací o automobilce pak stala PR manažerkou roku.
Článek Výhra zůstala (opět) doma: Autem roku je Škoda Kodiaq byl publikován 20. března 2017 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta a Informace. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Kodiaq - Co nabízí Auto roku 2017? 09.04.2017 12.00
- Kia Niro HEV: Ekologické auto roku 2017 22.03.2017 00.00
- Opel Astra: Evropské auto roku 2016 02.03.2016 00.00
- Samolepky na auto 02.04.2008 22.22
- Proč voskovat auto? 25.07.2021 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu