Legenda: Nová generace BMW M3 nezklame
Sponzorované odkazy:
BMW M3 Sedan je čtyřdveřový, vysoce výkonný sportovní automobil. Zcela nově vyvinutý zážehový řadový šestiválec M TwinPower Turbo nabízí spontánní výkon v celém spektru otáček. Inovace z motoristického sportu, společně posouvají hranice možností na zcela novou úroveň.
Dynamika a ergonomie
Nápaditě tvarovaný přední nárazník vizuálně zapadá do specifického aerodynamického konceptu M modelů bavorské automobilky. Nepřekvapí, že vůz je opatřen LED světlomety, zaujmou dvojité černé lamely masky chladiče s logem M. Velké nasávací otvory pro přívod vzduchu zajišťují dostatečné chlazení pohonné jednotky, oleje a brzd i při pořádně ostré jízdě.
Při pohledu z boku se na voze snoubí estetika s dynamikou, typické pro BMW M. Díky černé karbonové střeše má vůz nižší hmotnost i těžiště a navíc působí nižším a sportovnějším dojmem. Do exteriéru skvěle zapadají vzduchové clony a vzduchové průduchy s M bočními výdechy. Záď dotváří LED svítilny ve tvaru písmene L a čtveřice koncovek výfuku s nezaměnitelným zvukem. Spoiler na víku zavazadlového prostoru pak optimalizuje aerodynamické vyvážení mezi přední a zadní nápravou a snižuje vztlak. Základní 18“ kola mohou být zaměněny za 19“ M kola z lehkých slitin s dvojitými paprsky, které jsou kromě barvy Ferric Grey nabízeny také v černé. Další odlišení vozu lze provést díky prvkům z BMW Individual.
Interiér také nezapře sportovního ducha – nová M skořepinová sedadla poskytují skvělou ergonomii a boční oporu, přechod mezi přístroji a středovým panelem je plynulý a vyzdvihuje osobu řidiče. Hliníkový povrch vybraných dílů vnáší do interiéru esenci závodních vozů. Hluboké vybrání sedáku snižuje těžiště a zlepšuje zpětnou vazbu při sportovní jízdě. Ostatně prvků snižujících těžiště a hmotnost by se našlo více.
Výkon? Až 450 koní
Pod kapotou hřmí šestiválcový motor Twin Power Turba o výkonu 431 koní, výkon na silnici pak přenáší šestirychlostní manuální nebo sedmirychlostní M dvouspojková převodovka, pohon zadních kol je samozřejmost. Řazení trvající zlomky sekund může být automatické, za pomoci páček pod volantem nebo voličem převodových stupňů manuálně. Srovnávací testy dokázaly, že vozidlo s ukazatelem optimálního rychlostního stupně, což nová „em-trojka“ má, uspoří přibližně čtyři procenta paliva.
Aktivní M diferenciál se stará o optimální trakci a M Servotronic zajišťuje odezvu řízení. Pro ještě více dynamiky a agility lze pořídit Paket Competition zahrnující zvýšení výkonu motoru na 450 koní, specificky naladěný Adaptivní M podvozek, nově nastavený stabilizační systém DSC, Aktivní M diferenciál a 20“ M kola z lehké slitiny.
Kultovní model M3 je již v repertoáru bavorské značky více než třicet let, za tu dobu se neustále vyvíjí a zdokonaluje, někteří fanoušci však nedají dopustit na některý z předchozích modelů – velké oblibě se dosud těší zejména BMW M3 E36 vyráběné mezi rok 1992 a 1999. Konkurenci novému BMW M3 tvoří tradičně další německé vozy, Audi RS5 nebo Mercedes C 63 upravený od AMG. Ze „zbytku světa“ lze vybrat Mazdu6, Lexus IS 500 nebo Cadillac ATS-V.
Článek Legenda: Nová generace BMW M3 nezklame byl publikován 13. července 2016 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu