BMW 1 - pokračování nejmenší řady
Sponzorované odkazy:
BMW první řady bylo odhaleno již v roce 2004. Bylo koncipováno jako nejmenší a nejlevnější vozidlo z širokého mnichovského portfolia. Od té doby přicházeli na svět jednotlivé karosářské varianty (kupé, kabriolet). V létě byl spuštěn prodej nástupce vozu řady 1 s interním označením F20. Nejdříve bude dostupný jako pětidveřový hatchback. Ostatní varianty (spolu s třídveřovým hatchbackem) budou postupně přicházet v dalších letech.
Silueta vozu zůstává oproti předchozí řadě nezměněná. Rozměrově povyrostla o 85 mm délky (4324 mm) a 17 mm šířky (1765 mm). Výška zůstala nezměněna (1421 mm) a rozvor se prodloužil o 30 mm na 2690 mm. Novým, a jediným výrazným, prvkem nové „jedničky“ je přední část vozu, především její trojúhelníkové světlomety.
V základní výbavě nechybí množství airbagů, ABS, šestnáctipalcová ocelová kola, ukazatel opotřebení brzdového obložení, elektronická uzávěrka diferenciálu, manuální klimatizaci, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a vnější zrcátka nebo stereo systém s šesticí reproduktorů. Metalický lak přijde na 16 650 Kč, šestnáctipalcová litá kola na 15 125 Kč, bi-xenonové světlomety na 21 675 Kč a nová osmistupňová automatická převodovka Steptronic na 54 200 Kč (v základu je šestistupňová manuální převodovka).
Motorová variace
Mnichovské motory patří mezi světovou špičku a každý rok se umisťují na vrcholech žebříčků. V současnosti jsou pro první řadu k dispozici dva zážehové a tři vznětové čtyřválce. Nové benzinové jednotky v sobě kombinují turbodmychadlo TwinScroll, Valvetronic, Doppel-Vanos (systémy variabilního časování ventilů) a High Precision Injection. Tento inteligentní paket technologií snižuje spotřebu paliva a přitom neomezuje výkon vozu. Dieslové agregáty v sobě kombinují přímé vstřikování Common Rail a turbodmychadlo s variabilní geometrií turbín. Snížené spotřeby je u každého vozu dosaženo i díky systému start/stop nebo zpětnému využití brzdné energie. U BMW tento balíček označují jako Eficient Dynamics. Ceny jedičkové řady začínají na 630 000 Kč pro zážehový motor 116i a 652 500 Kč pro vznětový motor 116d.
Motory |
116i
|
118i
|
116d
|
118d
|
120d
|
Palivo |
benzín
|
diesel
|
|||
Zdvihový objem [cm3] |
1598
|
1995
|
|||
Převodovka |
6M (8A)
|
6M (8A)
|
|||
Výkon [kW/min-1] |
100 / 4400
|
125 / 4800
|
85 / 4000
|
105 / 4000
|
135 / 4000
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
220 / 1350–4300
|
250 / 1500–4500
|
260 / 1750–2500
|
320 / 1750–2500
|
380 / 1750–2750
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
8,5 (9,1)
|
7,4 (7,5)
|
10,3 (10,7)
|
8,9 (8,9)
|
7,2 (7,3)
|
Max. rychlost [km/h] |
210 (210)
|
225 (222)
|
200 (200)
|
212 (212)
|
228 (228)
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
5,6 (5,7)
|
5,8 (5,7)
|
4,4 (4,4)
|
4,4 (4,4)
|
4,5 (4,4)
|
Článek BMW 1 - pokračování nejmenší řady byl publikován 7. listopadu 2011 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Jawa 350
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Honda NSR 125
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu