Bugatti Veyron
Sponzorované odkazy:
Bugatti Veyron EB 16.4
Dnes se podíváme na 1. nejrychlejší sériově vyráběné auto na světě, které pokořilo hranici 400km/h. V dnešní době ho překonalo SSC Aero Ultimate TT, mám namysli mezi sériovými vozy, protože pokud je to auto přestaveno, jen aby pokořilo rekord Bugatti, tak se mi to zdá velice neférové. Ale vraťmě se k tomuto skvostu.
Co nalezneme pod „kapotou“?
POkud by sme nasedli, tak motor nehledejme pod kapotou, jak je zvykem u většiny aut. Motor je hned za našimy zády a odděluje ho jen pár „plechů“. Motor je W16 (dva V8 dohromady) o objemu 8 litrů , má 64 ventilů, 1001 koní a převodovka je neuvěřitelných 1250Nm a to již při 2200 ot./min. Stímto motorem překonalo na oficiálním testu rychlsot 407,5 km/h. Zrychlení z 0–100km/h je za úctihodných 2.5s. a brzdná dráha je pouhých 31,5 metrů, z 0–200km/h zvládá za 7.3 sekundy a z 0–300km/h je to 16,7s. Při plném brždení zpomalí Bugatti Veyron ze 400km/h za 10 sekund! Dalším unikátem je také spotřeba. Ta činí ve městě neuvěřitelných 40.4l/100km, mimo město je to 14,7l/100km a kombinovaná spotřeba je 24,1 l/100km. Při naplnění nádrže po stolitrů je teoretický dojezd 400km.
Podvozek
Pro mne je unikátní co se týče brzd apod. Nápravy jsou tvořeny trojúhelníkovými rameny. Světlá výška se odvíjí nad rychlostí vozu. Standartní světlá výška je 125/125 mm, která je do rychlosti 220 km/h. Při vyšších rychlostech se samočině sníží na 80/95 mm (režim Handling). Po překročení rychlosti 375km/h se Bugatti veyron sníží na konečných 65/70 mm a vysune se přítlačné křídlo. Brzdné kotouče na přední nápravě mají průmeř 400mm a jsou vyrobeny ze směsi keramiky a karbonu, které jsou testovány proti přehřátí až do teploty 1100°C. Na zadní nápravě jsou o průměru 380mm a jsou ztohoveny z keramiky, které jsou objímány osmipístkovými třmeny, které váží pouhých 5,7 kg. Pístky jsou z titanu s ocelovýmy hlavami a keramickým tepelným stíněním. O dostatek vzduchu k brzdám se starají dvojice kanálů, které jsou na přídi. Poměr brzd je 60:40 %, brzdný tlak dosahuje tlak až 180 barů a když pracuje ABS tak klesne na 50–70 barů, což znamená, že v jedné sekundě se uskuteční tlakový rozdíl přes 100 barů.
Aerodynamika dělala problémy, ale nyní jsou odpory vzduchu: při standartním nastavení dosahuje cx nemalých 0,393, v režimu Handling cx = 0,417 a v nejvyšších rychlostech je to cx = 0,682. Tyto vysoké hodnoty odpovídají přítlačným silám, kterí tlačí auto na vozovku.
Toto auto si zaslouží nejen můj obdiv, ale všech. Jako první pod sluncem má sériový výkon přes 1000 koní. Jako první překonalo hranici 400km/h. Je také nejdržším prodávaním sériovým autem. A dalších věcí, kterých stojí za obdiv je mnoho.
Článek Bugatti Veyron byl publikován 22. října 2007 v 19.38 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- SSC Ultimate Aero TT 01.01.2008 19.50
- Koenigsegg CCX 25.10.2008 22.11
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Suzuki Samurai
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty
- Začal předprodej nového modelu Volkswagen T-Roc R na českém trhu
- Kaipan 57
- Ofuky oken a homologace
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu