Škoda Octavia ve faceliftu pro rok 2017
Sponzorované odkazy:
Škoda Octavia pro rok 2017 prodělala facelift zaměřený na efektivitu a dynamiku. Dostala do vínku další motorizaci i podvozek. Vylepšená je i konektivita. Příznivci a majitelé ojetých vozů Octavia se mají nač těšit.
Ve verzích liftback i kombi má Škoda Octavia výkonné a hospodárné pohonné jednotky. Jejich skvadra je hodně četná, když od zážehových a vznětových motorů až po agregát modelu Octavia RS o výkonu 169 kW/230 k v provedení TSI a 135 kW/184 k v motorizaci TDI u modelu Octavia RS.
Nová motorizace
S novým motorem 1,0 TSI ve verzi liftback spřaženým se sedmistupňovou převodovkou DSG, dosahuje zrychlení z nuly na stovku za 10,0 s a maximální rychlosti 202 km/h. Se šestistupňovou manuální převodovkou stejné rychlosti dosahuje dokonce za 9,9 s, a maximální rychlost 202 km/h. Verze Combi má tyto hodnoty se sedmistupňovou převodovkou DSG, respektive s manuální převodovkou.
Nejmarkantnější zlepšení nový tříválec TSI má ve spotřebě, kde je úspornější o 8% oproti předchozí motorizaci. Liftback se sedmistupňovou převodovkou DSG spolyká v kombinovaném jízdním cyklu jen 4,5 litry benzinu na 100 km a s manuální převodovkou také tak. Verze kombi dosahuje hodnot 4,6 l/100 km. Nový motor 1,0 TSI ve voze Škoda Octavia díky kompaktní konstrukci hliníkového bloku váží tříválec jen 78 kg. Hliníkové písty a kované ojnice jsou dobře vyvážené, hmotnost klikové hřídele je nízká a ztráty vzniklé třením jsou velmi malé. Kliková skříň a hlava válců mají vlastní chladicí okruh. Výfukové svody integrované do hlavy válců jsou důležitou součástí tepelného managementu motoru.
Pro zlepšení chodu motoru se vačkové hřídele sacích a výfukových ventilů nastavují v rozmezí 50° a soustava Common rail vstřikuje palivo pod tlakem až 250 bar. Mezichladič stlačeného vzduchu je integrován do sacího potrubí, což umožňuje zvýšení přetlaku, který může dosahovat hodnoty až 1,6 bar.
Prvky výbavových stupňů
Na vyžádání jsou pro výbavové stupně Active, Ambition a Style k dispozici aerodynamický paket, který dále sníží spotřebu. Mezi jeho prvky patří sportovní podvozek, který přiblíží karoserii k silnici a snižuje tak aerodynamický odpor. Dalším prvkem jsou aktivní žaluzie v masce chladiče pro zlepšení aerodynamiky a zadní spoiler na pátých dveřích nebo na zadní hraně střechy, který dále zlepšuje proudění vzduchu. Kola jsou obuta do pneumatik se sníženým valivým odporem. Díky těmto zlepšením klesla kombinovaná spotřeba verzí liftback a kombi s manuální převodovkou na 4,4 l/100 km s emisemi CO2 na 102 g/km. Novinkou jsou i kola ve výbavě Ambition a Style, když jsou k dispozici černá sedmnáctipalcová kola „Teron“ z lehké slitiny.
Adaptivní regulace podvozku DCC
V novém modelovém roce pro vozy Octavia s motory o výkonu 110 kW/150 k a výše je k mání adaptivní regulace podvozku Dynamic Chassis Control (DCC). Tato funkce umocňuje potěšení z jízdy – mění charakteristiku řízení a tlumičů v režimech Comfort, Normal a Sport.
V tlumičích systému DCC je průtok oleje řízen elektricky ovládaným ventilem. Činnost tohoto ventilu v závislosti na stavu vozovky, stylu jízdy a zvoleném režimu zajišťuje výkonná řídicí jednotka. Velký průřez umožňuje komfortní jízdu, menší průřez vůz těsněji připoutá k silnici. Odezva řízení bude přesnější, jízdní vlastnosti a brzdění jsou díky cílené změně charakteristiky tlumení preciznější a naklánění karoserie menší. DCC zvyšuje aktivní bezpečnost: v nebezpečných situacích systém sám přepne z režimu Comfort do režimu Sport. Tím zajistí vyšší stabilitu, lepší trakci pneumatik a kratší brzdnou dráhu.
DCC je k dispozici společně s volbou jízdního profilu (DMS) od výbavy Ambition. Volbou jízdního profilu může řidič přepínat charakteristiku řízení, řazení převodovky DSG a nastavení podvozku do několika režimů. V režimu Individual může tyto systémy nastavovat dle vlastních preferencí.
Interiér a Simply Clever prvky
Díky prostoru v interiéru a elegantním tvarům karoserie s velkými pátými dveřmi vůz nabízí jeden z nejprostornějších interiérů v segmentu kompaktních vozů, i co se týká místa před koleny a nad hlavou cestujících na zadních sedadlech. Liftback i kombi se vyznačují také největším zavazadlovým prostorem ve své třídě.
V provedení modelového roku 2017 dostává Octavia
- klimatizaci Climatronic s novým alergenním filtrem
- volitelnou parkovací kameru s tryskou ostřikovače
- součást volitelné výbavy – deštník pod sedadlem spolujezdce
- držák na tablet na opěradla předních sedadel
Novinky v systémech infotainmentu
Systémy infotainmentu v Octavii patří k druhé generaci MIB II. Mají snadnou ovladatelnost, všestrannost i výkonnost. Již základní výbavový stupeň Active má standardně infotainment Swing. U infotainmentu s navigací Amundsen nyní přibývá funkce WLAN. Systém lze ovládat tabletem nebo chytrým telefonem pomocí aplikace Škoda Media Command, což je řešení je atraktivní zejména pro cestující na zadních sedadlech. Dále je zde volitelný Phonebox, který chytrý telefon bezdrátově připojí k anténě vozu a zajistí tak lepší kvalitu příjmu hovorů a dat. Současně lze chytrý telefon indukčně nabíjet dle standardu Qi, pokud je k tomu technicky uzpůsoben.
Zdroj foto: Auto Škoda
Článek Škoda Octavia ve faceliftu pro rok 2017 byl publikován 10. června 2016 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta a Informace. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (4).
Podobné články
- Škoda Octavia 01.09.2007 08.00
- Škoda Fabia 06.08.2007 11.59
- Škoda Yeti 08.10.2007 17.20
- Škoda Karoq a Kodiaq pro rok 2020 23.07.2019 00.00
- Škoda Octavia - hit autobazarů 18.12.2013 21.15
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Auto blog - blog plný informací
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
- S očistou vozu vám pomohou chytré nanotechnologie
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu