Autosalon Paříž: Novinky z Francie a nová fabia

Tagy:  Autosalon Paříž, Peugeot, Citroën, Renault, Škoda Fabia, novinky, koncepty

Sponzorované odkazy:

Autosalon Paříž: Novinky z Francie a nová fabia

V neděli skončil letošní Autosalon v Paříži. Akce, která se koná pouze jednou za dva roky, opět přilákala stovky tisíc návštěvníků a měla co nabídnout. Posuďte sami na následujících řádkách…

Peugeot měl co nabídnout

Z pochopitelných důvodů byl pařížský autosalon prestižní hlavně pro domácí značky. Peugeot představil hned několik novinek. Největší pozornost zřejmě poutal dravý Peugeot 2008 DKR s dieselem twin-turbo V6 o výkonu 340 koní. Jedná se o vůz, který by měl navázat na nedávné úspěchy značky se lvem ve znaku na trati pouštní rallye. Zajímavostí je pohon pouze zadních kol, důvodem jsou předpisy – vozy této koncepce mohou mít zejména nižší hmotnost než „čtyřkolky“, mohou používat větší kola a mít menší převisy.

Zajímavý byl i koncept Peugeot Exalt, ze kterého by mohla vzejít podoba nového modelu 408 GT. Čtyřdveřová kupé s hybridním pohonem jsou v módě a na vlně popularity se jistě chce svézt i pařížská automobilka. Druhý koncept, Quartz, představuje hybridní crossover s třemi motory a výkonem až pět set koní. Vůz se však asi do sériové výroby nedostane. Pozornost poutaly i aktuální novinky – Peugeot 208 Gti 30th Anniversary, Peugeot 308 R nebo faceliftovaná 508 a městská 108.

Nový Peugeot 508 je již k dostání i na českém trhu. Foto: www.peugeot.czNový Peugeot 508 je již k dostání i na českém trhu. Foto: www.peugeot.cz

Zahambit se nenechala ani další značka koncernu PSA, totiž Citroën. Zde bylo k vidění spousta bláznivých studií, designéři si hráli zejména s nejnovějším modelem C4 Cactus a s „prckem“ C1. Například model C1 Urban Ride představoval drsnější verzi „cé-jedničky“ a o tom, zda půjde do výroby, mohli hlasovat sami návštěvníci autosalonu ve francouzské metropoli.

Představila se i další verze revolučního „kaktusu“, přívlastek Ariflow 2L v sobě nese pneumatickou hybridní techniku a mnoho odlehčených materiálů, tento crossover je nyní na těžko uvěřeitelných 865 kg.

Hvězdu pařížského autosalonu u další francouzské značky byl Renault Twingo nejnovější generace. Kromě toho budil zájem i koncept Eolab s deklarovanou spotřebou litr na 100 km. Dosáhne jí díky sofistikované aerodynamice, moderním technologiím a nízké váze. Zajímavostí bezesporu je, že tradiční model Espace po třiceti letech (první evropské SUV) a více jak milionu prodaných vozů opouští svůj segment a míří mezi populární crossovery.

Škoda Fabia táhne

Pozornost českých motoristů se nejvíce upírala na stánek Škody. Právě zde byla totiž oficiálně představena Škoda Fabia třetí generace i její ceny. Nejnovější mladoboleslavský model bude mít cenu od 234 900 Kč za motorizaci 1.0 MPI s výkonem 60 koní s výbavou Active. Vyplatí se ale přikoupit si za 5000 paket Plus. Nejsilnější 1.2 TSI s výkonem 110 koní bude k mání za 296 900 korun a nejdražší bude 1.4 TDI (105 koní) za 356 900 Kč.

Bude se nabízet patnáct barev karoserie plus čtyři verze tzv. Colour Concept (barevný paket pro střechu, přední sloupky, vnější zrcátka a kola). V prodeji bude od 11. listopadu, objednávat však lze již nyní.

Zbytek světa? Žádná nuda

Zajímavé vozy odhalily i ostatní automobilky, za všechny lze zmínit modely Alfa Romeo MiTo Junior navazující na slavný Guilia GT 1300 Junior, Fiat 500X s pohonem 4×4, devítistupňovým automatem a představil se také nový Ford Mondeo, faceliftovaný Focus nebo velký S-Max. Velké plány má „raketa“ Jeep Grand Cherokee SRT Red Vapor, Nissan Pulsar Nismo nebo Volvo XC90. Dacia představila hned několik modelů – Dokker, Lodgy a Sandero v terénním paketu Stepway. A kuriozity? Jistě třeba elektrická buggy Venturi America s výkonem 407 koní a zrychlením na sto za 4,5 vteřiny.

Škoda odhalila ceny a mnoho detailů k nové fabii. Foto: www.skoda-auto.czŠkoda odhalila ceny a mnoho detailů k nové fabii. Foto: www.skoda-auto.cz

Článek Autosalon Paříž: Novinky z Francie a nová fabia byl publikován 23. října 2014 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...