Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje

Tagy:  zámek řadicí páky, zabezpečení, krádež, Medvěd Blok, Defend Lock, Construct

Sponzorované odkazy:

Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje

Zabezpečit vůz proti krádeži je možné mnoha způsoby. Dobrým řešením pro osobní a užitkové vozy je zámek řadicí páky. Různí výrobci nabízí různé provedení, princip však zůstává stejný – řadicí páka zůstane v jedné poloze a zloděj s autem prakticky nemůže odjet.

V případě manuálního řazení je uzamčena rychlost R (zpátečka), u automatické převodovky P (parking). Celý systém je ve své podstatě jednoduchý, protože spočívá v zablokování pohyblivých částí mechanismu řazení, tedy v uzamčení řadicí páky za pomoci zabezpečovacího systému. Činnost zámku je nezávislá na stavu autobaterie i na jiných funkcích vozidla.

Bezpečnost je (trochu) sporná

Materiály, ze kterých se zámky vyrábí, jsou velmi odolné proti všem známým způsobům napadení. Řezání, rozlomení, podchlazení, vyhmatání planžetou a podobné fígle na ně neplatí. Lze sice udělat kopie klíčů, které zámek odblokují během chvíle, ale jen s bezpečnostní kartou.

Výrobci zámků své výrobky testují a neustále je vyvíjejí, aby skvěle plnily svůj účel. Někteří motoristé ale přesto říkají, že pro zručného zloděje aut je otázka dvaceti až třiceti vteřin, než si se zámkem řadicí páky poradí. Nicméně na druhou stranu je fakt, že si málokdo vybere na parkovišti radši lépe zabezpečené auto. A i zmíněných třicet vteřin může často zabránit tomu, aby vůz změnil majitele.

O tom, že zámek řadicí páky je pro běžné zloděje poněkud tvrdší oříšek, ví i pojišťovny a tak řidičům s tímto zabezpečením dávají slevy na pojistném. K tomu je ale potřeba nechávat zámek jednou za rok kontrolovat v servisu. To je alespoň v době záruky zdarma a je to i podmínkou pro poskytování záruky.

Konkrétní příklady? Tady jsou

Zámky nabízí mnoho výrobců, zmíníme ty nejznámější. Například Medvěd Blok dává motoristům na výběr, zda chtějí používat závorový nebo kompaktní zámek řazení. V prvním případě jde o blokaci pomocí výsuvné závory, kompaktní zámek funguje na principu vysouvání blokovacího čepu před opuštěním vozidla. Před další jízdou je třeba jej odemknout.

Dalším ze známých výrobců je Defend lock, který nejčastěji montuje zámek Pin lock. Zde je výhodou jednoduché uzamykání – není potřeba klíč, stačí jen zacvaknout a pootočit zámkovou vložku. Tělo zámkové vložky trochu vyčnívá do interiéru – o 2 až 4 cm podle typu vozidla. Kvalitní ocel v kombinaci s trezorovým klíčem dovolují výrobci poskytovat záruku pět let. A komu by vadilo, že zámek narušuje vzhled interiéru, může sáhnout po zámku Rotary lock – ten je decentně skryt v manžetě řadicí páky.

Zámek řadicí páky má mnoho možností umístění. Foto: http://www.construct.czZámek řadicí páky má mnoho možností umístění. Foto: http://www.construct.cz

Další možností je zámek značky Construct. Zde je sice třeba při uzamykání použít klíč, ale naopak odemykat řadicí páku lze díky přívěsku roller i s nastartovaným motorem a tělo zámkové vložky nevyčnívá do interiéru. Patentovaná zámková technologie tohoto výrobce využívá originální technické zařízení. Plusem je prý i ztížený přístup, který komplikuje pokusy o krádež. Bezpečnost je zde na prvním místě. Po instalaci ale zámek podle výrobce nerozmontuje nikdo, ani majitel vozu.

Komu vadí neustále nosit klíč a zdržovat se s odemykáním, může zvolit autonomní zamykání řadicí páky Safetronic. Zde je v hlavní roli elektronika, když řídící jednotka zablokuje řazení po vyndání klíčku ze zapalování. Odblokování probíhá pomocí bezkontaktního čipu a jednoznačným plusem pro bezpečnost je, že zde nejsou žádné viditelné součástky.

Článek Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje byl publikován 3. května 2013 v 00.00 v rubrice Informace. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...