Mitsubishi: Sázka na velká auta vychází

Tagy:  Mitsubishi, ASX, Lancer, Cold, Outlander, i MiEV, Dakar, rallye

Sponzorované odkazy:

Mitsubishi: Sázka na velká auta vychází

S loňským rokem jsou u Mitsubishi určitě spokojeni. Na českém trhu totiž bylo prodáno historicky nejvíce automobilů se třemi diamanty ve znaku, celkem 1 797. Oproti roku 2010 byl nárůst o třicet procent. Jedná se o nejvyšší meziroční nárůst v TOP 20 nejprodáva­nějších automobilových značek u nás.

Svaz dovozců automobilů navíc uvádí, že se značka Mitsubishi díky více prodaným vozům posunula o tři příčky výše v žebříčku počtu prodaných osobních vozů. „Máme radost. Podařilo se nám splnit všechny naše interní cíle,“ říká Martin Krob, generální ředitel importéra značky Mitsubishi, společnosti M Motors CZ. Úspěch je o to cennější, že vnější okolnosti se loni s Mitsubishi moc nemazlily – nejprve přišlo zemětřesení v Japonsku a poté záplavy v Thajsku.

Crossover: Trefa do černého!

Krob říká, že „trefou do černého“ bylo Mitsubishi ASX. Toho si od uvedení na trh v červnu 2010 koupilo už 1028 zákazníků. Češi stále více preferují vozy SUV nebo crossovery. Právě crossover ASX je nejnovějším modelem Mitsubishi u nás. Vedle něj byl prý zájem i o stálice Outlander a Lancer.

Sázka na velká auta, jako je třeba Mitsubishi ASX, automobilce vyšla. Foto: mistubishi-motors.czSázka na velká auta, jako je třeba Mitsubishi ASX, automobilce vyšla. Foto: mistubishi-motors.cz

Mitsubishi loni také otevřelo čtyři nové schowroomy a nyní čítá dealerská síť na území celé ČR třicítku prodejních míst. Letos prý Mitsubishi nechce určitě usnout na vavřínech, ale vzhledem k aktuální ekonomické situaci v ČR i v Evropě bude rok 2012 těžký.

Krob slibuje, že na podzim bude na český trh uveden zcela nový model – „nový“ Outlander. „Jsme si jisti, že si mezi českými zákazníky rychle najde řadu příznivců, stejně jako jeho předchůdce,“ říká Krob.

Mitsubishi udává krok i v nových řešeních mobility – nabízí elektromobil Mitsubishi i MiEV. V ČR tento vůz ale stojí 900 000 Kč a dovolit si ho tak může jen skutečný nadšenec do elektromobilů a do značky Mitsubishi. Prakticky stejný vůz od konkurence se totiž dá koupit o desítky tisíc levněji.

Tři kosočtverce

Historie značky Mitsubishi sahá až do roku 1870 a je spojena s námořnictvím, o pět let později dostala název na základě podoby loga. Mitsu v japonštině znamená tři, hishi je japonsky kosočtverec. Pokud se sloučí obě slova, „hishi“ se změní na „bishi“.

V roce 1914 se logo změnilo do finální podoby. O tři roky později vyjel z továrny Model A, první sériově vyráběný japonský vůz. V roce 1934 vyrobilo Mitsubishi své první vozidlo s pohonem všech čtyř kol. Úspěšné vozy Colt a Lancer se vyrábí od roku 1962, resp. 1973.

Závodní srdce

Příznivci automobilových závodů jistě mají v paměti dominanci vozů Mitsubishi Pajero na Rally Paříž – Dakar na začátku tohoto století. Za uplynulých pětadvacet let vyhráli závodníci (a závodnice) s tímto vozem v jedenácti ročnících. Navíc se v posledních ročnících již tovární tým soutěže neúčastní.

Na začátku tisíciletí nemělo Mitsubishi na „Dakaru“ rovnocennou konkurenci. Foto: mitsubishi-motors.czNa začátku tisíciletí nemělo Mitsubishi na „Dakaru“ rovnocennou konkurenci. Foto: mitsubishi-motors.cz

Snad ještě větší váhu než „Dakar“ mají čtyři tituly ve světové rallye Tommiho Mäkinena v letech 1996 až 1999. Dosáhl jich s vozem Mitsubishi Lancer Evo. A přestože se tovární tým v nejprestižnější kategorii automobilových soutěží již neangažuje, v úpravě pro skupinu N tyto vozy i nadále obsazují přední příčky v závodech po celém světě.

Článek Mitsubishi: Sázka na velká auta vychází byl publikován 2. února 2012 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...