Nová Suzuki Vitara: Legenda pokračuje
Sponzorované odkazy:
Na nedávném autosalonu v Paříži byla odhalena podoba nové generace úspěšné Suzuki Vitara. Vůz prošel přímo revoluční změnou, z terénního vozu je SUV do města. Od příštího roku uvidíme, jestli to byl krok správným směrem.
Tradice v nové podobě
Tradiční název, který zná motoristická veřejnost již od roku 1988, nabízí automobilka ve zcela novém hávu. Z kategorie off-roadů se ale automobil přesunul do segmentu stále populárnějších SUV, vznikl na základě modelu SX4 S-Cross. Vůz splňuje nároky na bezpečnost, nízkou spotřebu, zavazadlový prostor, ale v terénu už s ním nebude tolik zábavy jako dříve, elektronicky řízený pohon všech kol je jen za příplatek, standardně je vůz „předokolka“. Nehledejte ochranný rám ani rezervu na zádi vozu.
Zcela nová Vitara bude patřit mezi kompaktní SUV, délka 4 175 mm, šířka 1 775 i výška 1 610 mm znamenají citelné zkrácení oproti předchůdci, třídveřové provedení se už nebude nabízet. Suzuki láká na individualizaci a mnoho barevných kombinací několika prvků uvnitř i vně vozu. Líbit se bude jistě i dvoutónové lakování karoserie a v paletě šestnácti barev přibudou tři zcela nové odstíny.
Nová Suzuki Vitara bude mít také tradičně skvělé jízdní vlastnosti na silnici, ale neztratí se ani v terénu, jak se od vozů kategorie SUV očekává. I když samonosná karoserie bez vyztužení rámem není zrovna nejlepší volbou pro nezpevněné cesty. Díky možnostem individualizace může svůj vůz každý motorista přiblížit modernímu městskému crossoveru nebo drsnějšímu SUV, podobně jako mají na výběr třeba zájemci o Škodu Yeti.
Technika? Osvědčená z SX4 S-Cross
Inteligentní systém pohonu všech kol AllGrip nabízí celkem čtyři volitelné režimy a úspěšně byl nasazen již u modelu S-Cross. Pomáhají také velká kola, vysoká světlá výška a velké nájezdové úhly. Nově bude mít ale asistenta pro sjíždění svahu a funkce Feedback zaručující rychlejší reakce systému 4×4 se dočkala vylepšení. Z modelu SX4 S-Cross pochází i motory, benzinová šestnáctistovka má 120 koní, stejně jako naftový agregát.
S rodinným crossoverem SX4 S-Cross má nová vitara společné vynikající hodnoty spotřeby paliva a emisí, které patří k nejnižším v segmentu. Hospodárnosti bylo dosaženo díky nízké hmotnosti vozidla a moderní technologii pohonu včetně šestistupňové automatické převodovky (v nabídce i pětistupňová). Kuriózně však Suzuki hovoří jen o „vynikající hodnotě“ spotřeby, přesnější údaje zatím tají.
Myslelo se i na bezpečnost, adaptivní tempomat nebo radarový systém RBS minimalizují riziko kolize, případně snižující její následky (např. systém Radar Broke Support a miniradar pomáhající předcházet haváriím). Vyspělé technologie nechybí ani v interiéru, kde na první pohled zaujme sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému.
Výroba zbrusu nového modelu Vitara bude zahájena na počátku příštího roku v Maďarsku a první zákazníci si mohou vůz vyzkoušet od dubna. Cena zatím není známá, ale podle odhadů by mohla být kolem čtyř set tisíc. Vůz nebude mít lehkou úlohu, radikální změna z něj dělá přímého konkurenta úspěšným vozům Škoda Yeti, Mitsubishi ASX nebo Opel Mokka.
Článek Nová Suzuki Vitara: Legenda pokračuje byl publikován 31. prosince 2014 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Suzuki Grand Vitara 08.07.2008 23.41
- Suzuki Sx4 28.11.2007 22.10
- Suzuki Swift 18.05.2008 21.54
- Suzuki Samurai 28.02.2008 20.23
- Suzuki Ignis 02.11.2008 22.02
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Škoda 100
- Ofuky oken a homologace
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- S očistou vozu vám pomohou chytré nanotechnologie
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu