Genesis G90: Sebevědomý průkopník

Tagy:  Genesis, G90, Hyundai, novinka, moderní, atletická elegance

Sponzorované odkazy:

Genesis G90: Sebevědomý průkopník

Automobilka Hyundai před koncem loňského roku založila luxusní značku Genesis a prvním modelem je limuzína G90. Nejmodernější technika, vysoká úroveň kultivovanosti a luxusní výbava, to jsou hlavní rysy nového vozu.

Luxusní značka Genesis cílí na rychle rostoucí trh vozů prémiových značek. Na rozdíl od značek Lexus nebo Infinity má však název logický původ – Hyundai Genesis byl úspěšný sedan z nedávné historie jihokorejské automobilky. Ostatně prodloužená platforma tohoto vozu posloužila i pro první vůz nové značky.

Sebevědomí nové značce rozhodně nechybí, když hovoří mimo jiné o nejlepších technických inovacích na světě,nejvyšší úrovni kultivovanosti, komfortu a dynamických jízdních vlastnostech nebo že materiály jsou dodávány nejkvalitnějšími řemeslníky z celého světa.

Atletická elegance láká

Model Genesis G90, který v Koreji nese označení EQ900, byl navržený oddělením Prestige Design Division. Designérský styl „atletická elegance“ by měl být vlastní i dalším modelům značky. Silueta vozu s dlouhou kapotou a sofistikovanou zádí působí vytříbeným dojmem, zatímco interiér je kromě luxusního komfortu i praktický a ergonomický.

Zajímavé jsou zejména technické inovace, který by měly ukázat cestu k automobilu se zcela autonomním řízením. Soubor vyspělých systémů Genesis Smart Sense zahrnuje mimo jiné asistenta pro jízdu na dálnici (zatím pouze pro korejský trh), chytrý tempomat ASCC nebo asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS. Automobilka prohlašuje, že „G90 se tak řadí na vrchol své třídy“.

O komfort cestujících se bude starat první klinicky ověřený systém SPC na světě, který automaticky upravuje nastavení sedadla, volantu, vnějších zpětných zrcátek a průhledového displeje do optimální polohy dle postavy řidiče. Opět se však bohužel jedná o technologii dostupnou pouze pro korejský trh. Sedadla VIP ergo pro spolucestující umožňují všestranné nastavení polohy a jsou také schválena německou organizací Aktion Gesunder Rücken (Akce pro zdravá záda).

Kultivovanosti pomáhá také odhlučnění a tlumení vibrací, což by měla být jedna z nejsilnější stránek vozu. Na tuto oblast se tým čítající zhruba osm set lidí do detailu zaměřil. O jízdní komfort se stará kombinace vyspělého systému pohonu všech kol H-TRAC (za příplatek, základní verze má pohon pouze zadních kol) a první aplikace adaptivního odpružení Genesis Adaptive Control Suspension.

V nabídce jsou tři zážehové motory – V6 3,3 litru T-GDI, V6 3,8 litru GDI nebo V8 5,0 litru GDI. Nejvyšší nabízený výkon je pochopitelně u „pětilitru“ – 425 koní, což znamená zrychlení z 0 na 100m km/h za 5,7 sekundy. Naopak motor V6 3,3 litru je první jednotkou Hyundai Motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Převodovka je vždy osmistupňový „automat“.

Pro Česko (zřejmě) ne

G90 bude po představení v Koreji letos uveden i na další trhy, včetně USA, Číny, Ruska a zemí Středního východu. O Evropě a tedy i Česku se zatím nehovoří. Není bez zajímavosti, že cena nového vozu je v Koreji od 117 000 000 wonů, což je v přepočtu zhruba dva a půl milionu korun. Nechme se překvapit, zdali se u nás objeví další modely – během následujících pěti let bude představeno dalších pět modelů značky Genesis.Genesis G90 se bude snažit prorazit mezi luxusními vozy. Foto: press.hyundai.czGenesis G90 se bude snažit prorazit mezi luxusními vozy. Foto: press.hyundai.cz

Článek Genesis G90: Sebevědomý průkopník byl publikován 6. ledna 2016 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta a Značky aut. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...