Peugeot 308 - facelift po francouzsku

Tagy:  308, hatchback, sportovní, ekologický

Sponzorované odkazy:

Peugeot 308 - facelift po francouzsku

Facelift Peugeotu 308 odkazuje na nový design francouzské automobilky, který vznikl u modelu 508. Facelift se týká všech dostupných karosářských variant, tedy SW (kombi), CC (kupé-kabriolet) a především nejprodávanější varianta hatchback.

Peugeot 308, zdroj: peugeot.czPeugeot 308, zdroj: peugeot.cz

Přední část vozu dostala novou masku, otvor pro přívod vzduchu a LED světla pro denní svícení, která ohraničují mlhové světlomety. Silueta vozu zůstala zachována. Zvýšená architektura modelu se podílí na celkové prostornosti interiéru vozu. Vnitřek vozu je maximálně využit pro množství odkládacích prostorů a může být prosvětlen denním světlem díky panoramatické střeše (příplatková výbava). Rozměry modelu 308 jsou 4276 mm délky, 2038 mm šířky, 1498 mm výšky. Rozvor činí 2608 mm.

Peugeot 308 – interiér, zdroj: peugeot.czPeugeot 308 – interiér, zdroj: peugeot.cz

Základní výbavou je Access. Ta obsahuje například přední a boční airbagy, ABS, ESP, ASR, patnáctipalcová ocelová kola, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, mlhové světlomety, palubní počítač, rádio s CD/MP3 nebo sdružený přístroj s LCD displejem. Sportovní verze GTi obsahuje navíc například osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, zadní parkovací asistent, elektrochromatické zpětné zrcátko, polokožené čalounění, sportovní a hliníkový paket, přední i zadní sportovní nárazník, vzadu navíc s difuzorem, zadní spoiler nebo dvojitou chromovanou koncovku výfuku.

Peugeot 308, zdroj: peugeot.czPeugeot 308, zdroj: peugeot.cz

Pohonné jednotky

Na výběr je z trojice zážehových a vznětových motorů. Základní jednotkou je benzínový čtyřválec 1,4 VTi (72 kW), který je s pětistupňovou manuální převodovkou a základní výbavou Access k mání od 328 900 Kč. Vrcholem je verze GTi s motorem 1,6 THP (147 kW) za 556 900 Kč. Základní vznětovou jednotkou je 1,6 HDi (68 kW) s cenou od 388 900 Kč. Tento motor může být také doplněn mikrohybridní technologií e-HDi. Ta obsahuje systém Start-Stop, který vede ke snížení spotřeby a tedy i emisí a také řízenou manuální šestistupňovou převodovku (2-Tronic).

Untitled Document
 
Zážehové Motory
1,4 VTi
1,6 VTi
1,6 THP
Zdvihový objem [cm3]
1397
1598
1598
Převodovka
5M
5M (4A)
6M (6A)
6M
Výkon [kW/min-1]
72 / 6000
88 / 6000
115 / 6000
147 / 5800
Točivý moment [Nm/min-1]
136 / 4000
160 / 4250
240 / 1400
275 / 1700
Zrychlení 0–100 km/h [s]
12,7
10,8 (13,0)
8,8 (9,1)
7,7
Max. rychlost [km/h]
182
195 (188)
214 (212)
237
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
6,3
6,6 (7,3)
6,7 (7,7)
6,9

 

Untitled Document
Vznětové Motory
1,6 HDi
1,6 e-HDi
2,0 HDi
Zdvihový objem [cm3]
1560
1997
Převodovka
5M
6M (2-Tronic)
6M
6A
Výkon [kW/min-1]
68 / 4000
82 / 3600
110 / 3750
120 / 3750
Točivý moment [Nm/min-1]
230 / 1750
270 / 1750
320 / 2000
340 / 2000
Zrychlení 0–100 km/h [s]
12,4
11,4
10,1
9,6
Max. rychlost [km/h]
181
192 (194)
205
202
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
4,4
4,8 (4,6)
5,1
6,3

 

Článek Peugeot 308 - facelift po francouzsku byl publikován 3. září 2011 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...