BMW 1 - pokračování nejmenší řady

Tagy:  hatchback, nejlevnější, malý

Sponzorované odkazy:

BMW 1 - pokračování nejmenší řady

BMW první řady bylo odhaleno již v roce 2004. Bylo koncipováno jako nejmenší a nejlevnější vozidlo z širokého mnichovského portfolia. Od té doby přicházeli na svět jednotlivé karosářské varianty (kupé, kabriolet). V létě byl spuštěn prodej nástupce vozu řady 1 s interním označením F20. Nejdříve bude dostupný jako pětidveřový hatchback. Ostatní varianty (spolu s třídveřovým hatchbackem) budou postupně přicházet v dalších letech.

BMW řady 1, zdroj: bmw.czBMW řady 1, zdroj: bmw.cz

Silueta vozu zůstává oproti předchozí řadě nezměněná. Rozměrově povyrostla o 85 mm délky (4324 mm) a 17 mm šířky (1765 mm). Výška zůstala nezměněna (1421 mm) a rozvor se prodloužil o 30 mm na 2690 mm. Novým, a jediným výrazným, prvkem nové „jedničky“ je přední část vozu, především její trojúhelníkové světlomety.

BMW řady 1, zdroj: bmw.czBMW řady 1, zdroj: bmw.cz

V základní výbavě nechybí množství airbagů, ABS, šestnáctipalcová ocelová kola, ukazatel opotřebení brzdového obložení, elektronická uzávěrka diferenciálu, manuální klimatizaci, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a vnější zrcátka nebo stereo systém s šesticí reproduktorů. Metalický lak přijde na 16 650 Kč, šestnáctipalcová litá kola na 15 125 Kč, bi-xenonové světlomety na 21 675 Kč a nová osmistupňová automatická převodovka Steptronic na 54 200 Kč (v základu je šestistupňová manuální převodovka).

BMW řady 1 – interiér, zdroj: bmw.czBMW řady 1 – interiér, zdroj: bmw.cz

Motorová variace

Mnichovské motory patří mezi světovou špičku a každý rok se umisťují na vrcholech žebříčků. V současnosti jsou pro první řadu k dispozici dva zážehové a tři vznětové čtyřválce. Nové benzinové jednotky v sobě kombinují turbodmychadlo TwinScroll, Valvetronic, Doppel-Vanos (systémy variabilního časování ventilů) a High Precision Injection. Tento inteligentní paket technologií snižuje spotřebu paliva a přitom neomezuje výkon vozu. Dieslové agregáty v sobě kombinují přímé vstřikování Common Rail a turbodmychadlo s variabilní geometrií turbín. Snížené spotřeby je u každého vozu dosaženo i díky systému start/stop nebo zpětnému využití brzdné energie. U BMW tento balíček označují jako Eficient Dynamics. Ceny jedičkové řady začínají na 630 000 Kč pro zážehový motor 116i a 652 500 Kč pro vznětový motor 116d.

Untitled Document
Motory
116i
118i
116d
118d
120d
Palivo
benzín
diesel
Zdvihový objem [cm3]
1598
1995
Převodovka
6M (8A)
6M (8A)
Výkon [kW/min-1]
100 / 4400
125 / 4800
85 / 4000
105 / 4000
135 / 4000
Točivý moment [Nm/min-1]
220 / 1350–4300
250 / 1500–4500
260 / 1750–2500
320 / 1750–2500
380 / 1750–2750
Zrychlení 0–100 km/h [s]
8,5 (9,1)
7,4 (7,5)
10,3 (10,7)
8,9 (8,9)
7,2 (7,3)
Max. rychlost [km/h]
210 (210)
225 (222)
200 (200)
212 (212)
228 (228)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
5,6 (5,7)
5,8 (5,7)
4,4 (4,4)
4,4 (4,4)
4,5 (4,4)

 

Článek BMW 1 - pokračování nejmenší řady byl publikován 7. listopadu 2011 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...