Nový elektromobil Opel Ampera ukazuje ostatním záda
Sponzorované odkazy:
Opel Ampera-e, to je elektromobil, který dává na frak zažitým faktům o elektromobilech. Jeho dosah dojezdu je až nebývalý a nevyrovná se mu žádný jiný e-automobil v jeho třídě.
Nevýhodou elektromobilů dosud byl fakt, že jejich dojezd byl omezen nutností dobíjet akumulátor. Nyní se rodí změna – ve formě nového Opelu Ampera-e. Tento vůz je schopen dojet až 400 kilometrovou vzdálenost bez dalšího dobíjení.
Testování NEDC
Prokázal to NEDC, což je nový evropský testovací cyklus New European Driving Cycle, který se stává současným standardem sloužícím k porovnání jízdního dosahu různých vozidel. A právě dle NEDC je Ampera v e-verzi schopna dojet až 400 kilometrovou vzdálenost bez dobíjení, což ji staví na čelo segmentu, před vozy jako jsou BMW i3, Nissan Leaf, Renault Zoe a VW e-Golf.
Samozřejmě se celkový akční rádius každé jednotlivé cesty Opelu Ampera může od hodnot zjištěných NEDC jemně lišit. V potaz je totiž nutno brát odchylky v podobě typu a charakteru jízdního povrchu, aktuálního počasí, zatížení vozu počtem pasažérů a zavazadly, a v neposlední řadě hraje roli i styl jízdy každého řidiče, který je vždy odlišný. Ale i přes tuto skutečnosti dokáže Opel Ampera dojet více než 300 km na jedno dobití akumulátoru. A tak jistě vyvolá toto vozítko na své první veřejné premiéře na autosalonu v Paříži dne 1.10. 2016 velký zájem.
Ampera-e od Opelu
Tenhle 4,17 m dlouhý vůz je prostorným a pohodlným parťákem vašich cest až pro pětici pasažérů a zavazadelník o objemu 381 litrů také není k zahození. Tohle umožňuje důmyslná integrace sady baterií do kompozice automobilu a jeho ergonomie. Sada baterií čítá 288 lithium-ionových článků s celkovou kapacitou 60 kWh.
Opel Ampera-e má k dobru ještě dynamiku zrychlení, jímž se pyšní spíše vozy sporty charakteru, nežli segment kam vůz spadá. Je to dáno silným točivým momentem 360 Nm, a vůz dokáže zrychlit z nuly na padesátku za 3,2 sekundy. K bezpečnému předjíždění pomáhá zrychlení z 80 km/h na 120 km/h za 4,5 sekundy. Maximální vyvinutá rychlost je kvůli délce dojezdu omezena na 150 km/h a výkon trakčního elektromotoru činí 150 kW/204 k.
Sám sebe dobíjí
Další vychytávkou Opelu Ampera-e je schopnost v určitých režimech jízdy i dobíjet baterie. Když řidič v běžném modu Drive uvolní pedál akcelerátoru, čímž auto jede setrvačností, mění se motor na generátor a rekuperuje energii zpět do akumulátorů. Brzdný účinek motoru se navyšuje při volbě režimu Low, kdy se zintenzivní i rekuperace energie. Navíc řidič může funkčním ovládáním na zadní straně volantu navolit režim maximální rekuperace Regen on Demand.
Opel Ampera-e si nezadá digitální konektivitou s klasickými vozy. Je vybaven infotainmentem IntelliLink nejnovější generace a asistenčním systémem Opel OnStar, který pojímá pestrou škálu asistenčních služeb. K tomu ještě výkonný Wi-Fi hotspot pro až sedm účastníků.
Zdroj foto: Opel
Článek Nový elektromobil Opel Ampera ukazuje ostatním záda byl publikován 17. září 2016 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta a Značky aut. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Opel Vectra 18.01.2008 23.00
- Opel Zafira 09.12.2007 22.01
- Opel Corsa 22.09.2007 12.13
- Opel Calibra 26.02.2008 20.57
- Nový Opel Astra - štíhlý elegán 19.10.2015 00.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Škoda 100
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu