Vraťte se s chutí za volant!
Zejména u žen je častá situace, kdy mají řidičské oprávnění, ale neřídí. Někdy mají možnost řídit rodinné auto, někdy ani to ne, ale za volant prostě nesednou. A pak, když se to má změnit, propadají panice…
Motoristé, kteří jezdí denně, berou řízení auta jako přirozenou věc a zvládají při něm i další činnosti jako hovořit se spolujezdci nebo vnímat rádio. Člověk, který ale delší dobu neřídí, se pak za volant zrovna dvakrát nehrne, aby se neztrapnil a jeho řidičský um je čím dál horší… Často se pak chvíle, kdy řídit prostě musí, mění v dramatický příběh.
Jak se dostat do kondice?
Není ale třeba absolvovat znova autoškolu s mnohdy i o generaci mladšími „spolužáky“. Kdo má řidičský průkaz a potřebuje si jen osvojit správné návyky, může využít nabídku snad každé autoškoly – jedná se o kondiční jízdy. Je to ideální způsob obnovení řidičské praxe.
Za určitý poplatek lze jezdit s instruktorem jako v autoškole. Pod odborným dohledem si stávající motorista či motoristka opět osvojí ovládání vozidla, sledování dopravních značek a vše ostatní. Obvykle však jedna jízda nestačí, to je většinou pouze pro sebekritické řidiče nebo nepříliš vyježděné zájemce, kteří chtějí své řidičské schopnosti spíše zdokonalit.
Zlepšit své schopnosti lze samozřejmě i jinými způsoby – na trenažéru, který lze mít i doma, neboť sada volantu s pedály dnes nestojí mnoho a počítačových her, kde se jezdí autem, je jedním slovem spousta. Pravda, nejsou prvoplánově zaměřené na výuku jízdy, ale dají se koupit i přímo výukové programy. Trochu archaickou, nicméně stále velmi vhodnou metodou je i četba knih. Učebnice pro uchazeče si může v knihkupectví koupit kdokoliv a získat tak teoretické základy relativně snadno.
Co se v mládí naučíš…
I motoristé, kteří jezdí denně, ale často zanedbávají, co se kdysi v autoškole naučili. Do jisté míry je ospravedlňuje, že moderní vozy jsou velmi sofistikované a člověk u nich už nezvládne ani vyměnit žárovku, ale údržba by měla být samozřejmostí u jakéhokoliv auta.
Například sledování provozních kapalin nebo tlaku v pneumatikách jim moc neříká. A jen velmi málo z nich ví tak podstatnou věc, jako že hloubka dezénu minimálně 1,6 mm u letních pneumatik a 4 mm u zimních (vozidla pod 3,5 tuny) je stanovená legislativou. Ale to, kolik stojí benzín ve vedlejším městě, ví snad všichni.
Článek Vraťte se s chutí za volant! byl publikován 10. listopadu 2014 v 22.15 v rubrice PR články. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Toyota GT86: Čistá radost z jízdy 04.03.2013 00.00
- Subaru BRZ: Ryzí radost z jízdy 24.10.2016 00.00
- Jak snížit emise ve městě? 23.01.2016 22.45
- 5 důvodů, proč zvolit Renault 29.05.2016 14.15
- Laserová geometrie kol jako součást pravidelné servisní prohlídky vozu 10.02.2022 00.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Příběhy méně známé: Škoda typ 990 „Hajaja“
- Škoda 100
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Ofuky oken a homologace
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu