Škoda Auto nemá malé ambice
Sponzorované odkazy:
Tahoun českého průmyslu, mladoboleslavská Škoda Auto, má jasný cíl – v roce 2018 vyrobit minimálně milion a půl aut. Čeká ji ale dlouhá a nesnadná cesta, nicméně zatím se daří a automobilka zvyšuje počty prodaných aut i tržby.
Již na výroční tiskové konferenci loni na jaře byl předseda představenstva Winfried Vahland spokojen s rokem 2012, kdy pokračovala růstová strategie a posílila se pozice značky na mezinárodním trhu. Loni bylo zákazníkům dodáno o sedm procent více vozů než rok předtím. Celkem 939 200 aut bylo opět prodejním rekordem, již poosmé v řadě.
Bylo to zejména díky novým modelům Citigo a Rapid, kterými Škoda pronikla do nových růstových segmentů. Růstu také pomohla nová generace oblíbené Škody Octavia, která předvedla na trhu přímo ukázkový start.
Škoda Auto je tradičně silná ve střední Evropě, nejen v Česku, ale i Polsku a na Slovenku jsou automobily s okřídleným šípem ve znaku jedničkou, u nás je dokonce každý třetí nově prodaný vůz značky Škoda. Nově perspektivní trhy, na které je nyní upřena pozornost, jsou zejména Čína (čtvrtina celosvětového prodeje automobilky), Indie a Rusko.
Nejúspěšnější měsíce v historii
A úspěšný byl i rok 2013. Škoda představila celkem osm nových nebo přepracovaných modelů a od ledna do října se prodalo 768 700 aut, což je o 3,3 procenta více než loňských 795 100 touto dobou. Prodeje v září vzrostly ve srovnání s rokem 2012 o 3,3 procenta a tak se jednalo o historicky nejlepší září. Prodalo se 86 600 aut.
A růst pokračoval i v dalším měsíci, byl to nejlepší říjen v historii značky. Na celém světě dodala automobilka zákazníkům 83 800 nových aut, což je o 7,5 procenta více než loni v říjnu. A nebylo to způsobeno jen perspektivními trhy v Asii a v Rusku – v Evropě se prodalo 55 700 aut a to znamená růst o 13,7 procent. Na významném německém trhu bylo meziroční zlepšení dokonce o 23,5 procent. V podobných cifrách se pohybovalo zlepšení i na mnoha dalších evropských trzích a v Pobaltí se Škoda meziročně zlepšila dokonce o 66,6 %. V Kazachstánu byl prodej ztrojnásoben a třeba v Norsku pak byl říjen nejlepší měsícem pro mladoboleslavskou automobilku vůbec.
Trend pokračoval i v listopadu, kdy dodávky vozů zákazníkům celosvětově vzrostly o 5,3 procenta a automobilka významně rostla i na evropském trhu a to o čtrnáct procent. V prosinci se pak prodalo 70 000 nových vozů a asi nepřekvapí, že i toto byl historický rekord za prosinec.
Rok nakonec Škoda Auto zakončila s 920 800 prodanými vozy. To je sice méně než loni, ale vzhledem k náběhu nových modelů v první polovině roku a výsledkům v druhé polovině lze hledět na budoucnost optimisticky. Je pro automobilu zklamáním, že se letos nepřiblížila 1 000 000 prodaných aut? Prý ne. „Milion prodaných vozů pro nás není rozhodující metou. My se soustředíme k našemu cíli 1,5 milionu prodaných vozů ročně do roku 2018,“ řekl pro prumysl.cz Michal Kadera, vedoucí vnějších vztahů Škoda Auto
„Celosvětový nárůst opět potvrdil sílu značky a atraktivitu naší mladé modelové palety. Nové a přepracované modely se dočkaly velice pozitivního přijetí,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu. Zejména nová Škoda Octavia je prý zákazníky hodnocena kladně a překonává očekávání. Podle plánu bude v příštím roce uvedena také na čínský trh.
Právě v Číně se Škodě skvěle daří a nedávno oslavila jeden milion automobilů vyrobených ve fabrice Shanghai Volkswagen. Do budoucna ale nebudou nové škodovky vyjíždět jen odsud, nový závod byl totiž otevřen v jihočínském města Ning-po. Od roku 2010 je Čína nejsilnějším trhem pro automobilku a tak je logické, že další plány jsou na zvyšování odbytu právě zde.
Žádná levná auta, kvalita je prioritní
Automobilka musí čelit nejen konkurenci zavedených evropských značek, ale je třeba také bojovat s vozy z Asie, které nabízí lákavou cenu. Podle zástupců automobilky ale nebude Škoda vyrábět levná auta, navíc se do roku 2015 dočkáme obměny celé modelové palety.
„Naše modely nabízí vynikající poměr ceny a užitné hodnoty. Snažíme se, aby naše produkty plně splňovaly očekávání zákazníků a zároveň poskytovaly vždy něco navíc,“ vysvětluje Kadera a pokračuje: „Naše auta mají nadčasový design, jsou praktická, mají nízké provozní a servisní náklady, nabízí vysokou zůstatkovou hodnotu a v neposlední řadě řadu chytrých řešení, která usnadňují každodenní život. To jsou hodnoty, které naši zákazníci ocení.“
Článek Škoda Auto nemá malé ambice byl publikován 10. ledna 2014 v 00.00 v rubrice Novinky, Auta, Značky aut a Informace. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Škoda Fabia 06.08.2007 11.59
- Škoda Yeti 08.10.2007 17.20
- Škoda Octavia 01.09.2007 08.00
- Škoda Felicia 13.04.2008 16.00
- Škoda Roomster 03.02.2008 19.22
Top 10
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Škoda 100
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Ofuky oken a homologace
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- S očistou vozu vám pomohou chytré nanotechnologie
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu