Seat Ibiza Cupra - kompakt s duší sporťáka

Tagy:  Seat Ibiza Cupra, Nový Seat Ibiza, Nová Cupra, Nový Seat,

Sponzorované odkazy:

Seat Ibiza Cupra - kompakt s duší sporťáka

Seat představil zcela nový model Ibiza Cupra. Je ukázkou evokující radost z jízdy integrované do kompaktu, který je nabušený sporty výkonem a technologiemi.

Na první i druhý pohled je Cupra svými charakteristickými prvky jasně součástí řady Seat, kterými jsou tvarem hranaté a sériově dodávané bi-xenonové světlomety. Ty jednoznačně ukazují na model Ibiza. K tomu dostala Cupra výzor svalovce s dynamickými liniemi, podtrženými LED světlomety pro denní svícení, jež zapadají do linie předních světlometů a jsou de facto spolu s LED zadními světlomety jakýmsi světelným podpisem Seatu.

Nový Seat Ibiza CupraNový Seat Ibiza Cupra

Třídveřové kupé má ostré linie a hrany evokující sporty svalovce, přičemž k tomu přispívá i zadní ramenní partie a široký nárazník zádě s velkým černým difuzorem s lichoběžníkovým výstupem výfukové soustavy, i sedmnáctipalcová kola na nichž Cupra stojí. Vnější zpětná zrcátka dostala leskle černé kryty, které tvoří efektní kontrast s barvou laků modelu Ibiza Cupra.

Efektní úpravy uvnitř

Interiér Seatu Ibiza Cupra vykazuje hojné přepracování. Sporty charakteru odpovídá horizontální uspořádání přístrojové desky a rozmístění prvků zaměřené optimálně na řidiče. Vše dotváří nový a sériově dodávaný volant obšitý kůži z modelové řady Leon, stejně jako pedály ve vzhledu hliníku a výdechy ventilační soustavy. Sportovní sedadla korespondují s charakterem vozu, když jsou vyvedena v kombinaci černé se světle šedou. Když k tomu přičteme novou přístrojovou desku a pestrou škálu informačních a zábavních systémů, máme jasno. Stačí jedno slůvko- povedené.

široký nárazník zádě s velkým černým difuzorem výfukové soustavy ukazuje na sporty charakter vozuširoký nárazník zádě s velkým černým difuzorem výfukové soustavy ukazuje na sporty charakter vozu

Turbodmychadlové žihadlo

Vůz o kompaktních rozměrech je určen pro každodenní provoz. Sporty silný výkon vozu dopřává turbodmychadlová pohonná jednotka s kombinovaným přímým/nepřímým vstřikováním 1.8 TSI, s výkonem až 141 kW/192 a nejvyšší možnou rychlostí 235 km/h, se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy. Nepřímé vstřikování je ve hře v momentech částečného zatížení, čímž se snižuje jak spotřeba paliva, tak emise pevných částic. Stejně jako vzrostl výkon Cupry oproti předchozím modelům o 12 koní, zvýšil se točivý moment. Namísto dosavadních 250 N.m je k mání až 320 N.m, v rozsahu od 1450 do 4200 otáček za minutu.

Nový Seat CupraNový Seat Cupra

Drive Profile a adaptivní odpružení

Sériová výbava ve formě sedmnáctipalcových kol příjemně překvapí sporty založené řidiče. Podvozek je nastaven na výbornou agilitu a k sériové výbavě patří i systém CUPRA Drive Profile, který umožňuje změnu charakteristiky kompaktního sportovního vozu dle potřeby a preferencí řidiče – pouhým stisknutím tlačítka, když má na výběr mezi komfortním a sportovním nastavením odpružení a řízení. Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS velmi podstatně zmírňuje tendenci k nedotáčivosti a zlepšuje ovladatelnost vozu obzvláště v rychlém průjezdu zatáčkami.

nová přístrojová deska má horizontální uspořádánínová přístrojová deska má horizontální uspořádání

Bezpečnost především

A tím výčet sériové výbavy nekončí, do bezpečnostní výbavy náleží elektronicky řízený stabilizační systém ESP, doplněný asistentem pro rozjezd do kopce HSA (Hill Start Assist) a multikolizní brzdou, jakož i systém pro sledování únavy řidiče. Je-li při první kolizi aktivován airbag, elektronicky řízený stabilizační systém vozidlo zpomalí a zapne výstražná světla. Ibiza byla v i díky všem bezpečnostním prvkům v nárazových testech Euro NCAP oceněna nejvyšším pětihvězdičkovým oceněním.

Seat Ibiza Cupra je v Česku k mání od letošního listopadu za ceny startující na částce 440 900 Kč.

Zdroj foto: Seat.cz

Článek Seat Ibiza Cupra - kompakt s duší sporťáka byl publikován 7. prosince 2015 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta a Značky aut. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...