Mitsubishi: Sázka na velká auta vychází
Sponzorované odkazy:
S loňským rokem jsou u Mitsubishi určitě spokojeni. Na českém trhu totiž bylo prodáno historicky nejvíce automobilů se třemi diamanty ve znaku, celkem 1 797. Oproti roku 2010 byl nárůst o třicet procent. Jedná se o nejvyšší meziroční nárůst v TOP 20 nejprodávanějších automobilových značek u nás.
Svaz dovozců automobilů navíc uvádí, že se značka Mitsubishi díky více prodaným vozům posunula o tři příčky výše v žebříčku počtu prodaných osobních vozů. „Máme radost. Podařilo se nám splnit všechny naše interní cíle,“ říká Martin Krob, generální ředitel importéra značky Mitsubishi, společnosti M Motors CZ. Úspěch je o to cennější, že vnější okolnosti se loni s Mitsubishi moc nemazlily – nejprve přišlo zemětřesení v Japonsku a poté záplavy v Thajsku.
Crossover: Trefa do černého!
Krob říká, že „trefou do černého“ bylo Mitsubishi ASX. Toho si od uvedení na trh v červnu 2010 koupilo už 1028 zákazníků. Češi stále více preferují vozy SUV nebo crossovery. Právě crossover ASX je nejnovějším modelem Mitsubishi u nás. Vedle něj byl prý zájem i o stálice Outlander a Lancer.
Mitsubishi loni také otevřelo čtyři nové schowroomy a nyní čítá dealerská síť na území celé ČR třicítku prodejních míst. Letos prý Mitsubishi nechce určitě usnout na vavřínech, ale vzhledem k aktuální ekonomické situaci v ČR i v Evropě bude rok 2012 těžký.
Krob slibuje, že na podzim bude na český trh uveden zcela nový model – „nový“ Outlander. „Jsme si jisti, že si mezi českými zákazníky rychle najde řadu příznivců, stejně jako jeho předchůdce,“ říká Krob.
Mitsubishi udává krok i v nových řešeních mobility – nabízí elektromobil Mitsubishi i MiEV. V ČR tento vůz ale stojí 900 000 Kč a dovolit si ho tak může jen skutečný nadšenec do elektromobilů a do značky Mitsubishi. Prakticky stejný vůz od konkurence se totiž dá koupit o desítky tisíc levněji.
Tři kosočtverce
Historie značky Mitsubishi sahá až do roku 1870 a je spojena s námořnictvím, o pět let později dostala název na základě podoby loga. Mitsu v japonštině znamená tři, hishi je japonsky kosočtverec. Pokud se sloučí obě slova, „hishi“ se změní na „bishi“.
V roce 1914 se logo změnilo do finální podoby. O tři roky později vyjel z továrny Model A, první sériově vyráběný japonský vůz. V roce 1934 vyrobilo Mitsubishi své první vozidlo s pohonem všech čtyř kol. Úspěšné vozy Colt a Lancer se vyrábí od roku 1962, resp. 1973.
Závodní srdce
Příznivci automobilových závodů jistě mají v paměti dominanci vozů Mitsubishi Pajero na Rally Paříž – Dakar na začátku tohoto století. Za uplynulých pětadvacet let vyhráli závodníci (a závodnice) s tímto vozem v jedenácti ročnících. Navíc se v posledních ročnících již tovární tým soutěže neúčastní.
Snad ještě větší váhu než „Dakar“ mají čtyři tituly ve světové rallye Tommiho Mäkinena v letech 1996 až 1999. Dosáhl jich s vozem Mitsubishi Lancer Evo. A přestože se tovární tým v nejprestižnější kategorii automobilových soutěží již neangažuje, v úpravě pro skupinu N tyto vozy i nadále obsazují přední příčky v závodech po celém světě.
Článek Mitsubishi: Sázka na velká auta vychází byl publikován 2. února 2012 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Mitsubishi Outlander 27.04.2008 21.28
- Mitsubishi Colt 05.10.2008 23.48
- Mitsubishi Lancer 09.09.2008 10.00
- Mitsubishi EVO X 25.01.2008 13.34
- Mitsubishi ASX: Úsporný Japonec 15.03.2016 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu