Nový Megane Grand Coupe: komfort na kolech
Sponzorované odkazy:
Novinka z řady automobilky Renault – sedan Megane Grand Coupe je k mání od listopadu letošního roku i u nás. Tenhle nováček má k dobru dynamický design a četné moderní technologie.
Čtyřdveřová verze segmentu C je tu a k mání od listopadu i v Česku. Nový Megane Grand Coupe je tříprostorový kompaktní sedan pro všechny milovníky jízdy na čtyřech kolech, kteří hledají nejen komfortní, ale i dostatečně prostorný vůz. Kousek, jež obohatí nabídku Renaultu, se vyrábí v tureckém závodě ve městě Bursa a mimo Česko bude od letošního podzimu uveden do prodeje v dalších třech desítkách zemí.
Vůz je postaven na architektuře CMF C/D, a navržen i vyvinut souběžně s Novým Megane uvedeným na trh v počátku roku 2016. Využívá tak stejných prvků, technologií a palety motorů, jež zajišťují zmíněnou skvělou dynamiku a komfort. Je jedním z nejprostornějších vozů své kategorie – a to jak pro pasažéry (délka 4,63 m, šířka 1,81 m a rozvor v dané 2,71 m), tak i co se týče zavazadelníku, který má objem 550 dm3 dle VDA.
Nováček zevně
Exteriér vozu je dvěma slovy elegantní dynamika. Má typické linie značky a modelu, a nepostrádá předzvěst komfortu, jež se nachází uvnitř. Není jen další verzí modelu Megane, je osobitým a originálním vozem, když jeho štíhlý profil má poměr prosklené plochy ke zbytku boku 1/3 – 2/3, výšku karoserie 1,44 m a nízkou světlou výšku 13 cm. Rozchod 1,57 m vpředu i vzadu, je doplněn koly až do velikosti 18 palců. Široké a přitom dynamicky tvarované sloupky mu propůjčují efektní sporty styl, přičemž jej dotvářejí také chromované prvky – maska chladiče, dekorativní prvky, lišty oken, kliky a koncovka výfuku.
U vyšších stupňů výbavy dostává vůz apartní velkou elektricky otevíratelnou panoramatickou prosklenou střechu. Ta dodává interiéru mnoho přirozeného světla pro všechny pasažéry. Pohledem zevně vozu tvoří panoramatická střecha jakési propojení mezi čelním sklem a zadním oknem, čímž ještě zdůrazňuje elegantní a rafinovaný design nového Megane Grand Coupe. Přední LED světla mají tvar písmene C s 3D efektem, a zadní LEdky jsou trvale rozsvíceny. Technologie Edge Light přináší 3D efekt tmavě červeného podsvícení.
Automobil lze pořídit v devíti odstínech kapotáže, a to osmi metalických a jednom nemetalizovaném.
Co za odstíny je k mání?
- Bílá Nacré a Béžová Dune
- Modrá Cosmos a Hnědá Vison
- Červená Intense a Šedá Titanium
- Šedá Platine a Černá Étoilé
- a nemetalický lak Bílá Glacier
Grand Coupe uvnitř
Interiér evokuje tak trochu kokpit s kvalitními materiály a ergonomicky tvarovanými sedadly. Povrch je vyroben z měkčeného materiálu na palubce, na horní části dveřních panelů, dveřních výplních a loketních opěrkách. K tomu jsou přidány chromované prvky kolem výdechů ventilace a na středovém panelu, volant je kožený. Palubní deska plynule přechází do horní části dveřních lišt, čímž zdůrazňuje šířku vnitřního prostoru. Středová konzole je široká, vysoká a lemovaná velkými lištami. Tvar sedadel s použitím pěny s dvojí hustotou zaručuje komfort a pevné držení těla.
Četné technologické prvky celkový dojem posilují. Co uvnitř vozu najdete?
- barevný head-up displej, který zvyšuje bezpečnost jízdy a komfort řidiče díky snadné čitelnosti a jednoduchému zobrazení pokročilých asistenčních systémů řízení (ADAS)
- přístrojovou desku s barevným 7palcovým displejem, na němž se zobrazují palubní přístroje
- multimediální vertikální 8,7palcový tablet se systémem R-LINK 2 je k dispozici ve dvou verzích (7palcový široký, a 8,7palcový orientovaný na výšku)
- systém Multi-Sense pro přizpůsobení jízdy, a to nastavením odezvy plynového pedálu a motoru, rychlosti řazení rychlostních stupňů, tuhosti řízení, osvětlení kabiny, masážní funkce sedadla řidiče a individuální nastavení zvuku motoru ve třech režimech (Neutral, Comfort, Sport)
- důkladně propracovanou ergonomii místa řidiče, když ve vyšších stupních výbavy jsou sedadla vyhřívaná a sedadlo řidiče je vybaveno masážní funkcí s elektricky ovládanou bederní opěrkou
Zavazadelník je devizou vozu. Jeho objem 550 dm3, je o 20 dm3 větší než u modelu Fluence. Mimoto se zavazadlový prostor vyznačuje velkým otvorem usnadňujícím přístup, délkou 1 084 mm a šířkou 1 393 mm. Všichni pasažéři uvítají úložné prostory v kabině, jež se nacházejí ve středové loketní opěrce, která s nastavitelnou délkou poskytuje úložný prostor o objemu tří litrů. A kapacita odkládací schránky před spolujezdcem je sedm litrů. Úložné prostory ve dveřích mohou pojmout lahev o objemu 1,5 litru.
V závislosti na úrovni výbavy je vůz vybaven asistenčními systémy převzatými z vyšších modelových řad Renault Espace, Talisman a nový Koleos.
Jaké to jsou?
- ESC s protiprokluzovým systémem ASR
- adaptivní tempomat a systém aktivního nouzového brzdění (AEBS)
- systém varování před opuštěním jízdního pruhu
- ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly a asistenčním systémem brzd
- systém Safe Distance Warning
- rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlosti
- sledování mrtvého úhlu a zadní parkovací kamera
- automatické přepínání dálkových světel
- 360° parkovací senzory
- inteligentní parkovací asistent Easy Park Assist
- asistent rozjezdu do kopce
Motorizace
Nový Megane Grad Coupe dostal do vínku kompletní nabídku motorů kombinujících zábavu za volantem s úsporností. Některé z těchto motorů mohou být spojeny s dvouspojkovou převodovkou EDC.
Jaký motor lze ve voze mít?
- diesel Energy dCi 130 s šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 130 k s 320 Nm točivým momentem dostupným od 1 750 ot/min.
- benzinový SCe 115 s 5stupňovou manuální převodovkou s výkonem 115 k a točivým momentem 156 Nm dostupným při 4 000 ot/min.
- Energy TCe 130 s dvouspojkovou 7stupňovou automatickou převodovkou EDC v benzínu o výkonu 130 k a 205 Nm dostupných od 2 000 ot/min.
- diesel Energy dCi 90 s šestistupňovou manuální převodovkou o výkonu 90 k a s 220 Nm točivým momentem dostupným od 1 750 ot/min
- Energy dCi 110 s šestistupňovou manuální převodovkou v dieselu a výkonem 110 k s 260 Nm točivým momentem dostupným od 1 750 ot/min.
- Energy dCi 110 s dvouspojkovou 6 stupňovou automatickou převodovkou EDC rovněž v dieselu s výkonem 110 k a 250 Nm točivým momentem dostupným od 1 750 ot/min.
Všechny pohonné jednotky mají funkci „režim ECO“, který umožňuje snížení spotřeby až o 10 % úpravou výkonu vozu. Navíc funkce Driving Eco2 u verzí vybavených systémem R-LINK 2 poskytuje informace, které pomáhají řidiči analyzovat jeho styl řízení a učinit nápravná opatření pro snížení spotřeby a emisí CO2.
Zdroj foto: Renault
Článek Nový Megane Grand Coupe: komfort na kolech byl publikován 24. listopadu 2016 v 00.00 v rubrice Auta a Informace. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Renault Megane 03.10.2007 21.00
- Nový Renault Megane 21.08.2020 00.00
- Nový Renault Captur: 100 % nový a 100 % Captur 04.02.2020 00.00
- Nový Renault Espace 18.02.2020 00.00
- Nový Renault Zoe 13.03.2020 00.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Škoda 100
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu