Volvo mění tvář: Kam míří?

Tagy:  volvo, koncept, budoucnost, futuristický, 40, elektromobil, plug-in hybrid, prémiová značka

Sponzorované odkazy:

Volvo mění tvář: Kam míří?

Automobilka Volvo nedávno nabídla první pohled na novou řadu menších modelů, které budou cílit na velký a lukrativní trh malých luxusních vozů. Volvo se tak pouští do souboje s prémiovými značkami a bodovat chce elektrickým pohonem…

Futuristický vzhled boduje

Dva koncepční vozy pro řadu 40 budou mají působivý exteriér. Odvážný vzhled je nyní až příliš futuristický. Ostře řezané hrany obklopují celý vůz opatřený mohutnými prolisy, jehož čelu dominuje výrazná mřížka chladiče s velkým znakem Volvo a relativně malá světla. Zadní světla jsou naopak úzká a dlouhá v zajímavém tvaru, který boří zažité konvence (třebaže podobný design už je k vidění např. u Nissanu Juke). Druhá varianta, světla ve tvaru C, už jsou zcela atypická.

„Z těchto vozů vyzařuje energie a jejich vzrušující atraktivní městský šmrnc jim zajistí, že nikdy nesplynou s davem. A to je podstata malých vozů Volvo, na které se můžeme těšit,“ uvedl Thomas Ingenlath, senior viceprezident oddělení designu ve společnosti Volvo Car Group.

Design nového modelu charakterizují ostře řezané hrany. Foto: www.media.volvocars.comDesign nového modelu charakterizují ostře řezané hrany. Foto: www.media.volvocars.com

Vůz se může chlubit také přelomovým skandinávským designem interiéru, mnoha inovativními službami konektivity a údajně nejvyspělejší standardně dodávanou sadou bezpečnostních systémů. Automobilka drží krok s konkurencí také na poli technologie autonomního řízení. Na druhou stranu tento dnes vrchol techniky bude za pár let ve všech prémiových vozidlech.

Nová plaforma dává volnost

Nové vozy budou zpočátku postaveny na základě nové kompaktní modulární platformy (CMA) speciálně navržené pro malá auta. Vše je ale zároveň dostatečně volné, aby mohli designéři a konstruktéři objevovat dosud netušené možnosti.

Hlavní předností nové modulární platformy je možnost začlenit do nabídky elektrifikovaných vozů Volvo nový kompakrtní plug-in hybrid Twin Engine a také malý elektromobil. První vůz nové série 40 se bude dle představitelů značky vyrábět od roku 2017.

Zadní svítilny konceptu nemají u jiných značek obdoby. Foto: www.media.volvocars.comZadní svítilny konceptu nemají u jiných značek obdoby. Foto: www.media.volvocars.com

Vzhledem k příslibu automobilky Volvo Cars zavést do celého portfolia elektrický pohon budou i tyto vozy s čistě elektrickým pohonem i plug-in hybridními agregáty Twin Engine. „Náš nový hnací agregát čerpající energii z akumulátoru otevírá další vzrušující kapitolu v rozvíjejícím se příběhu značky Volvo,“ prohlásil Peter Mertens, senior viceprezident oddělení výzkumu a vývoje.

Dodal, že je spokojen s faktem, že Volvo má nyní „obrovský náskok před některými hráči prémiového segmentu“. Ostatně automobilka by měla do roku 2019 začít vyrábět i velká čistě elektrická vozidla platformy SPA. Na základě stávající jednotky Twin Engine s pohonem všech kol má vzniknout nový T5 Twin Engine, který bude zahrnovat tříválcový benzinový motor, elektromotor a sedmistupňovou převodovku. Sečteno a podtrženo, automobilka plánuje do roku 2025 po celém světě prodat milion elektrifikova­ných vozů.

Nový vůz vypadá futuristicky, to hlavní však bude pod kapotou. Foto: www.media.volvocars.comNový vůz vypadá futuristicky, to hlavní však bude pod kapotou. Foto: www.media.volvocars.com

Volvo bude prémiová značka

Zveřejnění nové globální strategie výroby malých vozů přichází po velmi příznivém prvním čtvrtletí, kdy Volvo zaznamenalo 24% růst zisků a globální prodej pak vzrostl o 11,9 %. Zatímco loni prodala značka téměř 503 000, střednědobým plánem je dostat se na 800 000 prodaných vozů ročně. Nebudou to ale vozy Volvo takové, jaké dnes známe – švédská automobilka totiž aktuálně realizuje ambiciózní revitalizační plán, cílem je plně se během následujících čtyř let přesunout do segmentu luxusních vozů.

Článek Volvo mění tvář: Kam míří? byl publikován 19. července 2016 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...