Chevrolet Camaro
Sponzorované odkazy:
Chevrolet Camaro
Těhcto vozů je víc než dost, takže jse podíváme pouze na 2 Generace těchto již dnes klasických „nadupaných“ vozů
První generace (1967–1970)
V září 1966 se představil vůz Chevrolet Camaro a v roce 1967 vykročilo s verzemi kupé a kabriolet. Camaro mělo ve předu pomocný ocelový rám, přední kola byly nezávisle zavěšeny s dvojitými trojúhelníkovými rameny, zadní náprava pak na půleliptických pružinách. Ke standartu Camara byly bubnové brzdy na všech kolech, třírychlostní manuální přvodovka a řadový šestiválec, který měl objem 3767 ccm a max. výkon byl 140 koní.
Základní výbava stála 2 466 dolarů a za menší příplatek měl zákazník možnost si vylepšit karoserii nebo interiér. Byly to dvě verze, Rally Sport (RS) a verze Super Sport (SS). Modely řady RS měli luxusnější interiér, skryté přední světlomety a odlišná parkovací a zadní světla. verze SS měla výkonnější motor, objem byl 5 733 ccm a max. výkon byl 255 koní. Nabízel se i motor „Big Block“ s 6,5 litrovým objemem, který měl 240 kW a později 276 kW. Obě verze šli objednat dohromady, tedy Chevrolet Camaro RS/SS.
U modelů v roce 1968 byl provedeny malé změny, lehce se pozměnila přední maska chladiče a zmizela větrací okénka. Ty byly nahrazeny ventilací (Astro ventilace). Navíc byly přidány obrysová boční světla. Podvozek byl upraven tak, aby při rychlém rozjezdu neodskakovala zadní kola.
Výrazná změna přišla v roce 1969. Chevrolet Camaro dostalo nové blatníky, novou přední masku a zadní světla rozdělili do tří segmentů, tím vozy vypadaly širší a nižší. Uvnitř byla použita nová přístrojová deska a pohodlnější sedadla. Rozšířila se nabídka motorů. Nyní byly k dostání nové motory, pětilitrový V8 se 147 kW a 5,7 litrový V8, který měl 188 kW.
Největší raritou vozů Camaro je model Camaro ZL1, který měl objem 7 litrů a motor V8 se 425 koňmi. Vozy byly navrženy pro závody NHRA Super Stock. Vyrobilo se jich pouze 69.
Druhá gemerace (1970–1981)
Druhá generace vozů Chevrolet Camaro, která se vyráběla 12 let. Design byl trochu inspirovaný od vozů Ferrari, jednalo se především o vysunutou masku chladiče. Nové Camaro bylo větší a težší. Předstala se vyrábět verze Cabriolet. Nový interiér byl luxusnější oproti první generaci, ale byl méně sportovnější.
Základními motory se stal řadový šestiválec o objemu 4.1 litrů a výkonem 155koní. Řady motorů V8 byly: 5,0l/147kW, 5,7l/184kW a 6,5l/258kW. Dále se nabízely RS/SS provedení, ale „klasikou“ byl model Z-28, který poháněl motor LT-1 s objemem 5,7l/265kW, a byly nabízeny i s automatickou převodovkou.
V roce 1971 přisla menší krize ohledně emisních poměrů. GM musel snížit kompresní poměry motorů, kvůli bezolovnatých benzínům. Zavedl novou kvalifikaci motorů, dříve „Gross“, nyní „net“. Řadový šestiválec s označením „gross“ měl 155 koní, ve verzi „net“ měl jen 110 koní.
V roce 1973 dostal Chevrolet Camaro mírně upravené nárazníky a veze SS nahradila verze Type-LT, zde došlo ke sloučení luxusních doplňků do jednoho balíčku. Modely Z-28 dostali poprvé klimatizaci. V následujícím roku dostalo camaro hliníkové nárazníky, které splňovali pětimílové nárazové zkoužky. Modelový rok 1975 dostal nová zadní okna, která více zasahovala do boků vozu. Novinkou byl představen voubarevný vůz Rally Sport.
V roce 1977 dosáhl vůz Chevrolet Camaro hranici prodaných vozů, prodalo přes 282 tisíc vozů, z toho 85 tisíc bylo typu Z-28. Verzi Type-LT nahradila verze Berlinetta, navíc všechny vozy dostaly nový přístrojový panel. Camaro 350 doatlo efektivní vyboulení na kapotu, které naznačovalo pod kapotou silný motor 5,7 litrů V8 se 127 kW.
Článek Chevrolet Camaro byl publikován 16. října 2007 v 21.23 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Chevrolet Spark 21.12.2007 20.26
- Chevrolet Aveo 21.04.2008 21.54
- Chevrolet Epica - elegantní sedan za rozumnou cenu 16.06.2009 08.16
- Chevrolet Cruze – stane se lamačem srdcí? 02.04.2009 15.45
- Chevrolet Aveo - nový hatchback 28.10.2011 11.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Auto blog - blog plný informací
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu