Americká legenda Chevrolet útočí i na české motoristy

Tagy:  Chevrolet, GM, Volt, Aveo, Cruze, Spark, Orlando, Camaro, Amerika

Sponzorované odkazy:

Americká legenda Chevrolet útočí i na české motoristy

Chevrolet je americká značka spadající pod koncern General Motors (GM). Automobilka vyrábí širokou škálu vozů od kompaktních vozů až po luxusní limuzíny. V ČR jsou tyto vozy spojovány s puncem luxusu či mimořádné výkonnosti. Nejsou ale výsadou snobů, současné modely jsou dostupné všem motoristům

Sto let historie

Automobilka byla založena na konci roku 1911 Louisem Chevroletem. Zlatý motýlek, v současném logu poněkud hranatý, měl symbolizovat ikonický design a ducha optimismu. Stejně tak tomu je dodnes. Prakticky od počátků bojoval Chevrolet o místo na americkém i světovém trhu hlavně s Fordem.

„Chevy“, jak značku nazývají Američané, měl velký vliv hlavně v padesátých létech minulého století. V roce 1953 vznikl legendární vůz Corvette – dvoumístný sportovní vůz se silným motorem a nadčasovým tělem ze skleněných vláken. O čtyři roky přišel první motor se vstřikováním paliva. V roce 1963 byl každý desátý prodaný vůz v USA právě Chevrolet. Malý motor V8, který začal Chevrolet používat v roce 1955, se v těchto vozech využívá dodnes. To je mezi masově vyráběnými motory unikát, třebaže současné agregáty nemají mnoho dílů shodné s originálem. Současné motory mají objem od 4,3 do 9,7 litrů a disponují výkonem mezi 111 a 994 koní.

V současné době má Chevrolet za oceánem úspěchy s modelem Volt na elektrický pohon. Vůz posbíral několik cen. V Evropě se stejný automobil prodává jako Opel Ampera (v Británii Vauxhall Ampera), dá se ale sehnat i s logem Chevroletu na kapotě.

Rekordní rok 2011

K tomu má Chevrolet bohatou nabídku vozů, ze které si vybere snad každý. Za rok 2011, tedy v roce, kdy automobilka slavila stoleté výročí, se po celém světě prodalo rekordních 4 760 000 vozů Chevrolet. „Impozantní růst prodeje vozů Chevrolet na stabilizovaných i rozvíjejících se trzích je výsledkem silné řady modelů, které splňují různé potřeby zákazníků na celém světě,“ řekl předseda a CEO GM Dan Akerson.

V české nabídce je od loňského léta malý model Aveo. Podobně jako „prcek“ Spark, který lze také pořád zakoupit, má útočit na mladé zákazníky. „V Aveu máme automobil připravený soutěžit s těmi nejlepšími v segmentu malých vozů, který je v Evropě také segmentem největším,“ říká Wayne Brannon, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe. Kromě toho se prodává také starší model se stejným jménem. V nabídce nesmí chybět úspěšný Cruze, který je nejprodávanějším sedanem v několika evropských státech. Celkem se po světě již prodalo 1,13 milionů tohoto modelu. Chevrolet se účastní také závodů, jezdí mistrovství světa cestovních vozů (WTCC). Model Cruze již dovezl jezdce ke dvěma mistrovským titulům a nespočtu výher.

Vozy Chevrolet Cruze jdou v závodech WTCC od úspěchu k úspěchu. Foto: www.chervolet.czVozy Chevrolet Cruze jdou v závodech WTCC od úspěchu k úspěchu. Foto: www.chervolet.cz

Relativní novinkou je pak MPV Orlando, které se chlubí skvělou flexibilitou. Větší už je SUV Captiva, doplněná silnými motory. Chevrolet Camaro je pak ztělesněním snu mnoha chlapců. V8 motor o objemu 6,2 litrů má 426 koní umí i 250 km/h a z nuly na stovku se dostane za 5,2 vteřiny. K dostání v ČR není model Malibu spadající do střední třídy.

Článek Americká legenda Chevrolet útočí i na české motoristy byl publikován 27. dubna 2012 v 00.00 v rubrice Značky aut. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...