Toyota GT86: Čistá radost z jízdy
Sponzorované odkazy:
Titul Auto roku 2013 v ČR sice sportovní vůz Toyota GT86 nezískal, skončil druhý, nicméně automobilka se může pochlubit jinými cenami. Model by měl být odkazem na sportovní vozy značky Toyota z minulosti.
Toyota GT86 je sportovní kupé kompaktních tvarů a s uspořádáním 2+2 je zde jasně rozpoznatelná orientace na řidiče – všechny ovládací prvky jsou v jeho dosahu a přístroje jsou přehledné. Hliníkové pedály, kožený volant a rovněž kožená hlavice řadicí páky tvoří interiér, který se musí každému motoristovi zamlouvat.
„Nový model zprostředkuje nejčistší radost z jízdy díky přesné a okamžité odezvě i na nepatrné pokyny od plynového pedálu nebo řízení a je určen pro všechny, kteří si pobyt za volantem vychutnávají a nepovažují jej za pouhou nutnost,“ nešetří superlativy Toyota.
Nízké těžiště a 200 koní
Na první pohled zaujme líbivá aerodynamická karoserie, která těsně obepíná základní konstrukční prvky s cílem vytvořit kompaktní model, vše je pak spojeno s novou podvozkovou platformou. Design auta doplňují chromovaný výfuk a zadní spoiler.
Vůz má šířku 1775, je dlouhý 4240 mm a vysoký jen 1285 mm. Rozvor náprav je 2570, rozchod předních kol je 1520 mm a u zadních 1540 mm. Rozložení hmotnosti je díky uložení motoru nízko a daleko od přídě takřka ideální – na přední nápravu připadá 53 procent, na zadní 47. Těžiště vozu by mělo být jen 475 mm nad zemí a poměrně vzadu, což slibuje zajímavé jízdní vlastnosti.
Design jen podtrhuje maska chladiče s motivem písmene T. Pod kapotou pak burácí výkonný motor. Atmosférický benzinový čtyřválcový dvoulitr typu Boxer dává při sedmi tisících otáček sílu 200 koní. Dvojité vstřikování přímo do válců a do sacího kanálu přináší vyšší výkon i točivý moment v širokém spektru otáček motoru.
Výkon na sedmnáctipalcová kola přenáší šestistupňová manuální převodovka, je také možnost zvolit automatickou převodovku se sportovním režimem řazení a ovládání pomocí páček pod volantem. Jak to má u pravého sportovního vozu být, jsou poháněná zadní kola. Vůz umí jet i rychlostí přes 220 km/h.
Dlouhá šňůra úspěchů
Kromě druhého místa v žebříčku si Toyota GT86 odnáší také cenu „Vítěz kategorie v hlasování veřejnosti při anketě Auto roku 2013 v České republice“. Sportovní novináři i veřejnost se tak shodli, že se tento vůz podařil. Nebylo to ale až takové překvapení – sportovní vozy jsou obecně oblíbené. Kromě toho je tento vůz Autem roku 2012 v Irsku a Austrálii, Autem roku magazínu Auto Express ve své kategorii nebo Autem roku magazínu Top Gear a probojoval se do Top 7 evropské ankety Auto roku.
Toyota GT86 má i své dvojče – je jím Subaru BRZ. Vozy nejsou zcela totožné, v detailech se odlišují, ale na první pohled jsou si velmi podobné a není to náhoda, je to výsledek partnerství těchto dvou významných japonských automobilek. Toyota GT86 lze pořídit za cenu lehce nad 800 000 korun.
Nechme se překvapit, zda se Toyotě, která se poslední roky profilovala spíše jako ekologická automobilka nabízející hybridní auta, sázka na sportovní model vyplatila. Předpoklady ke skvělé budoucnosti, tedy legendární model Toyota 2000GT a první úspěchy v renomovaných anketách, nový model rozhodně má.
Článek Toyota GT86: Čistá radost z jízdy byl publikován 4. března 2013 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Toyota Supra 04.01.2008 20.49
- Toyota Celica 07.02.2008 22.18
- Toyota RAV4 14.07.2008 13.27
- Toyota Yaris 10.10.2007 18.21
- Toyota Auris 25.05.2008 20.20
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Příběhy méně známé: Škoda typ 990 „Hajaja“
- Škoda 100
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Ofuky oken a homologace
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu