Infiniti Q50: Dravý sedan, který vyčnívá z řady

Tagy:  Infiniti Q50, sedan, hybrid, diesel, výkonný, luxusní, Direct Response

Sponzorované odkazy:

Infiniti Q50: Dravý sedan, který vyčnívá z řady

Luxusní značka Infiniti si získává i české motoristy. Nejnovějším přírůstkem v portfoliu je exkluzivní sportovní sedan Q50. Svůdný vzhled, výkon, orientace na řidiče a intuitivní technologie dělají z vozu skvělou volbu.

Vůz lze na první pohled poznat díky výrazným předním světlometům a trojrozměrné masce. „Design modelu Q50 je instinktivní, moderní a plný síly. Oproti jiným vozům v tomto segmentu klade větší důraz na přírodní tvary,“ říká Alfonso Albaisa, výkonný ředitel společnosti Infiniti pro design. Základem designového jazyka jsou energetické proporce, plochy vzbuzující dojem napětí a svůdné dynamické linie. Automobil se nabízí v osmi barevných variantách, všechny jsou opatřeny lakem odolným proti poškrábání.

Vůz jde řídit po drátě

Dynamické jízdní vlastnosti zdokonaluje světová novinka – systém řízení po drátě. Přímé adaptivní řízení (DAS – Direct Adaptive Steering) lze najít v některých verzích a umožňuje přes dotykovou obrazovku nastavit lehké řízení pro manévrování nebo pevné a dynamické řízení pro sportovní jízdu a těžké podmínky. A co víc, lze nastavit i sílu a odezvu řízení. Reakce je díky odstranění mechanických ztrát velmi rychlá. Nastavené hodnoty lze uložit do paměti samostatně pro každého řidiče (až tři řidiči a jeden host). Přímé adaptivní řízení zahrnuje i aktivní řízení jízdy v pruhu.

Infiniti Q50 sází na přírodní tvary. Foto: www.infinitiusa.comInfiniti Q50 sází na přírodní tvary. Foto: www.infinitiusa.com

Infiniti Q50 je k dispozici s dieselovým motorem o objemu 2,2 litru nebo s hybridním pohonem (benzinový 3,5l motor a elektromotor). Diesel vychází z motoru společnosti Daimler AG a vyrábí se s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou, vždy s pohonem zadních kol. Hybridní verze má pouze sedmistupňový „automat“, kromě pohnu zadních kol lze zvolit i inteligentní pohon všech kol.

Další jedinečná technologie Infiniti Direct Response je elektrická jednotka, která funguje jako turbo pro benzinový motor. Infinity Q50 3.5h s výkonem 364 koní je díky tomu pořádně hbité – z nuly na stovku se dostane za 5,1 sekundy (celosvětově nejlepší hodnota mezi hybridy) a přitom má emise jen 144 gramů CO2 na kilometr. Maximální rychlost tohoto dravce je pak 250 km/h. V tomto ohledu nezaostávají ani další verze s objemem motoru 2.2 litry, ty sice mají jen 170 koní, ale umí jet 230 km/h.

Více místa, méně únavy

Interiér je orientován na řidiče, klade rovněž důraz na přirozenou eleganci, dostatek místa pro cestující na zadních sedadlech a soustředí se na detaily a exkluzivní materiály. Novinkou jsou i sedadla chránící proti únavě vyvinutá v beztížném prostředí agentury NASA. Vyšší komfort zajišťuje také systém prostorového zvuku Bose se 14 reproduktory, který věrně napodobuje akustiku živého koncertu.

Všechny důležité ovládací prvky jsou umístěny tak, aby řidič nemusel při jejich používání měnit polohu těla. Přístup k nejoblíbenějším funkcím chytrých telefonů a tabletů díky uživatelskému rozhraní přímo ve voze je takřka nezbytností. Také proto je to standardní výbava. Nicméně pro bezpečnost není možné stahovat hry nebo televizní aplikace. Zároveň nebudou řidiče rušit reklamy. K ovládání slouží dvě obrazovky se systémem InTouch, přičemž horní má úhlopříčku 8“, spodní 7“. Díky nim se podařilo odstranit z palubní desky některá tlačítka. S 96 možnými nastaveními a 10 funkcemi se jedná o nejlépe digitálně přizpůsobitelný vůz ve své třídě. Také rozvor náprav je ve své třídě největší.

S ovládáním vozu výrazně pomáhají dvě dotykové obrazovky. Foto: www.infinitiusa.comS ovládáním vozu výrazně pomáhají dvě dotykové obrazovky. Foto: www.infinitiusa.com

Vůz působí robustně a robustní má také podvozek – dvojité lichoběžníkové zavěšení vpředu a víceprvkové vzadu poskytuje vyváženou ovladatelnost a přesnost řízení. Kromě toho je karoserie, ač lehká, velmi pevná. Sportovní verze má pak přepracovaný přední nárazník a hlavně vyladěné odpružení a brzdy. Vyšší bezpečnosti pak pomáhá balíček s názvem Safety Shield. Navíc je pro vůz k dispozici celá řada dalších elektronických asistentů. Již standardní výbava je poměrně bohatá, za další speciality si lze připlatit.

Konkurenci vozu tvoří značky jako Lexus, Jaguar, BMW, Audi nebo Mercedes-Benz.

Vůz působí na první pohled velmi robustně. Foto: www.infinitiusa.comVůz působí na první pohled velmi robustně. Foto: www.infinitiusa.com

Článek Infiniti Q50: Dravý sedan, který vyčnívá z řady byl publikován 3. dubna 2014 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (2).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...