Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce: Nejemotivnější vůz značky
Sponzorované odkazy:
Motoristé toužící po supersportech určitě v nedávné době zpozorněli. Do Česka se totiž dostalo Lamborghini Aventador LP 750–4 Superveloce. Vůz s výkonem 750 koní je nejrychlejším a nejemotivnějším sériově vyráběným Lamborghini. Cena tomu odpovídá.
Vůz je horkou novinkou italské automobilky, přestaven byl teprve na autosalonu v Ženevě letos na jaře. Jedná se o dosud nejčistší ztělesnění ideálů Lamborghini, vůz má nižší hmotnost, vyšší výkon a lepší aerodynamiku než jeho předchůdci (původní Aventador byl představen před čtyřmi roky). Samozřejmostí je využití mnoha inovativních technologií.
Neskutečný poměr: 2 kilo na koně
Hmotnost vozu byla snížena o padesát kilogramů na skvělých 1525 kilogramů, využívajících ve značné míře uhlíkových kompozitů, svůj podíl mají i hliníkové rámy. Díky výkonu 750 koní dosahuje výkonová hmotnost 2,03 kg/k. To zlepšuje nejen brzdný výkon, ale i akceleraci. Zrychlení z nuly na stovku zvládne nový model za 2,8 vteřiny a dokáže uhánět rychlostí přes 350 km/h.
„Nový Aventador Superveloce pokračuje v tradici modelů Lamborghini SV, posouvajících hranice výkonnosti a ryzího potěšení z jízdy,“ tvrdí Stephan Winkelmann, prezident a generální ředitel Automobili Lamborghini a dodává, že „je Superveloce nejexkluzivnějším, nejryzejším a nejemotivnějším sériovým modelem v dějinách naší značky.“
Pokrokové technologie pro maximální emoce
Na modelu Aventador představené zavěšení Lamborghini pushrod doplňují v modelu Superveloce magnetoreologické aktivně řízené tlumiče MRS (Magneto Rheological Suspension), které nastavuje během jízdy tlumení každého kola samostatně. Elektromechanické řízení Lamborghini Dynamic Steering (LDS) pak upravuje převod řízení podle rychlosti jízdy a zvoleného jízdního režimu. Pokroková převodovka Lamborghini ISR je prý nejrychleji řadící automatizovaná manuální převodovka na světě. Nepřekvapí trvalý pohon všech kol, dělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu obstarává elektronicky řízená lamelová spojka Haldex čtvrté generace.
Srdcem vozu zůstává atmosféricky plněný motor V12 s objemem 6,5 l z Lamborghini Aventador, byl však přepracován, maximální otáčky se dostaly na hodnotu 8500. Nově vyvinutý výfukový systém zdůrazňuje zvuk motoru. Motor si řekne o 24,7 litru na 100 km ve městě, mimo město je spotřeba méně než poloviční, tedy 10,7 litrů. Kombinovaná spotřeba je 16 litrů a těmto hodnotám odpovídá devadesátilitrová palivové nádrže.
Na designu konstruktéři spolupracovali s designéry ateliéru Lamborghini Centro Stile s cílem dosáhnout optimální aerodynamické vyváženosti Lepší přítlak bez negativního vlivu na odpor vzduchu zajišťuje zejména mohutné zadní křídlo nastavitelné do tří poloh. Stejně jako zadní část, i příď působí více otevřeným dojmem než kdy dříve. Lehké kované ráfky mají průměr 20 palců vpředu a 21 vzadu, na přání mohou být uchyceny centrální maticí známou ze světa automobilových závodů. Obutí obstarávají prémiové supersportovní Pirelli.
Na závěr už zbývá jen doplnit cenu. I když nikdo nemůže očekávat, že vůz bude jakkoliv levný, devět milionů je možná až příliš. Audi R8 by za to měl člověk dvě a ještě by mu zbylo přes milion. Na druhou stranu, McLaren P1 stojí 26 000 000 korun a takové Ferrari LaFerrari vyjde na 38 milionů. Aby toho nebylo málo, budoucí majitel musí ještě splnit řadu podmínek jako vlastnit v minulosti alespoň pět Ferrari (vždy nové a od autorizovaného dealera, samozřejmě) a toto exkluzivní auto pár let po pořízení neprodat.
Článek Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce: Nejemotivnější vůz značky byl publikován 16. května 2015 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- 4 rady pro výběr autobaterie 27.03.2021 00.00
- 4 výhody dlouhodobého pronájmu auta 01.01.2020 23.00
- Škoda Spartak - 4. díl seriálu Vozy poválečného Československa 03.10.2011 00.00
- Lamgorghini 20.09.2007 17.53
- Prodejnost vozidel v ČR za rok 2010 06.02.2011 00.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Škoda 100
- Ofuky oken a homologace
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- S očistou vozu vám pomohou chytré nanotechnologie
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu