Renault Captur: Svalovec pro městský život

Tagy:  Renault Captur, crossover, městský vůz, výrazný, dravý, dynamický, hospodárný motor

Sponzorované odkazy:

Renault Captur: Svalovec pro městský život

Hravý a sportovní crossover Renault Captur vsadil na dravý vzhled. V koloně vozů je jen těžko k přehlédnutí, zaujme zejména výraznou přední částí a karoserií. Zajímavostí ale má daleko více a zdaleka se nejedná jen o ty viditelné na první pohled…

Renault Captur má oblé a splývavé křivky, vypracované tvary boků a podběhů mu dodávají osobitý, „svalantý“ vzhled. Robustnost pak jen zdůrazňují velká kola pod mohutnými blatníky. Světlá výška 200 mm pak nikoho nenechá na pochybách, že se tento městský vůz neztratí ani v terénu. Příčné prahy nebo výmoly na silnicích nebudou nejmenším problémem. Vůz je navíc uváděn na trh ve speciálním teplém odstínu „oranžová Arizona“. To zaručuje, že je v městské šedi nepřehlédnutelný.

Renault Captur je crossover pro život ve městě. Foto: www.renault.czRenault Captur je crossover pro život ve městě. Foto: www.renault.cz

Úsporný i dynamický? Jde to!

Na první pohled zaujme velké logo Renault na černém pokladu, které autu propůjčuje v kombinaci s chromem a černým lakem výjimečný vzhled. Klapky navíc podle potřeby chlazení motoru přizpůsobují proudění vzduchu do chladiče. Tato drobnost pozitivně ovlivňuje aerodynamiku a tím i spotřebu vozu. Tím ale šetření nekončí – další úspory skýtá Stop & Start systém, rekuperace kinetické energie ESM a režim ECO, který optimalizuje točivý moment a výkon motoru a modifikuje některé charakteristiky systému klimatizace a vytápění. Další možnosti jak vylepšovat svůj jízdní styl mají motoristé díky multimediálnímu systému R-Link.

Srdcem vozu jsou inovativní motory, které spojují potěšení z řízení vozu a hospodárný provoz. Při vývoji byly využity zkušenosti z působení ve formuli 1 a tak jsou doslova nabité moderními technologiemi, jako je termoregulace nebo rekuperace energie. Na výběr je z benzinových TCe 90, TCe 120 a dieselového Energy dCi 90. Pro motor TCe 120 lze zvolit automatickou převodovku s dvojitou spojkou, která řadí dle profilu vozovky a zvoleného režimu (ekonomický, standardní nebo dynamický).

Motory jsou celkem úsporné, TCe 90 si na 100 km vezme 4,9 litru a olej dle výrobce stačí vyměnit jednou za 2 roky nebo po 30 000 km. Ještě lepších výsledků dosahuje dieselový Energy dCi 90 se spotřebou 3,6 litrů na 100 km v kombinovaném provozu.

Dieselový motor se pyšní spotřebou 3,6 litrů na 100 km. Foto: www.renault.czDieselový motor se pyšní spotřebou 3,6 litrů na 100 km. Foto: www.renault.cz

Prostorný interiér a spousta zábavy

Interiér je dostatečně prostorný a nabízí možnost personalizace. Předsazené čelní sklo a barevné kombinace působí útulným a uvolňujícím dojmem. Řidič sedí poměrně vysoko, jak je u vozů kategorie cross-over obvyklé. K optimální pohodě při řízení pomáhá volant nastavitelný ve dvou směrech. V multimediální oblasti jsou k dispozici systémy MEDIA NAV a Renault R-Link. Právě tento dotykový tablet s on-line připojením nabízí celou řadu moderních funkcí, které mohou zjednodušit nebo zpříjemnit jízdu autem.

Vůz je také dostatečně bezpečný, pět hvězdiček v testech NCAP hovoří za vše. Je to díky reaktivnímu a přesnému podvozku a nápravě. Při ztrátě adheze pak pomáhá ESP (elektronický stabilizační systém), který přibrzdí jedno či více kol a díky tomu zachová stabilitu i jízdní dráhu. Asistenční systém brzd a přisvětlování do zatáček mlhovými světly je pak už v nových vozech téměř standard.

Vůz ale nemá na českém trhu snadnou pozici. Třebaže jsou vozy kategorie cross-over oblíbené, u domácích motoristů má navrch loni modernizovaná Škoda Yeti, oblíbené je i Suzuki SX4 a své příznivce má i stylový Mini Countryman.

Renault zvolil pro uvedení na trh výrazně oranžovou barvu. Podle všeho to byl správný tah. Foto: www. renault.czRenault zvolil pro uvedení na trh výrazně oranžovou barvu. Podle všeho to byl správný tah. Foto: www. renault.cz

Článek Renault Captur: Svalovec pro městský život byl publikován 5. května 2014 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...