Hyundai IONIQ: autonomní koncept
Sponzorované odkazy:
Společnost Hyundai Motor představila svůj nový autonomní koncept IONIQ. Tenhle koncepční vůz Autonomous IONIQ je elegán s mnoha přednostmi.
Co bylo cílem tohoto konceptu? Především maximální zjednodušení systémů pro autonomní jízdu. A tak je vůz jedním z mála vyvíjených autonomních vozů, vybavených systémem LIDAR, jehož čidla jsou ukryta v předním nárazníku místo dnes obvyklého umístění na střeše.
Díky tomu je zachován normální vzhled běžných vozů a ve voze je tak zakomponován přední radarový senzor chytrého tempomatu SCC (Smart Cruise Control) ze sériově vyráběného vozu a kamer asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), které jsou propojeny zmíněným systémem LIDAR. Skrytý systém LIDAR umožňuje konceptu určovat přesnou polohu okolních vozidel a objektů.
Autonomous IONIQ dostal k dobru
- přední radarový senzor, který určuje relativní polohu a rychlost objektů před vozem a těmito daty podporuje plánování trasy
- soubor tří kamer, které určují vzdálenost chodců, značení na vozovce a sledují dopravní signalizaci
- anténu GPS, která určuje precizní polohu každého vozidla
- mapové podklady s vysokým rozlišením od společnosti Hyundai MnSoft, které zaručují preciznost určování polohy a zahrnují informace o sklonu/zakřivení vozovky, šířce jízdního pruhu a údaje o značení
- radarový senzor systému sledování slepého úhlu, který zaručuje bezpečnou změnu jízdního pruhu
Prvky jsou asistenčními systémy sériově vyráběného vozu IONIQ, mezi něž patří
- automatické nouzové brzdění AEB (Automatic Emergency Braking) s detekcí chodců, chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control)
- asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning)
- asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Assist)
Vozidlo také začleňuje všechny autonomní funkce do stávajících systémů, aby byl zajištěn plynulý přechod mezi režimy s aktivním a autonomním řízením.
Hyundai Motor v letošním roce již získal licenci k testování svých autonomních vozů v městském prostředí. A tak v současnosti testuje tři autonomní vozidla IONIQ a dvě autonomní vozidla Autonomous Tucson Fuel Cell ve výzkumném a vývojovém středisku společnosti Hyundai Motor v jihokorejském Namyangu.
Automobilka představí svá autonomní vozidla v praktickém provozu na výstavě spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v lednu 2017, kde budou dvě autonomní vozidla IONIQ jezdit po bulvárech Las Vegas. Testování v Las Vegas je součástí úsilí značky Hyundai o uvedení nejschopnějšího a nejbezpečnějšího vozu s funkcí autonomního řízení na trh.
Tyto vozy IONIQ, připravené pro testovací jízdy novinářů, si poradí s
- intenzivním výskytem chodců
- semafory, značkami Stop a školními zónami
- zónami práce na silnici a uzavírkami
- zpomalovacími prahy
- psy bez vodítka
- hrajícími si dětmi
- nákupními středisky
- křižovatkami bez světelné signalizace
Zdroj foto: Hyundai
Článek Hyundai IONIQ: autonomní koncept byl publikován 16. prosince 2016 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta, Značky aut a Informace. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Hyundai i30 18.10.2007 22.00
- Hyundai Accent 19.02.2008 21.16
- Hyundai Getz 18.04.2008 22.18
- Hyundai Matrix 24.09.2008 18.52
- Hyundai i10 – malý nástupce Hyundaie Atos 16.04.2009 08.40
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Auto blog - blog plný informací
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu