Hyundai IONIQ: elektromobil pro každého
Sponzorované odkazy:
Automobilka Hyundai nedávno představila novou modelovou řadu Hyundai IONIQ. Jedná se o první automobilovou platformu se třemi elektrifikovanými pohony, díky které bude vůz této kategorie dostupnější.
Novou modelovou řadu tvoří tři varianty – IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in. Hyundai uvádí, že IONIQ je prvním modelem na světě, který nabízí tři elektrifikovaná poháněcí ústrojí. „Díky tomu bude mobilita s nízkými až nulovými emisemi dostupná pro každého,“ stojí v tiskové zprávě. Novinka je pro značku v Evropě důležitým krokem vpřed.
Stejné a přesto jiné
Vozy mají futuristický vzhled, kterému dominuje elegantní aerodynamická silueta s nejnižším odporem vzduchu ve své třídě (0,24), do vzhledu vozu jsou začleněny modré ozdobné prvky v případě verzí Hybrig či plug-in, IONIQ Electric má exkluzivní ozdobné prvky v odstínu mědi. Sportovní profil ve tvaru hatchbacku doplňují stylistické prvky specifické pro každou ze tří jednotlivých verzí.
IONIQ Hybrid má na přídi bi-xenonové světlomety lemované obrysovými světly ve tvaru písmene C. Nechybí charakteristická šestiúhelníková maska chladiče dotvářející čistý design. Výjimečnost podtrhují kontrastní barvy ve spodní části nárazníku, celkem je na výběr devět barev karoserie. Dvoubarevný design mají i kola v rozměru 15" nebo 17". Verze Plug-in je velmi podobná, má však navíc LED světla a pochopitelně víko nabíjecí zásuvky na levém předním blatníku, kola se pak nabízí jen v rozměru 16" ve speciálním designu. IONIQ Electric má výrazně jinou příď, nepotřebuje totiž chladit spalovací motor, protože ho prostě nemá. Proto je zde čistá a elegantní plocha.
Také interiér vozu působí futuristicky, zároveň je praktický a komfortní, mimo jiné zde našly uplatnění ekologické materiály. Nabízí se ve dvou barvách a opakující se plynulé, elegantní a přehledné motivy vytváří příjemnou afmosféru. Logické a strukturované uspořádání ovládacích prvků korunuje pouhé tlačítko pro spouštění poháněcího ústrojí. I v interiéru je rozdíl v barvách – zatímco verze Hybrid a Plug-in mají modrou charakterovou linii, elektromobil má ozdobné prvky v odstínu mědi. Elektromobil navíc nemá řadicí páku, pouze tlačítka pro volbu jízdního režimu a elektrickou parkovací brzdu EPB.
Naftu? Nechci, děkuji
Nejzajímavější je pochopitelně pohon. IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou poháněny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu. Agregát o výkonu 105 koní byl přizpůsoben pro hybridní aplikace a dodává se s šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou. Integrovaný elektromotor o výkonu 32 kW (43,5 k) nabízí jízdu na čistě elektrický pohon. O napájení se starají akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh uložené pod zadními sedadly. Kombinované emise vozu jsou slušných 79 g/km.
Verze IONIQ Plug-in pak má akumulátory Li-Poly o kapacitě 8,9 kWh a nabídne dojezd v čistě elektrickém režimu až 50 kilometrů. Elektromotor zde má vyšší výkon (45 kW – 61 k) a kombinované emise CO2 jsou pouhých 32 g/km. Ryzím elektromobilem je pak IONIQ Electric. Akumulátory Li-Poly s kapacitou 28 kWh umožní dojezd 250 km, což bude v oblasti elektromobilů jen těžko hledat konkurenci.
Sada akumulátorů Li-Poly byla zvolena místo tradičních Ni-MH zejména díky nižšímu paměťovému efektu, vynikající účinnosti nabíjení/vybíjení a výjimečnému maximálnímu výkonu. Na 80 % jsou při využití rychlonabíjení na zařízení o výkonu 100 kW nabité za 24 minut, samozřejmě lze vůz napájet z běžné domácí zásuvky.
Nelze opomíjet nejmodernější prvky z oblasti konektivity (připojení nebo i bezdrátové nabíjení chytrého telefonu), všechny důležité informace posádka vidí na panelu přístrojů tvořeném 7“ displejem TFT. Myslelo se i na bezpečnost, vůz má mnoho elektronických pomocníků, které brání případné nehodě.
Článek Hyundai IONIQ: elektromobil pro každého byl publikován 31. března 2016 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta a Informace. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Hyundai i30 18.10.2007 22.00
- Hyundai Accent 19.02.2008 21.16
- Hyundai Getz 18.04.2008 22.18
- Hyundai Matrix 24.09.2008 18.52
- Hyundai IONIQ: autonomní koncept 16.12.2016 00.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Příběhy méně známé: Škoda typ 990 „Hajaja“
- Škoda 100
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Ofuky oken a homologace
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu