Subaru BRZ: Ryzí radost z jízdy

Tagy:  Subaru, BRZ, sportovní vůz, bezpečnost, pohon zadních kol, boxer, výkonný

Sponzorované odkazy:

Subaru BRZ: Ryzí radost z jízdy

Zatímco legendární Subaru Impreza je synonymem pro pohon všech kol, klasický sportovní vůz má mít motor vepředu a pohon zadních kol. Subaru BRZ tento požadavek splňuje.

Název BRZ je zkratkou slov charakteristických pro tento model – boxer motor, real-wheel drive a zenith. Koncern FHI (Fuji Heavy Industries Ltd.) svým zákazníkům tímto vozem dle vlastních slov nabízí „Radost z jízdy s pocitem bezpečí“ prostřednictvím své základní filozofie „Jistota v pohybu“ a špičkovým konstrukčním řešením ve všech oblastech.

Sportovní už na pohled

Sportovní silueta vozu dává tušit skvělý zážitek, což jen podtrhují 17“ kola. Přední protáhlé světlomety integrované v nárazníku disponují výsuvnými vysokotlakými ostřikovači, čistý design přídě jen podtrhuje mohutný intercooler a dvojice mlhovek. Silueta atraktivního kupé s dlouhou hliníkovou kapotou ukrývající motor, nízkou střechou, velkými dveřmi a pouze malým bočním okénkem vzadu je pak zakončena zadním spojlerem a dvěma mohutnými koncovkami výfuku.

Sportovní naturel je patrný i v interiéru – dvě místa vepředu a dvě vzadu stačí. Vepředu jsou sportovní sedadla s neklouzavým patentovaným materiálem Alcantra®, která drží řidiče i v extrémních situacích. Motorista navíc sedí co nejníže, aby bylo těžiště vozu co nejblíže vozovce. Příjemným detailem může být extra prostor po sklopení opěradel zadních sedadel – do vozu se pak vejde sada závodních pneumatik nebo dva golfové vaky.

Řidič má k dispozici pedály s chromovaným designem, stejně tak i opěrka levé nohy. Hned v bezprostřední blízkosti sedačky je ruční brzda a krátká řadicí páka není daleko. Nicméně modely s automatickou převodovkou standardně disponují páčkami řazení pod volantem. Co na tom, že motor se spouští tlačítkem, „pracoviště“ řidiče je jinak tradiční a má sportovní ráz. Středový panel má mimo jiné ovladače dvouzónové klimatizace, konektor USB a další prvky, přesto působí čistě a nijak nekazí dojem sportovního pojetí vozu.

Hbitý boxer se činí

Pýchou Subaru je tradičně motor Boxer. Dvoulitr je zabudován níže a zároveň blíže k řidiči než jak tomu bylo v minulosti. Jedná se o vůbec první motor svého druhu, který je vybavený technologií přímého vstřikování a vstřikování do sacího kanálu – výsledkem jsou lepší reakce vozidla i spotřeba. Omezovač je umístěn vysoko a vysoké otáčky se tedy líbí nejen řidiči, ale i motoru. Výkon 200 koní dává motor při 7000 otáčkách za minutu.

Co nabídnout má i podvozek – dynamicky naladěné zavěšení kol – přední vzpěry McPherson napomáhají lepší tuhosti a pocitu souznění s koly, dvojité lichoběžníkové zavěšení na zadku pak pohlcuje nerovnosti vozovky bez negativního vlivu na ovladatelnost. Samosvorný diferenciál Torsen je převzatý z modelu WRX STI. Převodovka s krátkou odezvou může být manuální nebo automatická s páčkami řazení pod volantem a funkcí přidávání meziplynu při podřazování, tato varianta také nabízí dva režimy.

Subaru BRZ je ryzí sportovní vůz. Foto: www.subaru.czSubaru BRZ je ryzí sportovní vůz. Foto: www.subaru.cz

Rychle a bezpečně

Sportovní vozy by bezesporu měly být na úrovni také, co se týká bezpečnosti. Rámová konstrukce spolu s vysokopevnostní ocelí zvyšuje pevnost celé kabiny od střechy až po podlahu. Z kokpitu je skvělý výhled. Velmi podstatný ale je systém řízení stability vozu VSC. Ten sleduje řadu senzorů a pomáhá řidiči, aby měl situaci vždy pod kontrolou. A když už dojde k nejhoršímu, pomáhají čelní, boční, hlavové a u řidiče i kolenní airbagy SRS

Mezi mnoha cenami získalo Subaru BRZ také cenu veřejnosti v české anketě Auto roku 2014, navíc zvítězilo mezi sportovními vozy. Stalo se tak historicky poprvé pro tuto japonskou automobilku. Perličkou je, že Subaru BRZ má sourozence – Toyota 86 je velmi podobné auto. Jedná se o výsledek dohod v oblasti vývoje a výroby. Další alternativou mohou být tradiční „zadohraby“ od BMW nebo Ford Mustang.

Článek Subaru BRZ: Ryzí radost z jízdy byl publikován 24. října 2016 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...