Hyundai Elantra - designový skvost mezi malými sedany
Sponzorované odkazy:

Hyundai Elantra je nový sedan nižší střední třídy. Je zacílen hlavně proti Renaultu Fluence či nepříliš úspěšnému Chevroletu Cruze. Mohl by ukrojit několik zákazníku také dražšímu a kvalitnějšímu Volkswagenu Jetta, případně Mazdě 3 nebo Fordu Focus v provedení sedan. Bodovat chce hlavně poměrem cena/výbava a atraktivním designem.

Velice atraktivní design
Nový Hyundai Elantra díky jeho výraznému vzhledu karoserie rozhodně nepřehlédnete. Jen těžko byste uvnitř karoserie hledali techniku z nevýrazného Hyundaie i30. Tento sportovní vzhled vozu ale mírně narušuje jeho charakter – vůz totiž nemá ambice být sportovně laděným sedanem, ale vyznává pohodlí na palubě a vyhoví hlavně klidnějším náturám. Extravagantní linie najdeme také na palubní desce.
Interiér
Interiéru vozu dominuje kombinace tmavých plastů a vyplní imitujících hliník. Tento kontrast je velmi efektní. Pasažéři, kteří se rádi při cestování rozvalí, budou blahořečit úzkému středovému panelu přístrojové desky, který neomezuje jejich kolena. Všechny ovladače a displeje jsou podsvíceny pro Hyundai typickou modrou barvou. Klasické analogové přístroje jsou odstíněny hlubokými tubusy a ozdobeny chromovaným okružím. Klimatizace je standardní výbavou všech provedení. Prostoru je ve všech směrech dost, kabina je velmi vzdušná. Zavazadlový prostor má objem 485 litrů.

Rozměry vozu
Vnější rozměry vozu jsou 4530 × 1775 × 1445 mm, přičemž rozvor činí 2700 mm. Pohotovostní hmotnost auta 1192 kg a uveze maximálně 608 kilogramů nákladu.
Jediný motor se dvěma typy převodovek v nabídce
Pod kapotou Hyundaie Elantra najdeme výhradně benzinový motor o objemu 1,6 litru a výkonu 97 kw. Ten vidíme jako základní nedostatek vozu. Jednak v nabídce chybí turbodiesel – hodil by se k delšímu pohodlnému cestování, na které je vůz určen, a jednak má tento motor dost nevhodnou charakteristiku. Kvůli papírově impozantním hodnotám výkonu je totiž naladěn velmi vrchově. K nějaké větší aktivitě je tedy potřeba jej vyhnat do vysokých otáček, kde ovšem roste také hlučnost, a hlavně spotřeba paliva. Ta se při běžném stylu bez výrazných nároků na rychlost bude pohybovat kolem 8 litrů na sto kilometrů. Na výběr máte také dvě šestistupňové převodovky. Můžete mít buď klasickou manuální skříň nebo automat s možností sekvenčního řazení, za který se připlácí 40 000 Kč. Automat funguje poměrně dobře a potlačuje tragickou nepružnost motoru tím, že je v případě potřeby včas pošle do druhé poloviny otáčkoměru.
Cena vozu
Základní provedení vyjde na 325 000 Kč, přičemž jsou k dispozici
tři stupně výbavy. I velmi slušně vybavený kus by se potom měl vejít
pod 400 000 Kč. Zdroj: www.hyundai.cz
Článek Hyundai Elantra - designový skvost mezi malými sedany byl publikován 24. září 2011 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Marek Pouzar. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Top 10
- MAN F2000
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Jawa 21
- Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce: Nejemotivnější vůz značky
- Škoda Fabia S2000: Nejlepší vůz své kategorie na světě
- Škoda Fabia RS
- Barum Polaris 2
- Peugeot 406
- Mercedes-Benz ML 280 CDi
- Ofuky oken a homologace
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu