Peugeot 308 R HYbrid: 500 koní, 4x4 a nízká spotřeba
Sponzorované odkazy:
Z dílen Peugeot Sportu pochází kompaktní hybridní hatchback, který kombinuje radost z jízdy a nízkou sportřebu. Úspěšný model 308 dostal k benzinovému motoru dva elektromotory a výkon se tak dostal na 500 koní. Ohromující počet koňských sil přitom není jedinou silnou stránkou vozu.
Peugeot 308 R HYbrid slibuje již na pohled radost z jízdy – kompaktní rozměry, minimální převisy a devatenáctipalcové pneumatiky. Na kapotě nechybí expresivní mřížky sání, propracované boční linie pak zdůrazňuje intenivní modrý odstín barvy využívající fluorescenční pigmenty a skleněné částice. „Odstín evokuje jak hybridní pohon, tak barvu historicky vyhrazenou francouzským závodním vozům,“ připomíná Peugeot. Zadní partie jsou pak v matně černé barvě, což je poznávací znamení extrémních vozů Peugeot. Po okrajích mřížek sání a na prazích lze vidět bílý odstín keramického vzhledu podtrhující dynamický vzhled.
Sportovní styl ale nekončí exteriérem. V kabině jsou čtyři skořepinová sedadla ze žluté patinované kůže a působivá středová konzole. Materiály a barvy evokují výkonnost. Perličkou je potažení palubní desky látkou získanou technikou digitálního tkaní. Motorista ovládá vůz dvěma tlačítky na centrální konzoli – první aktivuje výkonno pohonnou jednotku, druhým se ovládá přechod z hybridního režimu na elektrický. Režim HYbrid Sport se pak aktivuje pomocí tlačítka na volantu, šestistuňovou převodovku pak lze ovládat páčkami pod volantem. Mimochodem – ukazatel řazení rychlostních stupňů ukazuje ideální okamžik pro zařazení vyšší rychlosti.
500 koní a emise 70 g/km
Úkol pro Peugeot Sport se zkušenostmi z motorsportu zněl vyvinout účinnou benzínovou plug-in hybridní pohonnou jednotku a začlenit ji do platformy EMP2. Motor o objemu 1,6 litru má výkon 270 koní a to je nejvyšší specifický výkon na světě pro tento zdvihový objem. S předními koly je pak spojen elektromotor o výkonu 115 koní a totéž na zadní nápravě (Li-Ion baterie o výkonu 3 kWh je umístěna pod zadními sedadly). V součtu má tak vůz výkon 500 koní a ve spojení s pohonem všech čtyř kol umožňuje maximální rychlost 250 km/h, která je samozřejmě elektronicky omezená. Zrychlení z nuly na sto je pod čtyři vteřiny a emise jsou jen 70 gramů na kilometr. Třebaže automobilka spotřebu neuvádí, lze vypočítat hodnotu okolo tří litrů na 100 km.
Vůz může fungovat ve třech režimech – po nastartování vždy využívá režim ZEV, tedy čistě elektrický aktivní do rychlosti 100 km/h. Při nízkém stavu nabití baterie se vůz sám přepne do režimu HYbrid, tento režim lze aktivovat také tlačítkem. Tlačítkem na pravé straně volantu pak lze zapnout režim HYbrid Sport – při silném sešlápnutí plynu zapracuje funkce boost a zrychlení je až nečekané. Lze také aktivovat Launch Control, kdy se řídí prokluzování kol pomocí elektromotoru – nadbytečný výkon z benzinového motoru se rekuperuje.
Článek Peugeot 308 R HYbrid: 500 koní, 4x4 a nízká spotřeba byl publikován 2. února 2016 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Peugeot 406 14.02.2008 21.34
- Peugeot 206 26.08.2007 16.15
- Peugeot 308 – usměvavé francouzské vozítko 27.05.2009 07.54
- Peugeot 106 30.04.2008 22.22
- Peugeot Bipper 02.03.2008 19.59
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Příběhy méně známé: Škoda typ 990 „Hajaja“
- Škoda 100
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Ofuky oken a homologace
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu