Mercedes-Benz SLK - třetí generace roadsteru

Tagy:  slk, sportovní, roadster, kabrio

Sponzorované odkazy:

Mercedes-Benz SLK - třetí generace roadsteru

Nový Mercedes-Benz SLK je třetí generací tohoto roadsteru, který zatím vždy přináší do automobilového světa něco nového. Nyní je to nový druh panoramatické skládací polykarbonátové střechy, která může být zcela průhledná nebo úplně ztmavená a tedy neprůhledná. Vše se ovládá jedním tlačítkem. Elektricky stahovatelná střecha je složena již za 20 s. Design určitě není překvapivý a kopíruje úspěšný design této značky. Na přídi dominuje velký znak s třícípou hvězdou a jedinou vodorovnou lištou přes mřížku chladiče. Nechybí zde LED světla pro denní svícení. Z diod jsou složeny zadní světlomety.

Mercedes-Benz SLK, zdroj: mercedes-benz.czMercedes-Benz SLK, zdroj: mercedes-benz.cz

Výbava

Sériová výbava modelu SLK obsahuje například airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, aktivní opěrky hlavy, ABS, ESP, přepínače bezpečnostních pásů, indikaci opotřebení brzdového obložení a tlaku v pneumatikách, dálkové centrální zamykání, dálkové otevírání víka zavazadlového prostoru, elektrické ovládání oken, šestnáctipalcové hliníkové disky kol, multifunkční sportovní tříramenný volant, automatickou klimatizaci a mnoho dalšího.

Mercedes-Benz SLK – interiér, zdroj: mercedes-benz.czMercedes-Benz SLK – interiér, zdroj: mercedes-benz.cz

Hnací systém

Optimalizovaný čtyřválcový motor objemu 1,8 litru s přímým vstřikováním benzínu, dva vačkové hřídele, variablní časování ventilů a přeplňování poskytuje odpovídající točivý moment a výkon, stejně jako lepší spotřebu a hodnoty emisí. O optimální přenos točivého momentu na kola se stará sedmistupňová automatická převodovka 7G-TRONIC PLUS. Mechanická šestistupňová převodovka bude u modelů SLK 200 a 250 k dispozici od třetího kvartálu tohoto roku. Díky optimalizovanému spalování je využití paliva pomocí přímého vstřikování benzínu efektivnější. Variabilní časování ventilů umožňuje optimální plnění válců, a tím i nižší spotřebu paliva. Tato spotřeba je dále snížena díky nižší hmotnosti a nižšímu vnitřnímu tření. Dvě vyvažovací hřídele se starají o hladký chod motoru ve všech otáčkách, zatímco laděný tlumič výfuku dodává sportovní zvuk. Vrcholné SLK 350 obsahuje motor V6. Technologie BlueEFFICIENCY snižuje emise díky funkci ECO stop/start, zcela novému sání vzduchu, inteligentnímu řízení výkonu alternátoru. Emise jsou nižší také díky zlepšené aerodynamice (koeficient aerodynamického odporu Cx = 0,3) a nižší hmotnosti. Cena začíná u modelu SLK 200 na 982 800 Kč s daní.

Mercedes-Benz SLK, zdroj: mercedes-benz.czMercedes-Benz SLK, zdroj: mercedes-benz.cz
Untitled Document
Motory
SLK 200 BlueEFFICIENCY
SLK 250 BlueEFFICIENCY
SLK 350 BlueEFFICIENCY
Zdvihový objem [cm3]
1796
1796
3498
Počet a uspořádání válců
R4
R4
V6
Převodovka
7G-TRONIC PLUS
Výkon [kW/min-1]
135 / 5250
150 / 5500
225 / 6500
Točivý moment [Nm/min-1]
270 / 1800–4600
310 / 2000–4300
370 / 3500
Zrychlení 0–100 km/h [s]
7,3
6,6
5,6
Max. rychlost [km/h]
240
243
250
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
6,6
6,4
7,1

 

Článek Mercedes-Benz SLK - třetí generace roadsteru byl publikován 31. července 2011 v 20.15 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...