Mitsubishi ASX: Úsporný Japonec

Tagy:  Mitsubishi ASX, crossover, novinka, modernizace, bezpečnost, spotřeba

Sponzorované odkazy:

Mitsubishi ASX: Úsporný Japonec

Loni v listopadu se jen pár týdnů po světové premiéře na autosalonu v Los Angeles dostala v Evropě do prodeje modernizovaná verze crossoveru ASX 2017. Je zde patrná další interpretace nové vizuální identity automobilky označované „Dynamic Shield“, tedy dynamický štít. Zůstává zachována vysoká bezpečnost a skvělá hodnota spotřeby, kdy kombinovaná hodnota začíná na pěti litrech na 100 km.

Obrysy vozu jsou podřízeny aerodynamice a vůz zároveň působí dravě. Jemné doladění sklonu mřížky chladiče, umístění a tvar předních světlometů spolu s předními mlhovkami a LED světly nabízí podobnost s proudovou stíhačkou. Přídi vozu dominuje logo se třemi diamanty a oboustranně orámovaný výrazný chromový dekor vzbuzující dojem dynamiky.

Tzv. dynamický štít, poprvé odhalen u vývojové studie Outlander PHEV Concept-S z roku 2014, symbolizuje funkčnost a uklidňující bezpečnost. Úpravou prošel přední nárazník, kterému nyní dominuje chromový dekor zatímco centrální část je tmavá. Horní část masky chladiče se skládá z tenkých horizontálních lamel v černém provedení, které plynule přechází ve světlomety.

Zaujme i anténa ve tvaru žraločí ploutve, další novinka modelu ASX 2017 pro evropský trh. Zadní část přináší sníženou a rozšířenou siluetu, což s sebou nese více dynamický vzhled a zároveň lepší jízdní vlastnosti. Boční linie na jemně stoupá v dynamickém sklonu a outdoorový vzhled jen podtrhují robustní plastové lemy kolem blatníků. Design dotváří velká dvoubarevná 18“ kola. Robustní vzhled vozu jde ruku v ruce s vysokou bezpečností, kterou potvrdily také testy NCAP.

Sportovní elegance i uvnitř

Koncept ostré sportovní elegance, jak uvádí Mitsubishi, se projevuje i po otevření dveří. Zapuštěný přístrojový panel našel inspiraci v tubusech motocyklů, měkké obložení středové části přístrojové desky je příjemné na dotek a plynule navazuje na obložení dveří. V interiéru jsou důmyslně použity chromové akcenty ve střední části přístrojové desky a podél výplní dveří. Samozřejmostí je multifunkční volant.

Motorista sedí poměrně vysoko, kapota má zešikmený tvar a řidič má tak lepší přehled o dění na silnici. Manévrování a ovládání vozu dále usnadňuje asistent pro rozjezd do kopce nebo parkovací kamera. Další výhodou vysoko umístěných sedaček je snazší nastupování a vystupování. Interiér je prostorný, zejména cestující na zadních sedadlech mají dostatek místa. Zavazadlový prostor pojme 488 litrů. Pokud se však sklopí zadní sedadla, je to rázem 1219 litrů.

Spotřeba? Rovných pět litrů

Nový turbodiesel 1,6 litru o výkonu 114 koní a s kombinovanou spotřebou rovných pět litrů se nabízí s šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem dvou nebo čtyř kol. Nechybí ani osvědčené agregáty – zážehový 1,6 MIVEC s výkonem 117 koní a pětistupňovou manuální převodovkou nebo vznětový 2,2 DI-D DPF s „šestikvaltem v automatu“. Tento motor má výkon 150 koní a nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,8 vteřin a maximální rychlost 190 km/h. To vše při kombinované spotřebě 5,8 litru.

Mitsubishi ASX má skvělou spotřebu a bezpečnost. Foto: www.mitsubishi-motors.czMitsubishi ASX má skvělou spotřebu a bezpečnost. Foto: www.mitsubishi-motors.cz

Mitsubishi ASX si od jeho uvedení na trh v roce 2010 zakoupilo více než 900 000 zákazníků. Například v Evropě je ASX druhým nejprodávanějším modelem značky hned za Outlanderem. Automobilka zkrátka přišla s vozem segmentu SUV nižší střední třídy v ten pravý okamžik. Hlavními konkurenty vozu mohou být VW Tiguan, nebo japonské vozy Subaru Outback, Nissan Murano či Mazda CX-5.

Článek Mitsubishi ASX: Úsporný Japonec byl publikován 15. března 2016 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...