Nový Renault Mégane - dynamika na kolech
Sponzorované odkazy:

Neuvěřitelná dvacítka let uplynula od uvedení prvního modelu Renault Mégane na trh. A nyní je tu nový Mégane, s přízviskem dynamika na kolech.
Čtvrtá generace modelové řady Mégane je obrozencem se silně dynamickým designem, a atypicky řešenými světly na přídi i zádi. A na špici generace s číslovkou čtyři se skví verze GT.

Vyvážený a dynamický
Nový Renault Mégane má pěkné vyvážené proporce s dynamickými liniemi a neotřele komponovanými světly. Klasicky svalnatá záď je ještě posílena, a vykazuje spolu s charakteristickou maskou značky Renault sílu a dynamiku na kolech, když je vše doplněno neotřelým „Céčkovým“ tvarem předních světlometů, zapadajících až do nárazníku. Zadní světla jsou orientována horizontálně, a jejich tvar je rozpoznatelný i v noci. Umožňuje to detailně propracovaná grafika, která pěkně navazuje na záď a světla tak opticky umocňují šířku vozidla.

Nižší a širší
Celkově jsou oproti předchozí – třetí generaci Mégane, u čtvrté lehce pozměněny parametry, když je nový Renault Mégane o 25 mm nižší ve světlé výšce, rozchod má o celých 47 mm širší vepředu a o 39 mm vzadu. Jeho stabilita je tím posílena a vůz lépe na vozovce sedí. Díky o 28 mm většímu rozvoru a přitom kratšímu převisu, vypadá vůz a obzvláště jeho záď sportovněji, dynamičtěji a energičtěji. Tento dojem posilují i prvky v chromu na spodní linii bočních oken, mřížce chladiče, bočních prolisech i klikách dveří. Když k tomu přidáme jemné žebrování na kapotě s vychromovanými přívody vzduchu, máme jasno. Dynamičtěji to již nešlo.

Motorizace nového Mégane
Vozu bublá pod kapotou jeden z motorů Energy:
- Energy TCe 115
- Energy TCe 130
- Energy dCi 110
- Energy dCi 130

Ty skýtají více technologií, potěšení i úspornosti. Jsou to dynamické, výkonné a ve spotřebě i emisích CO2 úsporné motory. Motory Energy TCe 115 a 130 k jsou přeplňované čtyřválce o objemu 1 198 cm3, se šestnácti ventily a přímým vstřikováním. Použitím metody „downsizing“ se zdvihový objem válců v porovnání s původním motorem snížil o 25 % a motory tak mají nižší spotřebu při zachování stejné dynamiky. Výkonný a cenově dostupný je motor Energy dCi 110, úsporná jednotka s technologickými inovacemi. Nový Mégane s tímto motorem vykazuje kombinovanou spotřebu 3,5 l/100 km s emisemi CO2 na hodnotě pouhých 90 g/km. A posledním z řady je technologická špička – Energy dCi 130, který je moderním a mimořádně účinným dieselovým pohonem o výkonu 130 k. V kombinovaném provozu vůz s tímto motorem dosahuje spotřeby paliva 4,0 l/100 km s emise CO2 v hodnotě 104 g/km.

A co teprve verze GT
Renault Mégane GT je k mání od počátku uvedení nového Renaultu Mégane na trh. Model ve verzi GT je jasným sporťákem, který se pyšní osobitým nárazníkem přední masky. GTéčko dostalo velké přívody vzduchu a zcela nový design mřížky chladiče, evokujících včelí plástve. Na zádi zaujme dvojitá chromovaná koncovka výfuku, která doplňuje přední výdechy vzduchu a obsahuje difuzor á la Formule 1. Vše je ve finiši umocněno nápisem na víku pátých dveří „Renault Sport“, který se opakuje i na blatnících.
Sporty verze GT má specifické barevné ladění v modrém odstínu Iron, prokombinované s prvky Dark Metal, upozorňující na jeho příslušnost GT. Celý sporťák je postaven na 18palcových kolech z lehkých slitin a vzhledem specielně vyvinutým pro značkou Renault Sport. Motorizace je obdobná klasickému modelu, i když přední míso má zde Energy TCe 130, který těží ze zkušeností ze světa F1®, když svoji výkonnost, nízkou spotřebu paliva i emise CO2 získal právě díky technickým inovacím světa formulí F1®.
Zdroj foto: Renault.cz
Článek Nový Renault Mégane - dynamika na kolech byl publikován 17. listopadu 2015 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta a Značky aut. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Nový Renault Megane 21.08.2020 00.00
- Renault Megane 03.10.2007 21.00
- Nový Renault Captur: 100 % nový a 100 % Captur 04.02.2020 00.00
- Nový Renault Espace 18.02.2020 00.00
- Nový Renault Zoe 13.03.2020 00.00
Top 10
- Jawa 21
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- MAN F2000
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce: Nejemotivnější vůz značky
- Škoda 100
- Škoda Fabia S2000: Nejlepší vůz své kategorie na světě
- Mercedes-Benz ML 280 CDi
- Barum Polaris 2
- Zařizujete autodílnu? Poradíme vám, jak na to levně, jednoduše a ekologicky
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu